Nieuwe online shop: Fishing4U


Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

07-12-2006 14:38

Hallo,

Ik zag op marktplaats een advertentie staat van een nieuwe online shop: http://www.fishing4u.nl.

Ik vind het zelf een duidelijke site, met duidelijke foto's en tekst.
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

07-12-2006 14:42

Hier de tekst van marktplaats:

Nu Online....hengelportshop Fishing4u.

Het maakt niet uit wat uw specialiteit is, Fishing4u heeft een ruime keuze hengelsportartikelen van bekende merken als het gaat om roofvissen, karpervissen en witvissen.

Let op! De gehele maand December 10% korting op alle artikelen !!!

Het vullen van de shop is een continu-proces zodat er wekelijks vele artikelen online zullen bijkomen. U kunt echter op dit moment (06-12) al een keuze maken uit ruim 2260 hengelsportartikelen.

Zo kunt u binnenkort materiaal voor de zeevisserij en uitgebreide (Belly) boten en boot- accessoires in onze shop aantreffen. Kleding en outdoor artikelen zijn al volop aanwezig.

Voor bezorgkosten reken wij slechts € 3,50 per bestelling (m.u.v. onder rembours). Uw bestellingen wordt vanaf € 100,- zonder bijkomende verzendkosten aan u toegestuurd.

Ga er op uw gemak voor zitten. Klik op de link en surf door onze zeer ruim opgezette hengelsportwebshop.

De merken welke wij voeren in onze shop zijn o.a.

Fox, Fox match, Fox Predator, Prologic Savage, Prologic, Prologic/DD Bait, Attractor Range, Mainline, StarBaits, Kensaki, Korda, Gamakatsu, Preston/Korum, Korum, Imax, Bill Lewis, Evergreen, Flashmer, Spro, Grandma, Illex, Rapala, Spro USA, Strike Pro, JaBo, Salmo, Berkley, Creme, Lunker City, Power Pro, Pro Leader, Rozemeijer, Terminator, Henk Simonsz, Browning, Sensas, Middy, Marcel v/d Eynde, Drennan/Polemaster, Dinsmore, Shimano, Penn, Minn Kota, Daiwa, Eagle, Gebring, Ultimate, Faps, Kamasan, Ron Thompson.

Website: http://www.fishing4u.nl
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

07-12-2006 14:46

ziet er zeker leuk uit!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

07-12-2006 18:03

Wel behoorlijk aan de prijs die jongens....
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

07-12-2006 18:06

Niels Schouten schreef:Wel behoorlijk aan de prijs die jongens....


iig niet duurder dan dat ik hier bij de hengelsportzaken koop hoor!
En nog 10% korting he ;)

Denk dat ze gewoon met sommige dinge duurder zijn, andere goedkoper...
Alles goedkoper aanbiede is praktisch bijna onmogelijk lijkt mij
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

07-12-2006 20:45

Laurens de Waard schreef:
Niels Schouten schreef:Wel behoorlijk aan de prijs die jongens....


iig niet duurder dan dat ik hier bij de hengelsportzaken koop hoor!
En nog 10% korting he ;)

Denk dat ze gewoon met sommige dinge duurder zijn, andere goedkoper...
Alles goedkoper aanbiede is praktisch bijna onmogelijk lijkt mij


bij paddy krijg je altijd 10 % als je om een pasje vraag

Dus dat is normaal

Ruben
“Use your imagination, be creative“
Gebruikersavatar
Ruben Niphuis
Berichten: 418
Lid geworden op: 11-12-2005 19:53
Locatie: Berkel&Rodenrijs

07-12-2006 20:48

maar de site ziet er leuk uit

ruben
“Use your imagination, be creative“
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

07-12-2006 20:49

Laurens de Waard schreef:Denk dat ze gewoon met sommige dinge duurder zijn, andere goedkoper...
Alles goedkoper aanbiede is praktisch bijna onmogelijk lijkt mij


Zijn over het gehele assortiment duur. Ken meer dan genoeg hengelsportzaken ( niet alleen Raven of Vlemmix ), die standaard een stuk goedkoper zijn. Helemaal van een webshop verwacht je toch zeer scherpe prijzen. En 10% korting is natuurlijk een lachertje, is trouwens niet meer dan logisch bij die prijzen.
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

07-12-2006 22:23

voorbeeldje:
Ultimate rig tube, betaal ik hier 4,50 voor, daar 3.25.
Het is misschien niet zo veel dat goedkoper is, maar er zijn wel goedkopere dingen... als ik met de lokale hengelsportzaak vergelijk.

