materiaal voor frankrijk


john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

16-09-2006 10:19

Hallo allemaal,

Ik ben al een hele tijd uit het karpervissen.
Heb voor een paar jaar terug mijn spullen weg gedaan omdat ik veels te weinig tijd had...druk druk druk
Nu wil ik het karperen weer oppakken..
Nu is mijn vraag aan jullie, wat er nu precies nodig is om op kanaal en eventueel op de franse meren te vissen.
Mijn voorkeur gaat uit naar hengels molens en optonics van fox.
Maar er zijn zoveel hengels van fox dat ik een beetje de weg kwijt ben.
Heb je voor frankrijk echt een boot nodig met fischfinder?
En mag je in frankrijk met een 2 persoons tent vissen dit omdat mijn huidige vriendin ook graag mee wil...

groet john.....
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-09-2006 10:23

PRecies hetzelfde als hier,hooguit 1 of 2 hengel extra.Dat is het.....

Zijn genoeg kleinere wateren in frankrijk waar je geen boot voor nodig heb.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

16-09-2006 10:56

ja ok maar welke hengels molens etc zijn zo veel soorten...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-09-2006 11:28

Ook hetzelfde als hier.2,75 lb ofzo,shimano's 4500 erop,daarmee kom je een heel eind.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

16-09-2006 11:29

Hoi John,

Aangezien je nogal een fox liefhebber bent zou ik zeker eens de hengels "The Matrix" bekijken, sublieme hengel vooral de 12 ft versie in 3 lbs.
Als beetverklikkers kan ik je zeker de RX'en aanbevelen (eventueel de blueset) en voor molens zou ik toch opteren voor Shimano.
Bij Shimano heb je een ruime keuze aan big pit molens oa. de nieuwe Ultegra's met of zonder baitrunner en de Shimano big longcast die is sowiezo met baitrunner.
Indien je een goede tent wenst voor 2 personen kan ik je zeker de fox continental easy dome aanbevelen en als rodpod kan je zeker mijn rodpod gaan gebruiken (zie rubriek aangeboden) of anders de Quattro-pod alsook van fox.
Hopende je hierbij weer een beetje op weg geholpen te hebben.
Indien je nog verdere vragen hebt, zend me gerust een pb of plaats je reactie hier op het board.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-09-2006 14:52

John, wat wil je aan het geheel besteden?

Gezien je graag Fox wilt mag het dus best wat kosten als ik het zo bekijk.
Kijk toch eens een beetje rond, want er zijn genoeg andere merken, voor hengels die beter zijn als fox, maar voor molens zou ik kiezen voor Daiwa of Shimano.

Waarom alles helemaal fox?

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

16-09-2006 16:01

Wat ik zelf heb en waar je ook makkelijk mee uit je voeten komt in Frankrijk:

3x Shimano Technium 2.75lb 3,60
3x fox mmxr optonics + ontvanger
3x Daiwa Emblem exceler 5500.
1x Trakker armo 2 ( ook in 2 persoons heb je hem).

Het maakt niet geen verschil of je nu met een 1persoonstentje zit of 2persoons. Het blijft natuurlijk een tent. Trouwens met een peilhengel en een marker kom je al een heel eind. :wink:
~~Dreams can be true.~~
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

17-09-2006 13:46

Ik zat zelf te denken aan de fox matrix 3.00 lbs
met daarop de Fox Stratos 10000

maar kan over de Fox Stratos 10000 nog weinig info vinden
Waarom alles van fox omdat ik dat wel mooi vind staan en ik er vanuit ga dat fox geen slecht materiaal levert.
misschien wat duurder maar wel mooi en functioneel.
Correct me if i am wrong....

groet john.....
Gebruikersavatar
Vanoverschelde Peter
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-07-2006 19:59
Locatie: Lauwe (Belgie)

