'Tica' molens van Albatros!!


Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-10-2006 19:40

Goedenavond,

Doordat de laatste tijd de 'Tica' molens van Albatros hier nogal eens de revue passeren is m'n interesse gewekt en zou ik graag wat meer van deze molens willen weten. Niet zozeer de Taurus, die me net wat te bling bling is, maar de Abyss en Sporterra zien er aardig uit. Ook omdat deze modellen een vrijloop-systeem bezitten gaat m'n interesse hiernaar uit.

-Wie heeft ruime ervaring met deze molens?

-Zijn ze werkelijk zo goed, prijs kwaliteit- gehalte gezien dan?

-Is er werkelijk verschil tussen molens voor de Europese en Amerikaanse markt, zoals wordt gesuggereerd?

-Welke hengelsportwinkelier in de randstad is ruim gesorteerd in deze molens zodat ik kan 'passen' met m'n nieuwe ouwe hengels?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

15-10-2006 19:46

mijn buurman heeft tica dolphin's zijn ook mooie en goeie molens 13 x gelagerd en een arsenaal aan verschillende reserve spoelen te bestellen.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-10-2006 21:19

Hoi John,

De Taurus bestaat ook in het zwart,maar is hier niet verkrijgbaar via Albatros.
Wellicht dat ik daar in de toekomst iets aan zal kunnen veranderen... 8)

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

16-10-2006 08:42

hi
ik gebruik zelf tica scepter GE 8000 voor het zeevissen en moet zeggen top molens.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-10-2006 21:06

John,

Aanrader de Tica molens vooral de sportera is een fijne molen voor kleinere wateren of voor het vissen op minder lange afstanden.

Ik heb maar zelden een molen gevoeld die net zo soepel draaide als een sportera en ook erg stabiel is,

Verder voor het oog zijn het ook erg mooie molens niet dat ik dat heel belangrijk vind.

Echt persoonlijk vindik de sportera net aanvoelen als een Stella alleen is de stella iets zwaarder.

Mijn mening.

Tica is zijn geld dubbel en dwars waard met nadruk op de sportera want daar heb ik 2 jaar mee gevist onder een set hengels van mij.
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

16-10-2006 21:55

Ik ga zelf ook voor 3 tica Abyss 100007 FR. Ook geschikt voor grotere afstanden. Zijn nog degelijker dan de Sportera en met een verre worpenspoel.

Kijk eens op deze site: http://www.castawaylakes.com/AbyssTF.html
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

16-10-2006 23:06

Dank allen tot zover! Denk dat ik maar snel eens moet gaan kijken dus.....

-Nergens in m'n buurt een hengelsport-activist waar ik kan 'passen'????
-Geen verschil zoals Europese en/of Amerikaanse series????
Groet,

John
peelman joris
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-08-2003 02:00
Locatie: Oost vlaanderen

17-10-2006 13:08

Janssens sport te kessel( belgie) had die vroeger in zijn assortiment, nu weet ik het niet.
Ik heb daar een klein spinmolentje van, en dit zit altijd ergens rond te slingeren in mijn carry all, en hij doet het nog altijd perfect.
Karel Schipper

17-10-2006 14:04

Probeer onderstaande link eens. 104 US dollar voor een Tica Abyss.
Als gift versturen kost je iets van 5 dollar.


http://www.ackfishing.com/ticaabyss.htm

ps. karperrun heeft ook Tica molens in het assortiment.

Groet.
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

17-10-2006 23:30

OK Karel, da's mooi als gift laten verzenden :D
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

18-10-2006 15:20

Beste John,

Ben nieuw maar kan je vertellen dat Hengelsport Barendrecht ze in de winkel heeft. Kwam de 9007 serie ook op marktplaats tegen, staan er volgens mij nog steeds op. Ben zelf in het bezit van de 8007 serie en moet zeggen dat ze niet onderdoen voor de Infinity's. Ook de Dolphin is een juweel van een molen, ik vind hem persoonlijk wat minder ogen.

