pb hengels


Plaats reactie
stassen erwin
Berichten: 202
Lid geworden op: 05-06-2006 23:07
Locatie: st truiden

15-08-2006 22:09

kan iemand me hier eens de prijzen zeggen van de pb hengels
mag een 3 lbs 13 ft zijn als ze bestaan
of andere hengels met 3 lbs alle ervaringen met pb hengels zijn welkom
ik hoor het graag
oh ja ik vraag het hier want de site van pb werkt even niet precies men excuses daarvoor
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-08-2006 10:09

Ik ben heel tevreden over de Dutch Ace 2 3/4 -3 lbs lengte 12 foot.
Hengel die een mooie buiging heeft met een uitstekende body werpt en drilt heerlijk. Absoluut niet het gevoel een pook in je handen te hebben
Qua actie vergelijkbaar met de Rod Hudchinson IMX van destijds.

Voor actueele prijzen neem contact op met hengelsport Osdorp te Amsterdam, Ton heeft de gehele range op voorraad

Afbeelding

Afbeelding


m.v.g. Bob
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-08-2006 10:50

Is weer wat anders dan de Big Baitrunners, Bob :lol:
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

16-08-2006 14:54

erwin,
Ik vis nu vanaf januarie met de 13ft 3lbs dutch ace en ze bevallen mij prima.
Een mooie dril actie met voldoende power en ze werpen ook prima.
Het zijn zeker hele mooie hengels zeker gezien de prijs.
Ik geloof dat ze nu ongeveer 120 euro pst koste.
Ik heb er al aardig wat mooie vissen aan mogen vangen.
Ik zou ze je zo aanraden.
Nog vragen?
Groetjes Erik
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

16-08-2006 18:21

Bob of erik hebben jullie toevallig ook info of dat de dutch ace in een ander type handvat bestaat? Dus geen doorlopende foam ofzo. Er staat hierover iets op de site van spro maar is niet echt duidelijk :-?

grtz Jase
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

16-08-2006 20:22

PB heeft wel hengels met een anders soort handvat dan doortlopend foam. Zo zijn ze ook met kurk. Volgensmij kom je danop een andere serie uit. Het hoe en wat daarvan weet ik zo niet precies. Zelf in gebruik Dutch Ace 2,25 tot 2,75 zo uit het hoofd. Heerlijke hengels met een mooie top actie maar ook lekker kromtrekt.
Er zijn meerdere topics over hengels van pb geweest, even zoeken dus :wink:
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

16-08-2006 22:21

Ruud Engelbarts schreef:PB heeft wel hengels met een anders soort handvat dan doortlopend foam. Zo zijn ze ook met kurk. Volgensmij kom je danop een andere serie uit. Het hoe en wat daarvan weet ik zo niet precies. Zelf in gebruik Dutch Ace 2,25 tot 2,75 zo uit het hoofd. Heerlijke hengels met een mooie top actie maar ook lekker kromtrekt.
Er zijn meerdere topics over hengels van pb geweest, even zoeken dus :wink:


Ja die met kurk is een andere serie de classic,dat weet ik ondertussen,maar je zou de dutch ace ook in een ander type hebben,heb ondertussen al iets meer daarover gevonden en het zou EVA slim ofzoiets noemen,ik denk zelfs dat dit uw type hengel is,de 2.25-2.75. Is dit handvat niet veel dunner dan de normale dike foam van bob zijn hengels ( zie foto hierboven)? En heb heel het board hier al doorzocht maar weining over deze hengels gevonden,alsook op het net :( En heb al verschillende hengelsportwinkels gecontacteerd maar geen daarvan kunnen een juist antwoord daarop geven,was die website van PB products zelf maar eens terug online,mss wat meer duidelijkheid daar hopelijk :lol:

Hier de quote vanop de site van spro,welke mij dus nieuwsgierig gemaakt heeft:

'PB Dutch Ace 12‘
De favoriet van Piet Vogel. Mooie strakke en luxe afgebouwde hengel die mede door de zwarte wikkelingen en foam een sobere uitstraling heeft gekregen. Men kan in deze serie kiezen uit drie verschillende types handgrepen uiteraard met een RVS cone. PB Dutch Ace 12 feet is leverbaar in twee testcurves 2 ¼ - 2 ½Lbs en 2 ¾ - 3Lbs.'

En mijn excuses mocht ik wat te ver doordringen in deze quest om de juiste info te verkrijgen :P

grtz Jase
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-08-2006 22:35

Jason,

Volgens mij is de dutch ace serie alleen met doorlopend foam verkrijgbaar. Of deze serie ook met kurk verkrijgbaar is wil ik nog wel even navragen voor je. Helaas :D is Piet Vogel op vakantie.
Dus zal ik de vraag aan Ton (Hengelsport Osdorp) stellen van de week.
Ik laat het je weten.
Doorlopend foam is namelijk nooit mijn favoriete keus geweest visueel gezien. Maar in de praktijk geeft het wel hele goede grip op de hengel. En dat bevalt mij heel goed.

m.v.g. Bob
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

16-08-2006 22:41

Vriendelijk bedankt bob,mocht je dit kunnen uitpluizen zou fantastisch zijn :lol:
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

16-08-2006 22:47

die EVA Slim is volgens mij ipv van dik doorlopend foam zoals op de foto, zo'n soort van "heel dun laagje foam op de hengel geplakt". Het zag er alleszins maar lelijk uit :D En het voelde ook gek aan. Maar het is al een hele tijd geleden dat ik die hengel in m'n handen heb gehad.
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-08-2006 18:19

Jason,

De dutch ace foam en de dutch ace classic met kurk. Zijn dezelfde blanks echter zit er op de dutch ace classic een oog meer op het achterdeel.
Bron Piet Vogel

Bob
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

19-08-2006 19:26

ok bedankt bob,spijtig dat er geen 'boilie grip' type handvat beschikbaar is voor de dutch ace :( Zal ik toch ook eens moeten nadenken om die volledige foam type te nemen,wie weet valt het goed mee zoals jij zelf ook al zei... :lol:
Plaats reactie