orca voerboot


cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

06-08-2006 15:33

de nieuwe voerboot van pondskater is iemand die hier iets meer kan over zeggen of die deze mss heeft de prijs bij ons in de viswinkel ligt rond de 350euro dacht ik zou deze voerboot goed zijn?
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

06-08-2006 15:42

Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

07-08-2006 13:21

Boot is voorzien om volgend weekend leverbaar te worden.

Greetz

Johan
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

13-08-2006 09:04

Al mensen ervaring met deze boot?
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

13-08-2006 09:43

leuk speelgoed! maar ik heb helaas nog helemaal geen ervaring met voerbootjes!
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

13-08-2006 10:08

das handig dat je op de boot kunt gaan staan :o :o :o :o
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

13-08-2006 13:07

Hij wordt door ALBATROS gedistrubueerd die het komende jaar met nog veel meer goede karperspullen komen.
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

13-08-2006 20:21

ik denk niet dat het handig is dat je op je voerboot kan gaan staan maar dat dit is om aan te tonen dat dit een stevige boot is, maar bereik staat er niet bij of heb ik niet goed gelezen? maar zou deze boot ook goed zijn op grooter water want het is een hoge boot en geen brede boot , een brede boot heeft toch meer stabiliteit op wilder water volgens mij, ik gan vanaf oktober toch werken dus zou ik beter kunnen sparen voor een betere ? als ik al 1 nodig zou hebben op sommige waters die ik bevis is het handig maar op de kanalen die ik bevis heb ik het zeker niet nodig
anders moogen de persoonen met een andere voerboot hun ervaringen met hun boot vertellen zo dat ik tegen dat ik geld gespaart heb toch zeker ben welke ik zou kopen :)
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

13-08-2006 20:39

Hoi Stefaan,

Ik heb met 3 boten ervaring en dit is met de Microcat, de baitsweeper van Quartel en de boot van Ivo Druyts.

* Microcat : sommigen hebben er geen problemen mee anderen des te meer en dient iedere maal opgezonden te worden naar Engeland voor herstelling. Ik ken persoonlijk iemand die nu reeds 7 maand aan het wachten is om z'n boot terug te krijgen.

* Baitsweeper : vond ik wel een leuke boot maar vond hem te onstabiel zeker als het water wat ruwer werd. Heb dikwijls gedacht dat ik hem niet meer ging terug zien.

* Voerboot Ivo Druyts : had ik al vele goeie kritieken van gehoord zelfs al voor ik hem in mijn bezit had. Heb het geluk gekend een vriend te hebben die deze boot bezat en heb hem dus een paar keer kunnen uittesten. De boot is breed, zeer stabiel en kan de woeste baren aan en is gebruiksvriendelijk. Het voordeel is dan ook dat deze in België gemaakt word en als er problemen zouden mee zijn je Ivo gemakkelijk kan bereiken om een afspraak te maken en de man is van z'n woord wat kan doet hij onmiddellijk, je kan gerust wachten op je boot en deze dan terug meenemen na de herstelling.

Zo dit waren mijn ervaringen met voerboten, voor mij is er maar één en dit is de voerboot van Ivo.

Met vriendelijke groeten,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

15-08-2006 23:37

hej,

Ik heb vanmiddag deze boot gekocht...

Ik heb er echter 1 probleempie mee... hij ken nie recht varen :-?

Wijkt steeds af naar links.. heb accu al is helemaal aan de andere kant gelegd... maar blijft links afwijken.. zal waarschijnlijk zelf iets fouts doen :P nog geen eerdere ervaring met voerboten...

Maar ik vindt wel dat de voerboot mooi is afgewerkt..
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-08-2006 01:18

Wout Allers schreef:hej,

Ik heb vanmiddag deze boot gekocht...

Ik heb er echter 1 probleempie mee... hij ken nie recht varen :-?

Wijkt steeds af naar links.. heb accu al is helemaal aan de andere kant gelegd... maar blijft links afwijken.. zal waarschijnlijk zelf iets fouts doen :P nog geen eerdere ervaring met voerboten...

Maar ik vindt wel dat de voerboot mooi is afgewerkt..

Op mijn zender zitten schuifknoppen waarmee je de roerstand kunt bijstellen en andere zaken
Wellicht bied dit je uitkomst?
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

16-08-2006 07:43

Wout,

Je kan even kijken of het roer goed in lijn ligt met de romp. Om dit te doen dient zowel de boot als de zender aan te staan. Bij een kleine afwijking kan je deze corrigeren door de trim op de zender aan te passen. Je kan hierbij dan eventueel een streepje zetten zodat je in het vervolg weet hoe hij moet staan.
Bij een grotere afwijking kan je het makkelijks het wieltje of armpje op de servo even een beetje verstellen (een tandje opschuiven).
Je moet de accu in ieder geval in het midden houden!