Succes.

Martin
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-10-2006 21:10

Wederom dank,

Martin, die 'Barendrecht heeft idd. het e.e.a. aan Tica's maar ik zoek toch iets meer in de buurt van Den Haag. Maar we worden langzaam warmer. Nog meer info over winkeliers??????????
Groet,

John
Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

18-10-2006 22:18

Kijk eens op de site van Albatros, die is distributeur van TICA.
Bij de dealers staat er vast wel 1 bij jouw in de buurt.

http://www.albatroshengelsport.com/content/dealers.php
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-10-2006 22:28

Marcel,

Dankjewel voor je initiatief. Helaas werkt het niet altijd zo. Zo heeft hengelsport 'Avicentra' te Monster b.w.v.s. een groot assortiment Albatros molens op voorraad terwijl de Gruyter in Pinpasplaats alleen de voerkorven verdeeld.
Dus graag eigen ervaringen.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-10-2006 22:39

Groet'n Henk..

still growing Old.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-10-2006 22:51

Had het gezien schat. Zijn meer om onder het overkantje van Sarulesti te bevissen.
Ga je bellen.
Groet,

John
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-10-2006 09:58

John,

Ik heb een tijdje de Sportera's gehad. Ik heb ze in prima staat ontvangen (2de hands). Maar na een jaartje goed er gebruik van te hebben gemaakt ontdektye ik wel dat de slip achteruit ging. Veel schokkender lijn afnemen.
Misschien was dat voorkomen als ik eens een servicebeurtjer eraan spendeerde. Ik weet niet of meerdere mensen er nu last van hebben?

Heb ze tijd terug voor nop aan een knulletje weggeven uit de buurt, daar ik ze niet meer kon gebruiken. Paste te weinig snoer op :-) En vond de slip dus niet heel jofel meer. Het bling bling gehalte was dan nog niet eens het ergste.

Succes met je zoektocht,

Groet, Frank
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

19-10-2006 17:03

Geachte,

Ben nu zelf vanaf het begin van dit seizoen in het bezit van de Tica scepter. Ik vind de stabiliteit super, erg degelijk en met veel lijn capaciteit. Dit is precies wat ik zoek in een molen. Tevens waren deze scepters molens molen van het jaar 2005 in Engeland. De nieuwe abby's hebben de zelfde eigenschappen, alleen is deze versie voorzien van een vrij loop systeem. Erg mooi om te zien en super degelijk. Voor de gene die liever op grote afstand met een baitrunner vissen zijn dit zeer betrouwbare en degelijke molens. Ook de garantie bij tica is in de winkel waar ik werk gewoon 2 jaar. Ik had zelf Shimano USA B Baitrunners, maar de scepters vind ik veel fijner vissen. Tica is ook nog eens voorzien van Daiwa ingenieurs, die in het verleden voor Daiwa hebben gewerkt.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-10-2006 17:37

Frank en Danny bedankt,

Begin nu toch wel wat nieuwsgierig te worden waaróm die ingenieurs er destijds bij Daiwa zijn uitgetieft.
Groet,

John
Martijn Tijssen
Berichten: 5
Lid geworden op: 27-12-2006 18:59
Locatie: Hattem
Contacteer:

27-12-2006 19:40

Beste John,

Ik lees je nieuwsgierigheid aangaande de Tica molens. Je vragen zijn op dit moment al wat gedateerd, maar toch wil ik je aanbieden om bij Albatros te Rijsenhout de gehele collectie te komen bekijken. Op deze manier maak je kennis met TICA en kun je wellicht geheel weloverwogen je keuze maken.

Ik hoor het wel als je gebruik wilt maken van dit aanbod.