17-09-2006 14:15

Fox Stratos in combinatie met The Matrix vist heel lekker.
Dat is mijn set, mijn is wel 2.75lbs maar op zich geen probleem, kun je 90gram ook lekker 100m+ wegzetten.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

17-09-2006 15:38

Misschien nog een domme vraag maar in wat voor verhouding staan de lbs van een hengel tov het lood wat ik kan verplaatsen ? :o
en nog ff terug te komen op een tent hij moet echt wel 2 persoons zijn dit omdat mijn vriendin meestal meegaat. :oops: PS moet ook een beetje in de winter warm zijn !!!!!!
daarom moet ik goed gaan sparen want dan kan ik hier in nederland op de kanalen met 4 hengels vissen :lol:

greetz john
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

17-09-2006 16:32

ik heb de chub chyfish 2 2 man dome ook een leuke tent voor een mooie prijs. groot genoeg voor mij en vriendin en hond.

hengels matrix zijn mooie stokken ik vis zelf met andere stokken 2,75 lb is zat.

molen 6500 B voor 20 euro meer meer lijn als de 4500 kan makkelijk zijn ik france, stratos vin het een mooie molen opspoeling lijkt me subliem draait wel wat stroef vind ik zelf kwa dril eigenschappen heb ik er geen ervaring mee.

shimano's 6500 drillen superrr spoelen wat minder op maar geef ik verder nie om.

een boot is altijd makkelijk vergeet er geen zwemvest bij te kopen.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

26-09-2006 08:50

Misschien nog een domme vraag maar in wat voor verhouding staan de lbs van een hengel tov het lood wat ik kan verplaatsen ?
niemand hier een antwoord op ??

groet john
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

26-09-2006 10:06

met 2.75 kan je tot ongeveer 120 gram werpen is ook per hengel verschillend vind ik echt genoeg en mocht ik echt zwaarder willen dan vaar ik mijn lijnen uit maar uitvaren is niet mijn favorieten bezigheid..

3lb zal je tot 150 gram 160 gram kunnen werpen maar persoonlijk vind ik zulke lood gewichten echt te veel je zal met 160 gram niet veel vederwerpen als 120 gram...
Hou je hoofd koel
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

26-09-2006 11:52

Danny Disseldorp schreef:maar uitvaren is niet mijn favorieten bezigheid...


Ik gooi tegenwoordig juist zo min mogelijk, ik wil er zeker van zijn dat mn lijn niet in de war ligt. Het geeft me een veel beter gevoel m uitgevaren of uitgelopen te hebben met waadpak.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

26-09-2006 20:29

La France: Komt ie dan hé

Laat ik eens rustig aftrappen, Frankrijk is niet veel anders dan Nederland. Vissen kan je op bepaalde wateren rustig zonder boot etc etc.

Maar omdat je specifieke vragen hebt zal ik ze trachten te beantwoorden.


Wat zou ik meenemen voor grote meren en rivieren:

* Een goede boot met fishfinder en een sterke elektromotor 44LBS (veel wateren mag je alleen op elektro!!) neem een goede motor mee want de wind kan een behoorlijke spelbreker zijn.

* 2 accu's, een zonnepaneeltje is erg makkelijk.

* Hengels, goede afstand hengels minimaal 3LB

* Molens, persoonlijk verkies ik molens met de spoel op de kop boven baitrunners, gewoonweg omdat er meer draad op kan. Shimano heeft goede molens, daiwa zijn minstens net zo goed.

