dure x2 hengels


Reno vanparys
Berichten: 5
Lid geworden op: 24-09-2014 18:34

25-01-2015 18:14

en al iemand ervaring met deze ? X2 STRATEGA
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

27-01-2015 10:25

De X2 stokken zijn zeker niet slecht, ze zijn echter wel te duur prijs/kwaliteit.
Voor het geld van een X2 heb je ook een Sonik SKS en dan heb je een hele leuke parabolische stok die zeker beter is als een X2.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-01-2015 14:33

Waarom is ie zeker beter dan een X2 dan? Omdat het een sonik is?
Heb je überhaupt enig idee op wat voor blank die X2 stok gebouwd is? Ik niet, dat zeg ik er maar meteen eerlijk bij, dus welke beter is zou ik niet kunnen zeggen, maar ik weet wel dat er in het verleden meerdere X2 stokken zijn geweest die stiekem gewoon op klasse blanks gebouwd waren en kwalitatief een stuk beter waren dan de goedkopere stokken van de bekendere merken. Wat dat betreft, als er één product is waarbij een merk me weinig zegt is het een hengel. Alle merken hebben goede en minder goede stokken naar mijn ervaring, zeggen dat de ene stok beter is dan de ander alleen omdat er merk X(2) op staat is dan ook gewoon onzin.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

27-01-2015 19:04

Merken boeien mij niet zo, ik kijk altijd wat beste product is voor het door mij besteedbare budget.
Sonik SKS stokken kosten nog geen 80 euro, in die prijsklasse heb ik nog geen betere gezien.

In het onderstaande thread staan ook een aantal ervaringen over de SKS
http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=38&t=74729

Nadeel van de X2 stokken is ook dat je ze ook aan de straatstenen niet kwijtraakt mocht je andere hengels willen kopen door een upgrade of verandering van je visserij.

Ik heb zelf fox horizon full cork hengels maar als mijn budget lager was geweest had ik zeker Soniks gekocht.

Het bovenstaande is maar een persoonlijke mening, ga eens naar een zaak waar ze verschillende hengels hebben en kijk welke het beste bij je past.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

27-01-2015 23:44

Heb twaalf jaar lang de killercarp gehad, wat een heerlijke stokken waren dat!
Kan geen Sonik of Fox tegenop hoor!
Heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze (voor een goeie prijs) heb verkocht en niet laten rebuilden.
Wat een fantastische parabolische en dikwandige blanks zijn dat joh!
Hoop nog eens een setje tegen te komen....
robertino smith

28-01-2015 00:03

:lol: Hey Bart jij hebt km 2 ´s en daar kan niks tegen op, in ieder geval vind ik dat de reel houders er weer andersom opgebouwd moesten!!! Smaken verschillen, budgetten verschillen, gelukkig naar de hengelsport voor dat ik in ieder geval een aankoop doe!

On topic maar weer, ben benieuwd of TS. al geslaagd is in de zoektocht naar zijn wens? :lol: Ohhh was ander topic :oops:

Groet.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

28-01-2015 05:44

robertino smith schreef::lol: Hey Bart jij hebt km 2 ´s en daar kan niks tegen op.


Hahaha dat klopt, daar kan ook heel weinig tegen op.
Echte drilstokken zijn dat 8)

Maar voor wat zwaarder werk hadden die killercarp's nog wel fijn geweest, echt onderschat die blanks niet.... Erg goed tov fabriekslatten.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

28-01-2015 10:44

Vis al ruim 15 jaar met ultimate hengels 12ft-2 1/4, en de hengels bevielen zo erg ,
dat toen ze wat slechter werden ik ze heb laten rebuilden voor een paar honderd eu!

Werd niet door iedereen begrepen, maar als ik het maar begrijp :wink: :wink:

De kwaliteits eisen van de blank zijn voor mij belangrijker dan het merk wat er op staat.
D.A.M- andy little zijn nog steeds TOP, eveneens als Shakespeare -traverse x (die 1/3/4 lbs heb ik met spijt verkocht! )
Ach man..Ga toch vissen !!
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

28-01-2015 15:17

hey schijnt zo te zijn geweest dat de killerscarps op een lagere kwaliteit harison blank werden afgebouwd.
Ze kwamen namelijk precies overheen.
robertino smith

28-01-2015 15:48

Reno vanparys schreef:en al iemand ervaring met deze ? X2 STRATEGA


Is deze dan ook vergelijkbaar en misschien wel afgebouwd op ""Harrison"" blank :roll: ??? Ben niet van merken ophemelen, zo ook niet van merken bashen! Misschien toch eens gaan kijken :wink: .

Groet.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

29-01-2015 05:41

henry hummmel schreef:hey schijnt zo te zijn geweest dat de killerscarps op een lagere kwaliteit harison blank werden afgebouwd.
Ze kwamen namelijk precies overheen.


Bijna goed!
De killercarp is een regelrechte copie van een Harrison blank, met alles hebben ze rekening gehouden ook de actie van de blank.
Wat mij verwonderd is dat de deze hengels voor maar 139,- verkochten..... Denk ook dat het de reden is dat ze deze hengels niet meer verkopen.