Xenon lamp aan de waterkant :D


Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

05-09-2006 19:30

ik vind het ook een beetje abnormaal hoor.
ik vis zelf alleen maar als licht met een hoofdlampje.

groet thijs.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

05-09-2006 19:55

Sjoerd Groot schreef:Tja jongens, het is gewoon fijn om een lamp te hebben die ver kán schijnen in bepaalde situaties. 300 meter is natuurlijk wel erg ver, maar jullie zullen het toch met me eens zijn dat een een goeie lamp op een boot die vaart op een kanaal met scheepvaart geen overbodige luxe is.

Misschien koop ik ook wel een 'gewoon' schijnwerpertje die ik voor op mijn boot monteer, ik zie wel. Om naar een rietkraagje te gooien zou ik m niet gebruiken, gewoon lijnclippie idd

latersss



Boten hebben toch ook altijd een lamp voor op en achterop tenminste hier wel of dat in Eindhoven ook zo is weet ik niet.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

05-09-2006 23:28

hej elco wat is er zo erg op de manier van doen hoe ik het doe ik wil gewoon goed kunnen zien wat ik doe inplaats van met zoon k*t lampie op mun kop rond te lopen.Ik ga toch niet op andere karpervissers schijnen ofwel of op hun stekken je kan zo goed zie waar je schept en in gooit want als je elke keer in de takken gooit dat is ook geen pretje voor je portemonnee en voor het water.En trouwens heb jij last van mij vis ik bij jou nee :evil:



de groeten remco
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

06-09-2006 11:58

Met zo'n lamp zie je alleen maar of je goed gooit.
Als de montage in het riet beland hoor je en voel je dat ook wel.
Gooien die je met gevoel en niet met licht.
Het is vooral in de bebouwde kom geen aanrader inverband met klachten.

Groeten Joris
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

06-09-2006 12:49

Er komt wel minder UV vanaf dan van een kwiklamp, maar ik zou er toch mee uitkijken. Vooral huid en ogen kunnen schade ondervinden van zo'n bak licht.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

06-09-2006 12:58

remco de koster schreef:hej elco wat is er zo erg op de manier van doen hoe ik het doe ik wil gewoon goed kunnen zien wat ik doe inplaats van met zoon k*t lampie op mun kop rond te lopen.Ik ga toch niet op andere karpervissers schijnen ofwel of op hun stekken je kan zo goed zie waar je schept en in gooit want als je elke keer in de takken gooit dat is ook geen pretje voor je portemonnee en voor het water.En trouwens heb jij last van mij vis ik bij jou nee :evil:



de groeten remco


Snapt men nu wat ik bedoel?
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

06-09-2006 17:20

Hij is waarschijnlijk gewoon verliefd op je, maar vind het wat moeilijk om het te zeggen.

Gr Sjorske

PS: Zijn jonge hormonen zijn denk niet echt bestemd tegen zo’n verleidelijk avatar ;)
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

06-09-2006 18:19

Dat soort gastjes van 14 jaar hebben bouwlampen nodig om precies op de stek te gooien omdat ze totaal niet weten wat ze doen,en mogen van mij geweerd worden van een serieus water.Ik heb het geleerd op kleine vijvertjes in de wijk,maar die knaapjes gaan met hun 13 a 14 jaar direct aan 100 ha groot water zitten,verkeerd in mijn ogen.En maken idd de boel kapot voor een ander.

Dus bij deze amen elco.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-09-2006 20:18

He Remco, ooit van licht vervuiling gehoord? :o ( was dat? )

Als je niet kunt ingooien zonder licht zou ik eerst eens gaan oefenen overdag, zodat je weet waar je mee bezig bent., oefening baart kunst.

Niks mis mee met niet kunnen bepalen waar je ingooit in het duister, maar oefenen werkt vele malen beter als een of andere bouwlamp, je verstoort niet alleen de nachtelijk dieren met zo'n lamp, je verstoort ook de vissen.
bobby van Wordragen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2006 16:26
Locatie: eindhoven
Contacteer:

06-09-2006 22:35

Ik denk dat jullie gewoon jaloers zijn...

nee ff serieus.. denk je nu echt dat ik de hele n8 naar de overkant ga ligge schijn , heb t puur alleen om bij te schijnen bij het inwerpen.

gemak dient de mensch toch!

jullie hebben hier veel te snel een oordeel over iemand klaar
dat is waar ik me aan irriteer af en toe
ik ken jullie nie persoonlijk dus ken ik ook nie over jullie oordelen KLAAR

nu mogen jullie weer een keer zeuren
bobby van Wordragen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2006 16:26
Locatie: eindhoven
Contacteer:

06-09-2006 22:39

en als jullie denken dat t schadelijk is.. zijn jullie slechte lezers... dit is een xenon lamp die ook in elke auto zit DUS moet er een uv filter op zitten.. de lamp brengt alleen schade toe als je er met je lelijke fikke aan gaat zitte !

maja snap eigenlijk nie waarom ik dit allemaal typ..

ik kwam met een idee voor de mensen die dit miss ook wel leuk vinden

de mensen die dit minder vinden ga je schoonmoeder der pamper verschonen ofzo
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

07-09-2006 12:35

Bijschijnen om op je stek te kunnen gooien???

Dus dat doen die irritantjes aan de overkant steeds?

Enig idee hoe beeldvervuilend verlichte tenten zijn?
En hoe dit het kampeerbeeld versterkt?
Oh, toch geen mensen in de buurt?
Ook geen beesten, die rust willen?

Zit 's nachts voor mijn rust en van schijnwerpers en campingachtige verlichting wordt ik niet vrolijk.
Zo'n k*t lampie op je kop is meer dan afdoende, sterker nog, daardoor werk ik nooit in mijn eigen schaduw...

