aanschaf gebruikte rubberboot


Plaats reactie
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

27-09-2006 10:43

Ik ben van plan een gebruikte ruberboot (Zodiac, Quicksilver etc) aan te gaan schaffen. Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten? Voordelen houten bodem tov aluminium, wat zijn eventuele zwakke plekken waar ik naar moet kijken (bevestiging spiegel bv???)? Kortom, alle tips zijn welkom.
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

27-09-2006 12:11

Ik zou eens gaan kijken voor een YAM boot [ yamaha ].
Doek van de boot is toch echt een stuk dikker als die van een zodiac.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 20:08

Peter,

Zoals Pascal al aangaf, een Yam is een prima boot. Maar ook een silver marine.

Waar je op moet letten is dat de ontluchtingsventielen naar behoren werken, wil je een boot met plakkers?? ik niet maar dat is mijn mening.

Heb zelf een houten vloer, het weegt zwaarder dan een alluminium vloer. maar ik vind de ligging van hout fijner. Waar je ook heel goed op moet letten is de beschadigingen aan de binnenzijde van de boot, de plekken waar de vloer tegen aan ligt, zie je kleine scheurtjes, NIET KOPEN...
Daar is het namelijk onwijs moeilijk plakken.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

27-09-2006 21:10

Hoi
kijk in ieder geval naar de rand van de plaknaden, als er een kleurverschil inzit vergeet het dan maar.
Dit duidt op overschrijding van de maximale druk in de tupe`s deze hebben de neiging om plotseling te knappen, hetgeen een maat op de Maas is overkomen.
Ook de naad van de spiegel moet recht en zonder bobbels vast zitten.
En zeker wat betreft Zodiac als je er een tegenkomt met een serie-nrplaatje die vast zit met schroeven of waarvan de randen zijn afgetaped niet kopen deze is met groote zekerheid gejat en omgekat met een plaatje van een oudere boot.
groet Henk
Plaats reactie