materiaal voor frankrijk


john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 19:26

Thanx...
Mij leek het een goede molen ligt lekker in de hand en goed uitgebalanceerd, maar zal zeker eens kijken naar de shimano(ps oogt ook leuk een hele stok van fox :wink: )
nog een vraagje welke meren zijn aanraders en welke afraders?
En vallen die meren onder de zo gezegde betaalwaters?
groet john
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 19:37

Even een korte toevoeging betreffende voer:

Stel je zelf de vraag hoelang ga ik en wat moet ik meenemen.

AAS kort samengevat,

* Boilies, doen het altijd goed. Ik raad je aan om een boilie mee te nemen met een knoflook fish inhoud, Bloodworm robinred, en boilies waarin geen eieren verwerkt zitten. Bijvoorbeeld Proline, laat ze wel drogen een week van te voren, steenhard zijn ze geweldig.

* Mini boilies, verschillende milimeters. erg makkelijk voor een snowman rig.

* Popup, Simpel de snowman rig

* Tijgernoten, neem aub geen kleintjes mee maar gewoon die oersterke domme lompe grote noten, een mond vol maar het maakt echt het verschil. Daarnaast zijn ze minder kreeft gevoelig i.v.m. de hardheid.

* Pellets, Vergeet ze nietjes noem ik ze. Ze kunnen een stek echt doen opstarten en laten lopen.

* Duivenvoer en mais, vele Frankrijk gangers weten dat mais en duivenvoer geweldig zijn voor op de rivier, het trekt wel de kleinere vis aan, maar is dat dan echt zo erg??? Wat is er nou mooier dan een stek vol vis.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 19:45

Betaalwateren

Orient is een betaalwater, Lac du der is een betaalwater, madine etc etc. Ik ben geen voorstander van betaalwateren, maar eerder genoemde wateren zijn qua populatie en oppervlakte zo onschuldig dat ik vind dat dit soort wateren hier niet echt moeten onder vallen. Wellicht zit ik volgend jaar wel op Du Der :wink:

Gezien je het echt wil gaan aanpakken raad ik je aan om eens goed om je heen te kijken, hiervoor een regio link http://www.carphunters.suite.dk/Parcour ... Venues.htm

Alle Franse wateren, per regio. Er staan echt hele mooie wateren bij die geloof me, nog echt niet ontdekt zijn door de massa. Verder is het belangrijk om bijvoorbeeld een stafkaart op te vragen van het water, hier staan alle weggetjes op en een mooi overzicht. Even googlen werkt ook heel goed, dan kom je net even de ditjes en datjes te weten.
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 20:15

Wat heet echt aanpakken :D 8)
Ben al visser van mijn zevende maar heb alleen de laatste 10 jaar geen tijd gehad om er weer op los te gaan ivm werk en mijn ex :evil: ....
Nu ik het werk weer in de buurt heb en een vriendin die samen met mij aan de waterkant wil vertoeven (en dan geen uurtje maar rustig het hele weekend of week)
En je kan toch rustig 10% per maand van je inkomen aan je hobby besteden.
Dan kom je toch een heel eind.
Want ik ga liever vissen om te ontstressen dan pillen slikken :P :P
Lekker dit forum ga zo door...

PS thanx ga ff alle info verzamelen en in een doc zetten...

PPS heeft het forum geen chat mogelijkheid ???

Greetz john
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

27-09-2006 20:21

Ik heb toevallig de Matrix 2 3/4 stokken met de genoemde okuma molens eronder.
Werkt perfect, gooit ver drilt lekker en genoeg power.(vis veel obstakel)
3 pond stokjes zijn eigenlijk niet eens nodig en zo kun je je in nederland ook nog wat beter reden dan 3 ponds poken.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-09-2006 20:23

De chat is te vinden in de rode balk onder CARPBOARD. Even naar Links gaan en dan capboard chat.

Ja die exen hé, kan ik over meepraten. Van wie hou je liever van mij of van die vissen van je, van die vissen natuurlijk. Resultaat einde relatie haha.