Met niet-verlichte groet,

René
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

07-09-2006 15:56

hej wil ik heb de lampen alleen aan als ik een vis heb of beet he gehad en jij zegt van de nachtelijke rust van die beesten maar is aan een haak uit het water worden gehaald op de foto wegen dan niet slecht voor zoon beest dat verstoord toch ook zijn nacht rust.Ene ik vis al vannaf mun derde en vanaf mun zesde met de feeder dus vlak voor het kantje kan ik wel gooien het is alleen zo om dat ik net begin met karpervissen in de nacht dat het meer zelf vertrouwen geeft dat mun montage goed licht.
En ruben ik vis ook niet op een 100ha groot water ik vis in een put van 2 ha en in een gracht.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

07-09-2006 15:58

en nu wil ik aan de moderators vragen om dit topic te eindigen want zo krijgen we alleen een hoop irritaties op elkaar en we moeten het wel gezellig houden hier
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

07-09-2006 16:16

Leven meer dieren als alleen vissen Remco, juist die hebben er het meest last van, deze dieren zijn aangepast om bij restlicht ( wat dus s'nachts er is ) goed te kunnen zien.
Wat meen je wat die schrikken als er ineens een dikke vette lamp in hun ogen schijnt?
Zet eens een nachtkijker voor je ogen en vraag je vriend eens ff met een klein lampje naar je te schijnen, oja vergeet ff niet van te voren een afspraak te maken met je oogarts :lol:

Het gaat echter niet alleen om de omgeving, het gaat er ook om wat andere mensen van jouw ( en de mijne ) hobby vinden.
Als er eentje met een lamp schijnt is de schade nog wel te overzien, als het meerdere doen, wat dus steevast gaat gebeuren, word het een andere zaak.
Zet dan nog eens een cultuur watertje in een woonwijk en je hebt de poppen aan het dansen, denk dat je nu wel begrijpt waarom ik tegen zulke lampen ben.

Leer met je materiaal omgaan en je hebt zulke dingen niet nodig.
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

07-09-2006 16:56

In het stikke donker geef ik toe zie ik ook niet precies waar ik heengooi. Maar het gaat steeds beter op gevoel. Een ding scheelt string eraan met je extra voer en je hebt een klein voerplekje als je gewoon gooit zonder licht kom je eigenlijk altijd wel binnen een straal van een meter of 5 a 8 van je oude plek. Dus die gaat ook niet verloren.

Bouwlampen hekel aan, vaak wel 's nachts een stormlampje buitenstaan die aanstaat.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

07-09-2006 16:56

ok Wil maar de lamp in de tent is om avond eten ff klaar te maken en als je wat kwijt ben maar die is dan binne rap tempo weer uit want heb zelf geen zin in onnodige gasten.en die lamp gaat pas aan als de vis bijna uitgedrilt is en na het ingooien is het weer uit want heb geen zin om in de takken te hangen te dicht bij of weer te ver naar links met mun montage en al dat lood is ook niet best voor het water.ik vis op een water ver van de bewoonde wereld en in een put waar tegen over me takken zijn dus daar zit niemand verder ben 1 van de weinige vissres daar.over een paar maanden zal het wel een zaklamp worden als je het een beetje onder de knie hebt in het donker in te gooien maar tot nu toe is het gewoon vrij handig.
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

07-09-2006 16:58

@remco de koster

Misschien een keer een idee om 's middags als er toch niemand zit is lekker te gaan oefenen met ingooien. Krijg je vanzelf het gevoel heb ik ook gedaan, want mijn richtingsgevoel en techniek is cq was niet al te best. Komt mede door een verrotte schouder maar dat is weer wat anders.
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

07-09-2006 17:10

Wat een geL&$ over een lampje :lol:
maar ben het wel eens met het standpunt dat er ook zoiets is als lichtvervuiling heb er een hekel aan als ik op een plas zit en er schijnen steeds mensen met een lamp over het water.
Wat ik zelf gebruik is een hoofdlampje met een stand waardoor je roodlicht krijgt. Dit vind ik zelf prettig zodat je gelijk wat kan zien als je hem uitzet en niet eerst je ogen hoeft laten wennen aan het donker.
bobby van Wordragen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2006 16:26
Locatie: eindhoven
Contacteer:

07-09-2006 18:24

word steeds mooier.. hahah jullie ik snap goed dat jullie alles zonder licht aan doen zelfs op de slaapkamer :D:D haha

kan ik begrijpen jongens als ik in jullie sokken stond zou ik t liefste ook alles in t pikdonker en op gevoel doen!!

jullie maken je druk om een pietepeuterig lampje.. maak je eerder druk om de boetes die je krijgt als je hond op de stoep poept of je auto met 1 wiel op de stoep parkeerd :P

denk dat jullie met zon mentaliteit niet oud worden.. als jullie al harkloppingen krijgen bij t eerst de beste topic over een xenon lamp..

het ga jullie goed
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

07-09-2006 20:07

Kerel. jij bent ook net droog achter je oren man.. :o
bobby van Wordragen
Berichten: 17
Lid geworden op: 23-07-2006 16:26
Locatie: eindhoven
Contacteer:

07-09-2006 20:24

En jullie kunnen maar beter onder water zitten , dan word er veel beter gevangen met al dat gehap van jullie !!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

07-09-2006 22:55

Deze topic sluit ik, het brengt toch niks voort...

Mijn mening: Ik gebruik zo weinig mogelijk licht. Ik gebruik alleen een
koplampje met 3 verschillende standen. Ik werp ook in, zonder licht...

groetjes Benny