Succes.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

16-08-2006 07:55

wouter,

op de handset zitten schuifjes...die zullen in het midden moeten staan..waarschijnlijk staat 1 van de schuifjes helemaal links nu..zet die in het midden..en het probleem zou weg moeten zijn..

heb zelf een microcat..en op de bijgeleverde handset zitten ook deze schuifjes..

greetz roy
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

16-08-2006 08:12

De microcat werkt met 2 moteren en zonder roer. Hier zul je dus idd altijd de trim (het schuifje) in het midden moeten houden als de regelaars van beide motoren gelijk zijn.
In het geval van een roer kan je soms echter wel de trim uit het midden moeten halen om hem recht te laten varen.
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

16-08-2006 08:15

aha..weer wat geleerd!! :wink:

greetz roy
Reinder van Lune

16-08-2006 09:47

Wat vooral in het oog springt is het unieke systeem van het droppen van het aas dat gewoonweg in verschillende zelf te regelen stappen kan gebeuren. Niemand of geen enkele andere voerbootbouwer deed hen dat voor.

Dit doet de powercatcher ook al jaren !!

Verder is het heel opmerkzaam dat de boot mag "kapseizen", hij keert gewoon terug in zijn normale stand op het water dus wederom uniek in zijn soort.

:o :o :o

En als ik opmerk dat een persoon tot +/-100kg gewoon bovenop de boot mag gaan staan denk ik dat wij ieders aandacht zeker zullen trekken.

Dit kan bijna op elke voerboot, en ook nog wel zwaarder dan 100 kg

Verder vindt ik de vaartijd welk erg kort (45 tot 60 minuten)

Verder claimen ze dat de boot zeer wendbaar is, een draaicircel van < 1 meter . . . wendbaar vindt ik het pas als de boot om zijn as kan draaien!

De extra accu's voor deze boot zijn erg aan de prijs met 89 euro . . aangezien de boot een vaartijd heeft van 45 - 60 minuten mag je er wel 3 bij kopen !!
Een normale loodaccu welke de meeste voerboten gebruiken zijn zo'n 15 euro, en daar kan je dan 2 tot 4 uur op varen afhankelijk van hoeveel motoren je boot heeft !!

De zender die erbij zit doet ook erg goedkoop en amateuristisch aan (toekomstige uitbreidingen ???), en het bereik is niet super, maar vandaar natuurlijk ook de prijs.

Kan er een dieptemeter opgeplaatst worden ??
Verder ben ik benieuwd hoeveel motoren er inzitten, en wat voor motoren (jets of schroef). Tevens reppen ze niet over de electronica die gebruikt is.

Wat ik ook een groot nadeel vindt aan deze boot is dat het een roer heeft.
Ik prefereer een voerboot met 2 motoren zodat je geen roer nodig hebt.
Dit vaart zo veel lekkerder :D

Deze boot lijkt erg op die van Raven, maar dan in een iets nieuwer jasje !!

Ik zou die 400 euro in de zak houden, en doorsparen voor een andere voerboot !!
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

16-08-2006 10:39

Reinder van Lune schreef:
Wat ik ook een groot nadeel vindt aan deze boot is dat het een roer heeft.
Ik prefereer een voerboot met 2 motoren zodat je geen roer nodig hebt.
Dit vaart zo veel lekkerder :D



Ik heb er één enkele 900 bb torque met roer ingebouwd en durf de vergelijking met iedere "commerciële" voerboot aan..... Ik heb o.a. de bt en de microcat zien varen, mooie producten, maar ik zou ze niet zonder aanpassing kopen...

http://www.karperwereld.nl/fotosart/voerboot/voerboot3%20(Medium).jpg

de Orca zal kwalitatief wat mindere elektronica gebruiken maar voor het geld is het een mooie oplossing. Toch mooi dat er voor iedere portemonee een boot is nietwaar? Voor €400,- had ik overigens zelf een hele mooie gemaakt.....

Ik weet niet precies hoe het dropsysteem werkt. Bij de meeste voerboten, ook die van schrijver vind ik het compleet waardeloos dat je zo het lood uit je bak kan trekken. Ook een servo die een klepje tegenhoud voor het zogenaamde gedoseerde voeren volstaat niet. Die belast je dan namelijk nogal als je aan je lijn trekt en mogelijk opend hij gewoon.
Ik kan de boel gewoon strak draaien om evt. bochten uit de lijn te trekken zonder bang te hoeven zijn het aas uit de boot te trekken. Dit is geen overbodige luxe op 200 meter uit de kant met wat oppervlaktestroming
Reinder van Lune

16-08-2006 10:44

Vaar dan maar eens met mijn boot !!!

Ik bedoel het dropsysteem van de powercatcher . . deze is niet van schrijvers.
zie: http://www.powercatcher.nl

Het voordeel van 2 motoren is dat je om je as kan draaien.

En je kan de boot bedienen met 1 hand, omdat je met de linker stuurknuppel de boot kan bedienen als joystick !!

Je hebt geen roer nodig, het roer is een kwetsbaar onderdeel van de boot !! Veel voerboten kan je niet normaal neerzetten omdat het roer er onder bungeld, je moet veelal zo'n apparaat meezeulen waar je de boot opzet !![/url]
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

16-08-2006 11:07

Reinder van Lune schreef:Vaar dan maar eens met mijn boot !!!

