bijschaven van een molen voet


Plaats reactie
Carol Meijers
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-07-2006 01:29
Locatie: utrecht

27-08-2006 00:20

Vraag:

ik ben in het bezit van een setje fox hengels type vario carp (geleverd met 2 toppen 2,5 en 3,00 lb),

ik wil er molens bij kopen van het type bigpit, maar die passen tot mijn grote verbazing niet op de reelhouder (zoals de daiwa infiniti enz)en nu wil ik proberen om de molenvoet van een bigpit molen bij te schaven om deze passend te maken.

Heeft iemand dit ooit eens zelf gedaan, is het bewerkte materiaal nog wel sterk genoeg en zijn er specifieke dingen waar je op moet letten, enz, zoveel vragen maar niet echt veel ruimte.

help
nee heb je en ja kan je vergeten
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-08-2006 12:51

Carol,
voorkomend probleem bij het toepassen van een bepaald type reelhouder. Als je netjes bijschaaft zodat het geheel er net in past geeft dit verder geen problemen. Heb dit zelf bij meerdere molens gedaan daar ik tegen hetzelfde probleem aan liep en er nooit geen hinder van ondervonden.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-08-2006 13:13

In plaats van een schaaf zou je beter een platte metaalvijl kunnen gebruiken. Aan beide zijden van de voet de uiteinden die onder de reelringen komen ietsje afvijlen zodat de uiteinden enigszins taps toe gaan lopen. Net zo lang vijlen tot het goed past. Bramen met een schuurpapiertje verwijderen. Onbedekte delen van de voet niet schuren of vijlen. Plak het anders even af met tape als je niet zo een vaste hand hebt of makkelijk uitschiet. Geen probleem verder.

Groet, Kees
Plaats reactie