Vriendelijke groet,
Martijn Tijssen
Directeur Albatros Hengelsport BV
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-12-2006 21:42

Beste Martijn,

Dank je voor dit genereuze aanbod. Ik heb van andere welwillenden ook al een dergelijk aanbod gekregen. Als het zover is dat ik wil gaan 'passen' zal ik het jou en de anderen laten weten.
Dank.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

27-12-2006 22:22

John Pannekoek schreef:Frank en Danny bedankt,

Begin nu toch wel wat nieuwsgierig te worden waaróm die ingenieurs er destijds bij Daiwa zijn uitgetieft.
Groet,

John


Beste John,

Niet zo achterdochtig...! :wink:

Neem nu maar van mij aan dat die Tica's gewoon helemaal top zijn, vis nu ruim 3jaar met de scepters en 100% tevreden. Zijn mede voor op meerval... Ik hoor ook simpelweg niets negatiefs over deze molens/ dit merk.

Ik zou gebruik maken van dat genereuze aanbod... 8)

Groet,

Erik
Elk nadeel heb z'n voordeel...
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

27-12-2006 22:59

Erik,

Meen je dat nou? Echt!!!
Kritisch, nieuwsgierig, zeikerig oplettend!!!!.........achterdochtig??? Maar ik neem het wel van je aan hóór! Sterker nog, ik overweeg nu om van een baitrunner-systeem af te zien als er een Tica met bovenopslip geschikt voor mijn hengels blijkt te zijn. En dat terwijl ik eindelijk 'pas' sinds twee jaar overtuigd ben van het vrijloopsysteem en eigenlijk niets anders meer wil. Laten we het maar op een 'vertrouwenskwestie' houden.

Of zou het misschien kunnen komen dat die dingen bijna nergens te krijgen zijn? Ik geloof dat Wout v Leeuwen de enige hier in de regio was die een Sporterraatje spin model had liggen. Oh ja en de Albatros in Scheveningen had wat. Maar geen Abys met vrijloop. Vandaar dat ik erg content ben met het aanbod van diverse Albatros medewerkers.
Groet,

John
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

28-12-2006 11:53

John,

Laten we het op gezond kritisch houden, haha :wink:

Persoonlijk ben ik al jaren geleden van het baitrunner gebeuren afgestapt, simpelweg omdat het naar mijn mening weinig toevoegt.
- Een draai aan de slip en deze staat weer zwaar genoeg
- Ik heb de slip het liefst zo zwaar mogelijk wanneer mijn hengel op de steunen ligt. Die vis hoeft nergens heen en het haakt gewoon veel beter in door de extra weerstand, die veel groter is dan die van je lood!
- Je krijgt meer waar voor je geld zonder baitrunner! Voor hetzelfde geld kun je een betere molen kopen, helemaal in het geval van TICA.

Zoals je ziet, ik zie geen enkel voordeel (meer) in het vissen met baitrunner, al moet ik toegeven dat de Abyss er bijzonder mooi uitziet, lijkt erg veel op de Infinity! Al is deze er ook zonder baitrunner, dus dan zou ik die weer kiezen. In mijn omgeving is ook iedereen overgestapt op normale molens (Daiwa), en niemand heeft er spijt van. Zegt toch wel iets lijkt me.

Mijn Scepters heb ik toen bij Jannssen sport in België besteld voor €50 per stuk. Had ik dus drie van deze molens voor de prijs van een standaard-daiwa. Was toen al bijzonder blij er mee, en nu nog meer haha.

In ieder geval veel succes met je keuze! Ik ben benieuwd... :wink:

Groet,

Erik
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-12-2006 20:34

Tica Scepter uber alles !!!!!! Ik heb inmiddels ook kunnen vissen met de mijne en niets anders dan lof. En inderdaad, baitrunner mis je niet. Ik had verwacht dat het enorm wennen zou zijn, aangezien ik nooit zonder heb gevist. Maar het blijkt eigenlijk overbodige luxe te zijn.
Plaats reactie