Info, ervaringen gevraagd


Plaats reactie
De Koker Stijn
Berichten: 63
Lid geworden op: 11-01-2002 01:00
Locatie: België
Contacteer:

21-10-2002 09:43

Hallo,

Ik kan van iemand een tweedehands rubberboot kopen van het merk compass. De boot heeft een rode kleur en is ongeveer 2.8m lang. Nu heb ik al gezocht op het internet maar helaas niets gevonden over dit type boot. Is er iemand die ervaringen heeft of al ervaringen gehoord heeft over deze boten? Wat zou de waarde zijn (tweedehands) van zo'n boot? Hoe zwaar zou ik gaan qua elektromotor van minnkota (lb?)? Alle info is welkom.
Tevens zoek ik info, ervaringen over de eagle magna II. Zijn er mensen die deze visvinder gebruiken? Wat vinden jullie ervan? Wat is dit tweedehands ongeveer waard?
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-10-2002 10:05

Stijn,

Qua elektromotor zou ik gaan voor minimaal 36 lbs. Zwaarder is nog beter. Ik heb zelf een Motorguide met een stuwdruk van 43 lbs en die voldoet prima. Let wel op dat je hier ook de goede accu bij aanschaft. De ene accu is de andere niet. Ik gebruik semi-tractie accu's met minimaal 102 ampere. Hier doe je redelijk lang mee maar dat is afhankelijk van het gewicht dat je wilt vervoeren(denk aan verkassen) en de snelheid waarmee je dat doet.

Wat betreft de boot, ik denk dat je goed moet kijken naar de staat waarin hij verkeerd. Blaas hem eens op en onderzoek hem grondig. Laat hem, indien mogelijk, eens een weekje opgeblazen staan dan kun je zien of er lekken zijn of niet(houdt wel rekening in temp. verschillen, die doen je boot harder of zachter worden). Het merk waar jij over spreekt zegt me niets maar liever een onbekend goed onderhouden merk dan een bekend merk waar niet naar omgekeken wordt.

Groeten,

Arno.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-10-2002 00:37

Houd er met de aanschaf van een onbekend merk boot rekening mee dat je een dealer moet weten waar je evt onderdelen kan bijbestellen.

Je zal nu wel denken, wat kan er stuk aan wat je niet kan plakken? nou de profielen, planken, ventielen, afsluitdoppen etc etc.
Onbekende merken wijken vaak af van de standaard maatvoering en als je dan een defect ventiel hebt, dan heb je echt een probleem.
Tevens is vaak het nadeel dat als je de onderdelen kan bestellen, ze vaak uit het buitenland moeten komen met de nodige wachttijden die tot wel een half jaar kunnen oplopen.

Het merk wat je noemde ken ik niet en dat terwijl ik best wel wat van boten af weet en vaak loop te snuffelen in de boten magazine's. Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Goedkoop maar kwalitatief goed product zijn opblaasboten van YAM (YAMAHA)
onderdelen binnen een week inhuis en niet heel erg duur (voor boot begrippen)

De kracht van een electromotor op een korte rubberboot hoeft niet overweldigend te zijn, een 30 ponds stuwkracht volstaat in alle gevallen met boten onder de 3 meter lengte. zelf heb ik een 44 lbs stuwkracht motor van yamaha en darmee pomp ik een 4 meter polyester boot van ruim 100 kg tegen windkracht 6 in. Het gaat alleen niet echt hard.

Let op, Minn Kota en Yamaha komt uit 1 en de zelfde fabriek!!!! echter bij Minn Kota betaal je extra voor de merknaam.

Toeval treft dat ik de Magna 2 plus wel eens een aantal keren gebruikt heb, het apparaat voldoet prima en is gebruiks vriendelijk. Marco Hoedeman, (een maatje van mij) bied hier op het board zo'n zelfde dieptemeter te koop aan en ik denk dat hij zeker niet te veel vraagt voor het apparaat. (100E)


Met geschreven groet, Bob

Koop een boot, werk je dood.
Plaats reactie