Ik bedoel het dropsysteem van de powercatcher . . deze is niet van schrijvers.
zie: http://www.powercatcher.nl

Het voordeel van 2 motoren is dat je om je as kan draaien.

En je kan de boot bedienen met 1 hand, omdat je met de linker stuurknuppel de boot kan bedienen als joystick !!

Je hebt geen roer nodig, het roer is een kwetsbaar onderdeel van de boot !! Veel voerboten kan je niet normaal neerzetten omdat het roer er onder bungeld, je moet veelal zo'n apparaat meezeulen waar je de boot opzet !![/url]


Ik zet die van mij altijd gewoon op het roer.. als je het degelijk maakt gaat er niets stuk... Het voordeel van jets is uiteraard wel duidelijk je hebt geen last van planten!! dat is wel ideaal. Nadeel is alleen dat het rendement iets later is dan bij een "blote" schroef.

de besturing doe ik ook met 1 knuppel.... daarmee kan je sturen en gas geven. (als joystick idd) Dat kan met de meeste zenders zo worden ingesteld (behalve 2 kanaals...)

Is het dropsysteem van deze boot (powercatcher) trekveilig? of wordt deze rechtsreeks door een servo bediend? het trekken aan de klep kan dan maar tot een bepaalde mate, het is bovendien niet goed voor de servo!

om de as draaien is leuk, ik heb het alleen nog nooit hoeven te gebruiken.

Ik durf overigens na het kijken van het filmpje van de powercatcher nog steeds de vergelijking aan...
:lol:

Het argument om door te sparen houd wat mij betreft dan ook geen stand..
Reinder van Lune

16-08-2006 11:12

idd als je iets degelijks maakt gaat het niet stuk, maar we hebben het nu over een fabrieksboot !

De powercatcher is met schroef, ik heb geen last van planten, omdat de schroeven beveiligd zijn tegen vuil !

Nee niet trekveilig, maar dat is ook niet nodig. Als je op een goede manier uitvaart ligt je lijn altijd kaarsrecht naar je voerplek toe !

Ik zou zeker doorsparen voor een andere voerboot !!
Die boot heeft te veel minpunten . . .
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

16-08-2006 11:18

Reinder van Lune schreef:idd als je iets degelijks maakt gaat het niet stuk, maar we hebben het nu over een fabrieksboot !

De powercatcher is met schroef, ik heb geen last van planten, omdat de schroeven beveiligd zijn tegen vuil !

Nee niet trekveilig, maar dat is ook niet nodig. Als je op een goede manier uitvaart ligt je lijn altijd kaarsrecht naar je voerplek toe !

Ik zou zeker doorsparen voor een andere voerboot !!
Die boot heeft te veel minpunten . . .


Reinier,

Je punt is duidelijk, ik hoop die van mij ook. Elke boot heeft voor en nadelen en ik vind de powercatcher misschien wel de betere kant en klare op de markt. Als je niet zelf KUNT bouwen zou ik ook doorsparen. Dan vind ik de 800 euro voor jou boot een schappelijke prijs..
Reinder van Lune

16-08-2006 11:35

Ja jouw punt is duidelijk Gert Jan . . .

Als je handig bent is het natuurlijk harstikke mooi als je je eigen boot kan bouwen, maar als je dat niet bent, of er de tijd niet voor kan vinden dan is het mooi dat er een paar aanbieders op de markt zijn die een zeer goede voerboten bouwen !
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

16-08-2006 11:40

Reinder van Lune schreef:idd als je iets degelijks maakt gaat het niet stuk, maar we hebben het nu over een fabrieksboot !

De powercatcher is met schroef, ik heb geen last van planten, omdat de schroeven beveiligd zijn tegen vuil !

Nee niet trekveilig, maar dat is ook niet nodig. Als je op een goede manier uitvaart ligt je lijn altijd kaarsrecht naar je voerplek toe !

Ik zou zeker doorsparen voor een andere voerboot !!
Die boot heeft te veel minpunten . . .


De Powercatcher is btw ook een aanrader. Over 2 weken ben ik ook de gelukkige eigenaar van deze boot. Hij is echt wendbaar en de dieptemeter is helemaal een uitkomst.
Reinder van Lune

16-08-2006 11:42

Ik weet het !!
Ik ben al een half jaar de trotste bezitter van deze boot !!

SUPER !!
fred van de klashorst
Berichten: 40
Lid geworden op: 27-05-2006 13:27

28-08-2006 00:11

hallo cools stefan

ik vind het maar een stom ding zal voor dat geld ook wel niet echt wat zijn net zo vlemmix ding ik raad je liever de carpcatcher bt 4 aan van tonnie schrijver dat is pas een degelijke voerboot die vaart echt super goed en ook goed stabiel ook als er veel wind staan met wat golven er
zit ook degelijke spul in de voerboot van graupner en robbe heb hem
zelf ook gekocht :D

groetjes fred