nieuwe karperspullen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

07-10-2006 20:34

hey mede vissers, ik vis nu zo'n jaar op karper en ik vind het steeds leuker worden ik ben nu 14 jaar en ben begonnen met een ultimate speedrunner en een x2 black phanton (hengel) maar ik wil nu 2 nieuwe hengels, en molens en een rodpod gaan kopen.
voor hengels heb ik zo'n 50 € over per stuk
voor molens heb ik zo'n 70€ over per stuk
voor een rod pod heb ik rond de 100€ over
kunnen jullie me adviseren?
ow jah ik wil ook nog graag nieuwe piepers hebben maar ik weet niet echt welke
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

07-10-2006 21:14

Beste Sander,

je wilt dus een kleine 350 euro besteden aan nieuwe visspullen.
Vraag je eerst eens af of je daadwerkelijk een rodpod nodig hebt, je kan net zo goed uit de voeten met 4 goeie rvs banksticks, en die kan je voor minder dan 100 euro vinden, ga dan wel op zoek kwalitatief goeie.

Vis je nu vanaf kades of andere stenen ondergronden dan zou je wel een rodpod kunnen overwegen.
Ik heb thuis ook een rodpod staan maar als je ziet hoe vaak ik die afgelopen jaar heb mee genomen, dat is op 1 hand te tellen.
Ik vind het veel "vrijer"vissen met banksticks.

Ik zou je aanraden om bij diverse hengelsport winkels op het internet je abonneren op hun nieuwsbrief, daar zetten ze ook vaak hun aanbiedingen in, laatst werd de nieuwste shimano tegen een zeer scherpe prijs aangeboden.

Op marktplaats kan je trouwens ook aardig wat spullen bij mekaar scharrelen en ook hier op hier op het board is een rubriek met "aanbod"

Nogmaals ik zou wel voor de kwalitatief betere spullen gaan bijv. voor banksticks/rodpod zou ik voor solar, fox etc gaan.
Je kan ook beter een goeie set aanschaffen (1 hengel en 1 molen) en dat je die later na sparen weer aanvult, dan met 2 "hautjûh-tautjûh setjes...

Je kan je geld maar één keer uitgeven dus doe het dan wel gelijk goed, en helaas ging dat vroeger bij niet goed :wink:

succes

groeten
Moi
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

08-10-2006 00:56

hengels voor 50euro zal je wel vinden, maar zijn deze goed? buigen ze goed of zijn het "bamboostokken" ik heb de fox warrior xt en kan deze je aanraden vind ze veeel prettiger drillen dan mijn eerste "bamboostokken" en ik denk dat deze stokken rond de 80euro liggen, rod pod heb je op veel plaatsen niet nodig dus kun je beter 4 bankstiks kopen (rvs zijn duurden dan aluminium) ik vis met aluminium zijn wel wat krom maar zijn dan ook al 4-5jaar oud, biepers om te beginnen zijn de foxen m en mx zeer goed heb hier lang met gevist prijs weet ik niet meer
molens mijn eerste molens waaren banax turminators 4500 denk ik, heb spijt dat ik ze in de tijd heb weggedaan voor baitrunnes want daar heb ik niets als last met gehad, ik weet wel niet of die banax molens nog verkrijgbaar zijn heb ze in de tijd 50euro/stuk betaald
-hengels +- 160euro
-molens indien nog verkrijgbaar +-100euro
-biepers weet de prijs niet goed maar ik denk rond de 100euro
-bankstiks prijs weet ik niet meer maar zal zo veel wel niet zijn
dus dat is rond de 400euro, is wel veel geld voor iemand van 14jaar ik ben ook begonne op mijn 13-14 dus weet dat dat veeel geld is, maar probeer zoals ik te doen en als je geld hebt geef het er aan uit en als je niet toekomt de rest bij je ouders lenen
ps heb je een schepzak en onthaakmat nodig?, mss weegzak en weegschaal dat kost ook weer wat e :) vraag desnoods een vervroegt kerstmis cadeau heb dit vroeger ook veel gedaan, cadeau's vragen terwijl het nog 3-4maand was voor kerstmis of mijn verjaardag
nu ga ik werken en is het gemakkelijker om iets te kopen dat te duur is, maar moet met mijn geld ook rondkomen e :wink:
nog succes in het kopen en laten sponseren van je nieuwe vismateriaal :lol: 8) en vang ze
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

08-10-2006 09:31

jah ik wil ook alles rond sinterklaas en kerstmis kopen en ik ben op 7 februari jarig dus zo komt er nog al wat geld bij maar ik heb zelf ook nog een bijbaantje waar ik ook nog wel wat verdien dus het geld komt er wel :wink:
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

08-10-2006 09:45

Ik zelf heb de goedkoopste hengels van jrc van 45euro... ik ben daar zeer tevreden mee... goeie kwaliteit voor niet te veel
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

08-10-2006 09:48

Gewoon goeie 2dehands aanschaffen!
Plaats reactie