Maar goed, ben nu gesetteld en ze weet wat vissen voor een visser betekent. Ik zeg altijd maar zo, je kunt ook in de kroeg gaan hangen, zuipen, blowen en weet ik veel wat. Dan zijn ze blij dat je gewoon weer gaat vissen..Psychologische oorlog voering 8)
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
john snackers
Berichten: 70
Lid geworden op: 16-09-2006 10:14
Locatie: in de buurt van echt

27-09-2006 20:30

dan kom ik op een portugese site en mijn portugees is niet dat wat het moet zijn :lol: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

27-09-2006 20:32

heb hiero het zelfde probleem.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-09-2006 09:25

Heb zelf ook even gecheckt, wellicht dat een moderator hier wat aan kan doen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
karim carpmaniak

09-03-2007 10:53

Hoi,

Ik ben ook een erg grote fan van de fox spullen, en zit graag met die spullen in frankrijk.
Meestal ga ik in frankrijk vissen op de rivier de lot (prachtige rivier maar erg moeilijk vissen met die harde stroming).
Daar zit je toch met lood van bijna 200 gram dus dan heb je sterke hengels nodig.
Ik heb fox hengels, niet zow heel bekend omdat ze handbuilt zijn enzo: De fox voyager handbuilt craftmanship 3lb 12ft.
Als molens zou ik het opzoeken in shimano, die kwaliteit is voor mij echt de top.
Als je in de lot vist dan is een skypod echt de beste rodpod, die heb ik dan ook aangeschaft :wink: maar deze rodpod is ook goed hier hoor. ALs swingers heb ik de illiminated van fox zijn ook fantastisch, want in de n8 kijk ik altijd wel lampje brand en dan weet ik snel welke hengel ik moet pakken. Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren, als de rode brand dan pak ik bijv. de rechter 8)
En piepers als mmx, mmxr, rx enzo zijn allemaal echt perfect :wink:

Dat was een beetje mijn smaak voor het vissen op de rivier in frankrijk.

tight lines :D

gr karim
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2007 11:03

:roll:
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

09-03-2007 11:51

Dag John,

Als het fox hengels moeten zijn dan kun je idd gaan voor een matrix of continental, maar als je echt een afstand hengel wil kun je ook voor de nieuwe Horizon Titanium gaan.. Heb je ook meteen een hengel waar niet iedereen al mee zit te vissen..

Wat betreft de molens zou ik niet voor de Foxen gaan, Ben ervan overtuigd dat een Daiwa of Shimano vele malen beter is op het gebied van molens. Een Emblem Pro 5500 of een Tournament 5500 zijn van Daiwa perfecte molens voor het vissen op groot water (frankrijk)...
(Als je echt centen genoeg hebt kun je voor een Infiniti of hele dikke shimano gaan).

De beetmelders ben ik zelf een grote voorstander van Delkim (Txi plus), heb ook met Fox (ST / MX / TXR systeem) gevist, maar wil voorlopig echt niet terug... Vooral op het gebied van baterij verbruik zit je bij Delkim in mijn ogen veel beter...

Ook een rodpod is persoonlijk, als je bereid bent om een smak geld te betalen voor een Fox Skypod, dan kun je ook een aardige pod van Amiaud of Proline kopen, en dan heb je wel een RVS pod die VELE malen steviger en degelijker is dan een Skypod...

De spullen van fox is helemaal niets mis mee laten we dat even voorop stellen, maar je betaald natuurlijk ook een hele hoop geld voor de naam.
En op sommige vlakken moeten ze het gewoon afleggen tegen andere merken.

Suc6 met je keuze..
(ps. voor dit soort aanschaffen moet je ook maar eens informeren bij Sanders Hengelsport in Maarssen, tis maar een tip)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

09-03-2007 12:27

Beetje oud topic heren, denk dat hij de eerste 4 sessies daar al heeft gemaakt.

Groeten Joris
Jan Peter Teerling

10-03-2007 22:21

van Gorp Sjors schreef:Dag John,

Ook een rodpod is persoonlijk, als je bereid bent om een smak geld te betalen voor een Fox Skypod, dan kun je ook een aardige pod van Amiaud of Proline kopen, en dan heb je wel een RVS pod die VELE malen steviger en degelijker is dan een Skypod...

Gr. v. Gorp.


Altijd 'fijn' zo'n tas vol losse onderdelen van Amiaud,binnen de kortste keren wat kwijt.

En een skypod staat niet stevig? :roll: :lol:
karim carpmaniak

11-03-2007 18:33

idd, ik heb ook een skypod en heb echt nooit problemen gehad met stevigheid, hij staat juist heel stevig als je hem op een goede manier vastzet :wink:
Veel beter als de horizon, trouwens.
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

11-03-2007 18:58

gewoon een solar globetrotter kan je overal voor gebruiken....
\
karim carpmaniak

12-03-2007 17:12

en een skypod niet?? :-? :wink:
peter andrae

12-03-2007 17:23

ivo pagen schreef:gewoon een solar globetrotter kan je overal voor gebruiken....



Ben jij zeker nooit in frankrijk geweest soms moet het zo omdat anders je globetrotter incl beetverklikkers verzuipen.

