Hulp nodig bij herbouw van 1e stok


Plaats reactie
dier ENAM bulance

21-11-2006 15:51

Naar aanlijding van het artiekel van Bas Breetveld heb ik besloten om mijn eerste carbonstok om te toveren naar een penhengel voor het wat zwaardere werk.. Dit vooral omdat ik niet de geschikte hengel kan vinden voor dit werk en om de nostalgische waarde die ik bij deze hengel heb. (en een cwj is me net iets te prijzig ;))

het gaat hier om een 12.5ft 2.25lb stok

Nu komt het probleem.. Het is een carbon blank met kevlar omwikkelingen eromheen en in de loop der jaren zijn er op de een of andere manier kleine luchtbelletjes ontstaan tussen de lak en het kevlar deze zitten dus tegen de blank aan en zijn zeer moeilijk te berijken
Dus wat zijn andere manieren om de lak van de blank af te krijgen.. Ik zat zelf te denken aan een verfstripper of verfafbijtmiddel maar ik weet dus niet in hoeverre de blank is bestand tegen de hoge temperaturen/chemicalien.

Langzaam afschrapen met scheermesje of schuursponsje gaat helaas niet lukken zonder de boel te beschadigen.

en weet mischien iemand waar ik ergens aan een rvs cone kan komen die is afgewerkt met rozenhout (gewoon omdat ik dat zo ontzettend mooi vind) en adressen van winkels in het zuiden des lands die hengelbouw materiaal verkopen zijn ook meer dan welkom (internetshops ook)

bvd Ian
dier ENAM bulance

21-11-2006 15:52

en ja ik weet dat dierenambulance niet mijn echte naam is maar ik krijg dit (ondangs verwoede pogingen) niet verandert naar mijn eigen naam

mvg Ian Deeben
dier ENAM bulance

21-11-2006 19:46

niemand?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

21-11-2006 19:48

Hier in het zuiden zou ik niemand weten. Voor mijn stokken ben ik ook naar zowat richting Scandinavie moeten reizen (voor mijn gevoel dan he).

Je zowel bij CJW als Ray's rod and tackle kunnen langsfietsen en vragen of ze iets hebben.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

21-11-2006 20:29

hmmm je kan me natuurlijk ook gewoon van het forum afdonderen..

mja nu heet ik wel bij mijn eigen naampje.. :lol:

ik ga morgen ff een mailtje naar ray sturen naar wat hij evt voor me zou kunnen beteken
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

23-11-2006 14:23

Hey Ian,

ikzelf kom ook uit Eindhoven, en ben voor het materiaal voor mijn penstok en spinhengeltje langs geweest bij Traditional hengelsport in Utrecht. Met de trein duurt het niet echt lang, en vanaf het station ben je er ook zo. Ik zou er eens gaan kijken voor je materialen.

Gr Mark
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

23-11-2006 14:43

Ray die heeft vast wel wat! Die kerel heeft bijna alles! http://www.carpobsession.nl/rrt/
.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

23-11-2006 15:51

Ik heb al contackt opgenomen met ray hij heeft me al van de nodige tips voorzien en hij stuurt me nog een prijsopgave voor de spullen die hij kan leveren

de stok is op dit moment trouwens gestript geschuurd en ligt bij de spuiter waar hij met 2k lak gespoten word

ik heb overigens maar besloten om de belletjes maar te laten voor wat ze zijn.. ik zou de lak er onmogelijk compleet vanaf krijgen zonder de blank te beschadigen

mvg Ian
Gebruikersavatar
Rob Stam
Berichten: 31
Lid geworden op: 23-10-2006 15:12
Locatie: oud-beijerland

24-11-2006 18:36

Hallo Ian,

het probleem met Kevlar is inderdaad die wikkeling, deze ligt op de blank en bij kaalschrappen/schuren gaat deze al gauw rafelen.
Het lijkt een beetje op flossdraad, deze rafeltjes blijven later als pukkeltjes in de lak zichtbaar/voelbaar.

Ben wel nieuwsgierig naar wat die spuiter voor je doet is dat een kleurlak die erop gaat ?


Succes en ben benieuwd naar het resultaat.

Groet,

Rob
Hoe groter het wonder, hoe kleiner het publiek.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

25-11-2006 12:36

nee gewoon blanke lak.. maar je kan ook gewoon 2k blanke lak in een bus laten persen dan ken je het zelf ook doen..

mvg Ian
Plaats reactie