fox warrior XT vraag?


Plaats reactie
GLENN TEUBEN
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-05-2005 16:34
Locatie: arnhem
Contacteer:

04-09-2006 21:11

hallo mensen


ik heb vandaag nieuwe hengels gekocht de fox warrior XT 2,50lb
maar ik zit te denken dat ik te ligte hengels heb gekocht ik had meschien liever iest zwaardere hengels gehad 2,75 bvb
maar ik vis niet echt op groote watere dus kan iemand mij vertellen dat ik de goede hengels heb gekocht of mogen ze iest zwaardere zijn??.

mvg Glenn alvast bedankt
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

04-09-2006 22:27

hallo glenn

nee je hoeft je geen zorgen te maken dat je te lichte hengels hebt gekocht.
met 2.5 lbs kan je goed uit de voeten in nederland.
ikzelf heb 3lbs maar dat is ook alleen maar omdat ik op rivieren in frankrijk vis vandaar wat zwaarder.
Ik ben zeer tevreden over de warrior xt voor wat ik tot nu toe heb gevist.

gr vincent
zo niet dan toch ja toch niet dan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

04-09-2006 22:27

Voor de meeste Nederlandse wateren zul je er prima mee uit de voeten kunnen komen.
Het is een gemiddelde testcurve waar je gewoon erg veel mee kunt, je zal naarmate je meer ervaring krijgt andere dingen van je hengels verwachten, en hierin zal de tijd het leren.

Afhankelijk of je met pva (stringer / funnelweb) vist had je in combinatie met een parabolische actie om te drillen (ken de actie niet), nog een kwart Lb meer kunnen overwegen.... puur voor het werpvermogen met pva of iets meer lood over een langere afstand.

Gr.

Edward
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

04-09-2006 23:51

hej mensen ik had bijna dezelfde vraag als glen ik wil ook de fox warriors xt gaan halen de 2,5 lbs versie, maar is dit niet te ligt roei bijna altijd uit behalve op 1 water. Daar ligt heel veel bagger dus vis ik niet zwaarder dan 70 gram want er staat ook maar 1,5 meter water daar moet ik wel een meter of 40 50 gooien vis zonder pva of ofzo.


mvg Remco




SORRY GLEN HOOP NIET JE TOPIC VERZIEKT TE HEBBEN
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

05-09-2006 00:02

met twee en een half lbs kom je in Nederland echt wel overal uit de voeten, ik heb altijd met hengels gevist van twee en een kwart lbs en ben nu sinds een maandje overgestapt naar hengels van 2 drie kwart lbs maar vond de oude toch stuger en fijner aanvoelen als deze, hangt denk ik ook veel van de soort hengel af, ik geloof dat er nog verschil is in fasttaper of medium tapers of zoiets wat ook nog verschil maakt in stugheid maar dat weet ik ook allemaal niet precies, maar met die hengels hoef jij je geen zorgen te maken :lol:
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-09-2006 08:41

Remco,

Gezien je niet alleen op dat ene water zult vissen zul je er wel komen met 2 1/2 Lbs... zie ook mijn eerdere posting.

Verder zijn hengels in verschillende categorien in te delen, Fast- , Medium en Slowtaper.
Hier een link waarin het iets duidelijker staat, de gewichten hier aangegeven ben ik het minder mee eens.
http://www.carpflashes.nl/hengels.php

Voorbeeld:
Ik wil 80 a 90 gram werpen met hierbij een stringer of pva zakje maar eventueel ook iets hoger werpgewicht, en wil dat de hengel over de gehele blank dempend is.
Ik zal dus moeten kijken naar een slowtaper wellicht een zachte mediumtaper.
Fasttaper valt af omdat je de actie/demping over de gehele blank wilt hebben en niet in de top.
Het aantal lbs bepaald het maximale wat werpbaar is voor de hengel, en afhankelijk van het soort blank kun je op zwaardere lbs (2.75 a 3Lb) nog een prachtige slowtaper actie houden.

Misschien zit ik er met bepaalde dingen iets naast, maar je moet je altijd bedenken hoe jou visserij is, wat je exact wilt gaan doen of kunnen en het eventueel het soort wateren.
(het voorbeeld dat ik geef komt redelijk overeen met mijn eigen visserij, en doe dit met slowtaper 2.50Lbs hengels, ik had achteraf gezien ik veel pva gebruik beter een 2.75Lbs kunnen nemen om iets meer ruggegraat te hebben met werpen, maar kan prima uit de voeten met hetgeen ik nu heb)


Groet,

Edward
Niels Mook
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-06-2006 11:21

05-09-2006 10:20

Hallo Glenn,

Ik heb zelf begin dit jaar ook de 2,5lb uitvoering aangeschaft.
In nederland kan je hier zowiezo voldoende mee uit de voeten.
Ik vis zelf met loodgewichten tot 85 gram + soms een kleine pva bag of stinger.

Ze hebben een mooie soepele actie bij het afdrillen van de karper en voldoende ruggegraat om je lood + aas over een redelijke afstand weg te zetten.

Je zal geen spijt krijgen van je aankoop denk ik.

Mvg. Niels
Real carpfishers soak their balls in love juice.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

05-09-2006 10:22

beter kan ik het ook niet zeggen edward,

ik heb zelf ook enige tijd met fox warriors xt 2.5lb gevist,
ik kan er prima mee uit de voeten echt mooie hengels en ook zeer fijn in de dril vond ik zelf.
nu vis ik met de grotere broer the matrix 2.75lb
met 2.75lb heb je wel iets meer body en gaat het wegzetten van je pva/lood en dergelijk toch wat soepeler, afgezien de blank

maar ik heb zins een half jaar een fox warrior spodrod om bij te voeren dus werpen met pva komt zelden voor, enkele keer nog een stringer eraan.
Gebruikersavatar
justin feunekes
Berichten: 85
Lid geworden op: 03-09-2006 15:43
Locatie: heukelum
Contacteer:

08-09-2006 18:22

ik heb ook de fox warrior xt 2.5lb kan ik daar ook bijv. in belgie of in frankrijk gaan vissen

of zijn ze daar egt niej goed genoeg voor >?

mvg justin feunekes
sonic sk4 / shimano 4500 / delkim txi+ontvanger. pacific 550 marine 20pk mercury
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

08-09-2006 19:27

Je kunt in Belgie, Frankrijk rustig met die hengels aan de slag, het is opzich geen verschil t.o.v. Nederland dus maak je daar geen zorgen om.

Uiteindelijk zul je misschien wel iets anders willen voor het buitenland, maar ik zou daar in eerste instantie geen extra geld aan uitgeven.

Gr.

Edward
Plaats reactie