En natuurlijk, andere webshops zijn weer goedkoper, maar die rekenen al gauw 6.20 verzendkosten, en deze maar 3.50.

Echt veel schelen gaat het niet, maar misschien als ze beetje beginnen te verkopen dat t nog wat goedkoper wordt. ze zitte nu natuurlijk ook nog met de beginnerskosten van webdesign, hosting enzo. wat ook flink doortikt...

Ben benieuwd of ze t volhouden...
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

07-12-2006 23:04

De site ziet er leuk uit maar de prijzen vallen vies tegen.
Een fox hengel aquos kost bij fishing4u € 180,- en bij de fish-inn € 149,95.
Dat vind ik nogal een groot verschil en zo zijn er nog wel veel meer dingen die daar erg aan de prijs zijn.
Dus met andere woorden het ziet er wel leuk uit maar mijn toko zal het niet worden.

gr. bouke
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

07-12-2006 23:09

Bouke Langius schreef:De site ziet er leuk uit maar de prijzen vallen vies tegen.
Een fox hengel aquos kost bij fishing4u € 180,- en bij de fish-inn € 149,95.
Dat vind ik nogal een groot verschil en zo zijn er nog wel veel meer dingen die daar erg aan de prijs zijn.
Dus met andere woorden het ziet er wel leuk uit maar mijn toko zal het niet worden.

gr. bouke


zo zeker!
Heb nog ff verder rondgekeke daar,
denk dat k n groot deel van mn woorde maar terug ga neme,
vaak zijn ze idd niet goedkoper :oops: 1e indruk was weer ff niet juist :oops:

:P :P :P Maarja... die rig tube wel :P :P :P
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

08-12-2006 11:02

Een gemiddelde hengelsport zaak heeft 40% marge nodig, om uit de kosten te komen.
Een gemiddelde webwinkel heeft 15% marge nodig om uit de kosten te komen.
Toch wel raar dat sommige webwinkels duurder zijn dan gewone winkels.
Ze hebben lagere kosten voor huur, personeel,verzekeringen enz.
Een winkelpand kost al gauw 1500 euro per maand, terwijl een garage box of achtergelegen lood bijna niets kost.
En op deze manier kan je nog wel wat kosten besparende voorbeelden opnoemen.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

08-12-2006 11:09

Waar denk je dat een webwinkel al z'n spullen moet laten?
Ik neem aan dat die niet alles nog eens moeten gaan bestellen als jij een bestelling geplaatst hebt. En een garage box hoeft ook niet goedkoop te zijn. En als je net start moet je eerst je starterskapitaal er uit halen dus dan moet het wel iets duurder.

Met vriendelijke groet,
Rolf
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

08-12-2006 17:35

Hoe dan ook. Ze zijn gewoon verschrikkelijk duur. En aangezien ook de sportvisser steeds prijsbewuster wordt en makkelijk kan vergelijken via internet, zie ik geen toekomst voor deze site. Ik zal er tenminste niet gaan bestellen.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

09-12-2006 15:59

Niels Schouten schreef:Hoe dan ook. Ze zijn gewoon verschrikkelijk duur. En aangezien ook de sportvisser steeds prijsbewuster wordt en makkelijk kan vergelijken via internet, zie ik geen toekomst voor deze site. Ik zal er tenminste niet gaan bestellen.


Pure marktwerking... :D

Mvg, Koen
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

19-12-2006 21:03

Ik lees even mee,
Moet zeggen dat de meeste mensen volgens mij geen idee hebben dat de hengelsportbranche echt de laagste put is als het om marges gaat.... Iedereen verwacht dat de laagste prijs automatisch gekopieerd word door alle winkels, maar keiharde feit is dat je hiermee het brood van een winkelier, of dit nu internet of een gewone winkel is, bijna uit z'n handen slaat.
Als je de gidsen checkt voor "ADVIES" verkoopprijzen, zal je zien dat fishing4u hier meestal een stuk onder zit, hoogstens met echte 'merkartikelen' (waar de marge al krapper is) niet. Ik vind service echter WEL belangrijk, en dat is ook wat waard. Ik ken de eigenaar van deze webshop, en weet dat het daarmee dan goed zit. Ikzelf ben dan bereid om soms iets meer te betalen dan 'de laagste prijs'.
Bovendien zijn de verzendkosten laag en het assortiment groot. Er is tegenwoordig meer dan Raven of Vlemmix....