Afbeelding


Op wateren als Orient en andere grote meren heb je er soms niets aan vooral in het voorjaar als je op sommige plekken door een half bos moet lopen om aan de waterkant te komen,o ja en vergeet geen waadpak.


Voorbeeldje hier ging ik dus ook mee in de fout toen ik voor de eerste keer op Orient kwam.

Afbeelding


Als je goed kijkt zie je dat mijn hengels niet echt lekker staan maar daar kwam ik later achter toen mijn beetverklikker begon te gillen,aldoende leert men.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-03-2007 19:23

Ik vis hier in nederland met 2 hengels, nu heb ik vaandaag 2 nieuwe shimano baitruners 4500B besteld. Maar ik ga dit jaar naar Frankrijk toe om te vissen. En daar mag ik met 4 hengels vissen. Nu heb ik hier nog 2 karper stokken, en ik zoek daar 2 gebruikte molens bij. Nu zit ik te twijfelen tussen de Shimano baitrunner 3500 of de 4500A. Waar ik heenga (rivier de lot) vis ik niet op lange afstand. Welke keuze zullen jullie maken, en waarom?
Alvast bedank voor jullie antwoorden.
Gr Henk.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-03-2007 19:28

Hoi Karim, ik ziet dat je hier gast bent. Waarom word je niet gewoon een geregistreerd gebruiker. Dan kunnen we je ook vragen stellen, en reactie's terug geven.
Gr Henk.

karim carpmaniak schreef:Hoi,

Ik ben ook een erg grote fan van de fox spullen, en zit graag met die spullen in frankrijk.
Meestal ga ik in frankrijk vissen op de rivier de lot (prachtige rivier maar erg moeilijk vissen met die harde stroming).
Daar zit je toch met lood van bijna 200 gram dus dan heb je sterke hengels nodig.
Ik heb fox hengels, niet zow heel bekend omdat ze handbuilt zijn enzo: De fox voyager handbuilt craftmanship 3lb 12ft.
Als molens zou ik het opzoeken in shimano, die kwaliteit is voor mij echt de top.
Als je in de lot vist dan is een skypod echt de beste rodpod, die heb ik dan ook aangeschaft :wink: maar deze rodpod is ook goed hier hoor. ALs swingers heb ik de illiminated van fox zijn ook fantastisch, want in de n8 kijk ik altijd wel lampje brand en dan weet ik snel welke hengel ik moet pakken. Ik heb ze dan ook in verschillende kleuren, als de rode brand dan pak ik bijv. de rechter 8)
En piepers als mmx, mmxr, rx enzo zijn allemaal echt perfect :wink:

Dat was een beetje mijn smaak voor het vissen op de rivier in frankrijk.

tight lines :D

gr karim
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-03-2007 20:43

Heeft niemand hier een mening over?? Vreemd.
Gr henk

Henk Robben schreef:Ik vis hier in nederland met 2 hengels, nu heb ik vaandaag 2 nieuwe shimano baitruners 4500B besteld. Maar ik ga dit jaar naar Frankrijk toe om te vissen. En daar mag ik met 4 hengels vissen. Nu heb ik hier nog 2 karper stokken, en ik zoek daar 2 gebruikte molens bij. Nu zit ik te twijfelen tussen de Shimano baitrunner 3500 of de 4500A. Waar ik heenga (rivier de lot) vis ik niet op lange afstand. Welke keuze zullen jullie maken, en waarom?
Alvast bedank voor jullie antwoorden.
Gr Henk.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Jan Peter Teerling

13-03-2007 20:53

Ken je het verschil tussen de 2 molens niet Henk,of wil hier verteld krijgen welke je er bij moet kopen?
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-03-2007 21:36

Als ik eerlijk moet zijn, ken ik niet het verschil niet. Volgens mij is het hoeveelheid lijn wat je opkan spoelen een verschil. Maar ik wil eigelijk weten welke ik er het beste bij kan kopen.
Gr Henk


Jan Peter Teerling schreef:Ken je het verschil tussen de 2 molens niet Henk,of wil hier verteld krijgen welke je er bij moet kopen?
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Jan Peter Teerling

13-03-2007 21:40

Henk wil je licht en minder draad op je spoel(3500) of iets zwaarder en meer draad op je spoel (4500).Voor de rest zijn de molens zover ik weet indentiek.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-03-2007 21:43

Bedankt voor je reactie, ik denk aan 30/00 of 35/00 lijn.
Gr Henk
Jan Peter Teerling schreef:Henk wil je licht en minder draad op je spoel(3500) of iets zwaarder en meer draad op je spoel (4500).Voor de rest zijn de molens zover ik weet indentiek.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.