* Waadpak
* Goede onthaakmat
* Tent, bijvoorbeeld Chub cyfish
* Fox str met digitale ontvanger, het kan weleens voorkomen dat je een eindje van de hengels afzit, ofdat de hengels in het water staan
* Swingers
* Rodlocks (weleens een trein eraan gehad :wink:
* Fox horizonpod of skypod
* Goede stretcher, denk om je rug
* Dikke slaapzak, de Frankrijk gangers weten wel wat ik bedoel, het is daar soms echt heel koud
* Lood, tot 150 gram (rivier tot 200gram) en natuurlijk voldoende van meenemen
* Voldoende rigmateriaal, spreekt eigenlijk vanzelf
* 4 extra spoelen met nylon of dyneema
* Hengel pouches, denk aan je ruimte besparing
* geen watertanks!!! flessen spa of pakken Barleduc, water in tanks bederft namelijk snel.
* lange houdbaarheids voedsel en zout en peper
* de Hustler voor de eenzame nachies, neem aan dat je maat jouw behoefte niet gaat vervullen
* Ehbo koffertje
* reddingvest, stel je eens voor
* voldoende batterijen
* fietslampje voor het terug vinden van basecamp
* Boilie droogzakken
* weegklok
* bewaarzakken met een goed touw en een steek stok
* persoonlijke hygiene, toilet papier etc etc
* regenkleding en goede laarzen
* militaire vouwschop, begraven van behoefte is wel zo netjes
* vuilniszakken
* voldoende aas, het kan soms hard gaan, toch Ruudje :wink:
* leesmateriaal
* hoofdlampje
* boilie naalden, neem ze nou echt maar voldoende mee
* 2 schepnetten, 1 voor in de boot. dat geld ook voor de onthaakmat
* uitrol boeitjes, heel makkelijk voor het onderzoeken/ aangeven van een stek
* Fotomateriaal
* gasstelletje met voldoende gasbussen, coleman 2 pitter is ook heel handig
* vergunningen

EN ALLES WAT IK NOG VERGETEN BEN.....

Succes :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 14:25

Das een aardig lijstje...
En als ik vragen mag wat voor boot hebben julie?
Heb wel gezien op menige films dat soms de hengels in het water staan maar kon me geen beeld vormen waarom dit gedaan werd.
Dus nu de vraag hehe waarom staan die hengels in het water?
Te weinig lijn op de molens??? ga over 2 maanden de fox stratus halen en daar kan volgens de gegevens 500 mtr 0.30 op moet toch ver genoeg zijn hoop ik...

greetz john

PS de hustler gelukkig niet nodig vrouwtje gaat meestal mee.. :lol:
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

27-09-2006 15:41

Ik snap he tnog steeds niet helemaal met die lbs... ik vis zelf momenteel met 2 ponds hengels.. en gooit echt met gemak 120 gram weg hoor zonder dat de hengel of top echt krom trekt, zeker net zo makkelijk als een hengel van 2 1/2 tot 2 3/4 lbs hengel. Zelf uitgetest, ik snap de waarden nog steeds niet helemaal maar goed ;) ! Ik ben dan de slimste ook niet ;) :P
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

27-09-2006 16:06

Stef met een 2 ponds hengel moet je nooit 120 gram lood weg zetten.
Miscchien dat de hengel niet kapot gaat maar de hengel krijgt wel een flinke opdonder.
Een 2 pond hengel is gewoon niet gemaakt voor dat zware werk.
Normaal gesproken gooi je met een 2 ponds hengel 60 gram weg en niet al te veel meer.


Groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 17:57

Welke boot,

Ik ben zelf in het bezit van een thunderboot ( http://www.thunderboats.nl/nailer/naile ... IvMy5qcGc= )

Deze boot is 2.90 en gewoonweg perfect voor het uitvaren van lijnen en drillen vanuit de boot.

Waarom die hengels in het waterstaan, ten eerste het winnen van ruimte, ten tweede, voor over een wierbed te vissen, ten derde het is makkelijker om de hengel vanuit het water te pakken en meteen de boot in te springen En ten vierde, het is toch wel een mooi gezicht...Oh en natuurlijk, soms staan er obstakels in de weg en dan staan de hengels in het water i.v.m. open water en dril mogelijkheden.