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

19-12-2006 21:42

Daniel,

ook ik betaal liever iets meer voor goede service..
daarom ga ik ook niet meer naar winkels waar je maar gewoon de zoveelste klant bent..

hier in de omgeving heb ik maar 2 zaken gevonden die klanten behandelen als koning.. die houden geen verkoop praatje.. die verkopen alleen wat jij nodig hebt en beargumenteren ook goed de verschillen tussen merken..

laatst had ik bivvy pegs nodig.. ze hadden ze van Fox en Ultimate.. tussen de prijs zat 13 euro verschil.. en het zijn maar haringen. de verkoper kwam zelf met het goedkopere product aanzetten ipv veel winst te kiezen voor het duurdere artikel.. en niet alleen bij mij maar ook bij een kennis die ze ook nodig had. dat vind ik nu service en mede hierdoor blijf hier terug komen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

20-12-2006 01:02

Daniel Takken schreef:Moet zeggen dat de meeste mensen volgens mij geen idee hebben dat de hengelsportbranche echt de laagste put is als het om marges gaat....


Jij bent niet van deze wereld geloof ik..... Hoe kom je aan deze wijsheid als ik vragen mag ?
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

20-12-2006 08:41

Dan maar niet van deze wereld maar ik ben toch ook geen dief van me eigen portemonnee.
Aangezien ik ook geen euro's schijt zal ik toch ook op de prijzen moeten letten.(net zoals de meeste mensen)
Qua service moet deze toko zich toch ook nog eerst eens bewijzen.
En bij de zaken waar ik mijn spullen haal zit het wel goed de service, plus dat er ook nog eens valt te praten over extra korting bij afname van meerdere producten.
Dit is gewoon mijn mening en of je het daar niet mee eens bent moet je helemaal zelf weten.
Maar om te zeggen dat iemand niet van deze wereld is omdat die een andere mening heb dan jij gaat toch iets te ver lijkt me.

Mvg Bouke
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

20-12-2006 09:08

Bouke,

Jij haalt twee dingen door elkaar. Daniel en ik hebben geen andere MENING. Hij geeft als vaststaand FEIT aan, dat de marges in de hengelsport de laagste zijn van alle branches in Nederland. Aangezien dit totaal niet strookt met de werkelijkheid lijkt het mij logisch daar op te reageren. Aangezien hij het zo stellig op board vermeldt, vraag ik mij af of hij wel van deze wereld is, aangezien de marges binnen de hengelsport op zeer veel artikelen meer dan riant zijn.

Dit is gewoon mijn mening en of je het daar niet mee eens bent moet je helemaal zelf weten.


Misschien voortaan eerst even lezen, dit slaat werkelijk nergens op in deze context. Ik respecteer een ieders mening, maar reageer op foutieve feiten. Daar is het een discussie forum toch ?
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

20-12-2006 09:17

Hoi Niels

Ik kan best lezen hoor daar is niks mee. :wink:
En als ik mijn stuk goed lees dan kom ik tot de conclusie dat ik jou daar niet op aanspreek.
Het is een reaktie op het stuk van Daniel
Maar als dat niet duidelijk was dan sorry van mijn kant

Mvg Bouke
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

20-12-2006 17:25

Geen probleem Bouke, heb ik het van mijn kant ook niet goed begrepen. No hard feelings :D
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

20-12-2006 18:00

gemiddelde marge in de hengelsport is tussen de 2.5 en 3 keer
de inkoopprijs
hier gaan echter nog wel kosten af
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

20-12-2006 18:04

Niels, mag ik even een tegenvraag stellen? (en nee, ik ga niet in op de vraag of ik wel van deze wereld ben). Hoe weet jij dat wat ik zei totaal niet strookt met de werkelijkheid?
Ik wil eigenlijk niet eens ingaan op dit soort commentaar, maar was hier toch wel benieuwd naar. Moet zeggen dat ik het belachelijk vind om iets 'te duur' te noemen als je je slechts baseert op de laagste prijzen van anderen.

Groet,

Daniel

P.S. Bertho, was het maar waar.... dat klopt echt totaal niet!!
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

20-12-2006 20:08

als je naar de duurdere grotere dingen kijkt niet
hengels molens tenten etc gaat 1.6 tot 1.8 keer
artikelen tussen de 15 en 20 euro winkelwaarde gaan 2 tot 2.5 keer
alle kleine artikelen gaan 4 tot 6 keer

hier zitten ook bollies lood haakjes nylon etc bij

gemiddeld genomen op jaarbasis kom je wel degelijk daarop uit

hoe weet ik dit?
ik ben zelf met een zaak bezig geweest

helaas niet helemaal gelukt maarja
Better to rule in hell, then serve in heaven.