Eindelijk, eindelijk, mijn perfecte combilink gevonden!


Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

15-08-2006 17:21

Goedemiddag beste mensen,

Mijn dag kan niet meer stuk. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een combilinkmateriaal met de volgende eigenschappen:

- gecoatte gedeelte moet (zeer) stijf zijn
- gestripte gedeelte moet soepel zijn en bovenal niet rafelen/losse draadjes vertonen
- niet breken op de knoop of beperkt zijn tot een speciale knoop (eventueel met speciale "bereiding")
zeer belangrijk aspect: - zo min mogelijk opvallen op helder water en zandkleurig-/lichte bodem

Deze combilink voldoet aan al deze eigenschappen. Hij kostte me 22,40 euro bij BHC. Daar vertelden ze me dat het een nieuwe lijn is.
Hierbij een linkje:

http://www.nashtackle.com/End-Game/SKIN_UP.html

Deze lijn heeft dezelfde binnenbraid als PB Green Hornet (voor degenen die hem kennen). Dit is een fijne, maar goede grijze braid. De coating van deze braid is lichtgroen en lekker taai, dus goed stijf.
Deze lijn is verkrijgbaar in 15 lb, 20 lb en 25 lb en 2 soorten. Ik heb gekozen voor de 20 lb versie, want de 25 lb-versie (die ik normaal heb), vond ik te dik, qua coating. De 2 soorten slaan op de soft link-versie en de stiff link-versie. Het verschil tussen deze 2 soorten is (zoals ik heb geprobeerd), dat bij de stiff link-versie de braid stijver is. Ik heb geopteerd voor de soft link-versie.

Korda Hybrid is een hele mooie lijn als vervanger hiervoor, ware het niet dat hij bij verkeerd gebruik snel/makkelijk breekt. Dat is een risico dat ik niet bereid was te nemen.

Verder zijn er nog andere gecoatte onderlijnen, die voor mij niet precies goed waren (qua kleur en stijfheid van de coating), maar misschien wel voor jullie. Hier mijn lijstje:

- Sufix Kameleon
- Sufix Camo Skin
- Fox Mask
- Fox Reveal
- Kryston Mantis (Gold)

Hopelijk kunnen jullie er ook wat mee, ik ben er heel erg content mee. Ik heb namelijk nu eindelijk mijn 3 favoriete lijnen voor alle situaties gevonden. Dat moet gevierd worden! :lol: 8)
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-08-2006 19:31

[quote="Bas Hofkens"]Goedemiddag beste mensen,

Mijn dag kan niet meer stuk. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een combilinkmateriaal met de volgende eigenschappen:

- niet breken op de knoop of beperkt zijn tot een speciale knoop (eventueel met speciale "bereiding")
quote]

Van de Nash site...Hold briefly over steam for the ultimate straight hook-link.

Da's toch hetzelfde dan als die van Korda hybrid?
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

16-08-2006 22:52

Green hornet stiff komt dan toch ook aardig in de buurt? Het enige nadeel is dan denk ik de kleur, aangezien je een lichte bodem hebt.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

17-08-2006 00:56

Korda hybrid is dus het zelfde...
lang zoeken was niet nodig..
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

18-08-2006 09:20

Heren, dit is dus absoluut niet hetzelfde als Hybrid. Waarom niet? Omdat je bij dit materiaal (zoals bij eigenlijk alle coated hooklinks wordt geadviseerd) moet stomen, om de hooklink recht te krijgen. Ik doe dit niet, omdat ik de hooklink ook recht krijg door een paar keer met mijn duim en wijsvinger over de link te gaan.

Bij Hybrid daarentegen, moet je de knoop stomen, voordat je hem aantrekt, omdat hij anders gewoon breekt. Dát is het verschil!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

18-08-2006 10:46

Ik vis alweer een half jaar met de korda hybrid en geen enkele lijnbreuk en geen knoop met stoom behandeld. Je moet alleen ff de onderlijn met wat stoom recht maken en dan is het klaar. Heb dit jaar al dikke vissen gevangen op het kanaal en geen enkel probleem ondervonden. Hybrid is gewoon topmateriaal.

Dirk
Tight lines!
Gebruikersavatar
Arjen Verleun
Berichten: 164
Lid geworden op: 04-01-2004 21:58
Locatie: Delft

18-08-2006 17:09

De Korda Hybrid krijg ik niet gestript, in ieder geval kost mij veel moeite... Terwijl ik de jellywire en green hornet veel gemakkelijker te strippen vind.

Hoe doen jullie dat met de Hybrid?
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

18-08-2006 17:11

Heb hem dus gestoomd en daarna met mijn tanden :lol: . Idd is hij lastig te strippen maar voor mij is dit het wel waard.
Tight lines!
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

20-08-2006 18:21

Gewoon een goede draad stripper kopen, werkt perfect.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-08-2006 12:42

Arjan Verleun schreef:De Korda Hybrid krijg ik niet gestript, in ieder geval kost mij veel moeite... Terwijl ik de jellywire en green hornet veel gemakkelijker te strippen vind.

Hoe doen jullie dat met de Hybrid?


Gewoon tussen je tanden..
Plaats reactie