Daarnaast wil ik even terug komen op de LBS vraag, heb je weleens een 40 plusser aan een 2 ponds hengel gehad, die hem tot een diepte van 12 meter weet te trekken, nee??? nou ik ook niet hoor, maar kan me heel goed voorstellen wat er dan gebeurt. Ik vis zelf op een 600 hectare groot water en de vissen zijn hier enorm sterk. Je voelt dan echt wel waarom je die 2,75 a 3 LBS nodig hebt..

Succes!! :wink:

Heb je nog meer vragen, zet ze hier maar neer en wij proberen ze wel te beantwoorden...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

27-09-2006 17:59

120 gr met een 2 pond hengel wegzwiepen met behoorlijk wat kracht kan ik je ook afraden ga je geheid problemen mee krijgen (korte of lange duur) :roll:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 18:16

Dat bedoel ik dus Martijn, 2 ponds hengeltjes kun je het beste gebruiken voor het pen vissen. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 18:52

He jeroen,

Thanks voor alle info....
Zullen zekers nog wel vragen komen, don't worry :lol:
Wil graag mijn nieuwe uitrusting goed afstellen op grote wateren in frankrijk.
Dit omdat ik mijn vriendin ook graag mee wil en het beter vertoeven is in frankrijk dan in nederland op de wateren.
Als eerste komen dan ook de fox matrix 3 lbs of raad jij meer aan.
Daarop de fox ultra 10000.
Optonics worden denk ik ook van fox ben er nog niet echt uit welke.
En dan een goede rodpod en uiteraard een mooie tent, die ook in de winter goed beschutting bied.
Mooie boot...maar kan je die makkelijk meenemen??? en wat moet ik daar voor een prijs bij denken?
Gaat het een en ander kosten maar ja een vakantie naar tropische oorden ook he en die heb je maar 1 keer...

greetz en nogmaals thanks voor de info.

PS je kunt ook altijd een PB of mail sturen... :wink:
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

27-09-2006 19:11

VOOR EEN BOOT ZOU IK EENS GAAN KIJKEN OP MARKTPLAATS BIJ WATERSPORT EN BOOTEN DAARNA KUN JE KIEZEN VOOR (EVT) RUBERBOOTEN DAAR STAAT GENOEG VAN VRIJ NIEUW TOT DE WAT OUDEREN ZAL VAST WEL IETS TUSSEN ZITTEN.PS VOELT LEKKER HE OPNIEUW BEGINNEN MET KARPERVISSEN KHEP DE DRAAD OOK WEER OPGEPAKT :D :wink:
aldejekes loat goan!
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 19:15

Voelt zeker lekker....
Alleen die beurs doet pijn :-?
Maar weet uit ervaring dat ik beter alles met en met kan kopen en dan op kwaliteit moet letten...
Gelukkig bestaat er nu zoiets als internet en een goed forum....

groet john
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 19:20

Zo te zien zit je niet krap John :lol:

De matrix hengels zijn schitterende hengels worden verkocht voor 230€ per stuk. (even een tip bij hareco hengelsport in sliedrecht Zuid Holland 170€) wellicht kunnen ze de hengels per post opsturen :wink:

Daarop de ultra, ja en nee. Het zijn goede molens maar persoonlijk zou ik dan gaan voor Shimano Ultegra 12000XSA maar dat is puur persoonlijk.

Zelf ben ik in het bezit van de Okuma Axeon http://www.carpones.com/img/okuma/okuma ... a0d98b11e2

Deze molen heeft een lijn capaciteit van ruim 700 meter, vraag wel om de diepe spoel!

Fox str met digitale ontvanger, of de Rx serie. Top beetmelders voor Frankrijk.

De boot is erg makkelijk mee te nemen, hij weegt 55 kilo inclusief houten vloer en laat zich meenemen door een grote opbergtas. En inderdaad Frankrijk is een heerlijk land, volgens jaar ben ik ook weer van de partij, ben nu al 5 jaar niet geweest, maar kan gelukkig teren op een hoop mooie ervaringen en visvangsten.