Fox Captive Backleads


patrick krul
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-06-2006 20:55
Locatie: den haag

16-07-2006 16:55

werkt het goed ?
ze hebben mij verteld dat soms de klipjes niet open gaan en dat je dan gelijk ellende ermee hebt .
ik vind het altijd zo erritant met dat top lood wat maar aan je lijn blijft hangen .

of is hier beter materiaal voor ?
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-07-2006 17:05

Bij mij werkt 't iig niet.
Eerst waren de lijntjes te kort.
Toen de clipjes te los.
Toen de clipjes te strak.
Hoor en zie toch mensen die het gebruiken, ik dus niet !

Ik gebruik wel altijd toplood, maar dan gewoon een los loodje met een soort stafje van sinterklaas die ik aan m'n lijn bevestig, werkt perfect met één hand.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-07-2006 17:21

Er zijn nu die nieuwe,112gram.die werken wel en blijven zeker niet hangen
Stefan Maas
Berichten: 57
Lid geworden op: 11-07-2006 11:07
Locatie: Nuenen

17-07-2006 00:11

Ik heb ze owk en dan gewoon de 56 grams werke bij mij meestal wel goed soms blijve ze wel eve hange maar valle ze er vanzelf toch af.. en er lijkt mij geen beter systeem dan dat van Fox ik heb het teminste nog niet gevonden.. Veel suuc6 met je keus.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

17-07-2006 08:01

Ze werken wel, heb veel problemen gehad met de 35 en 56 grams versie, die bleven hangen bij het aanslaan, clips die niet opengingen en het geheel dat om mijn lijn heen draaide, resultaat een losser.
Nu gebruik ik de 85 grams versie, op wateren waar vissen lijnschuw zijn om alles strak over de bodem te laten lopen, met de 85 grams versie heb ik bovenstaande problemen niet meer gehad.
Het bijgeleverde touwtje is te kort, heb dit vervangen door een dubbele lengte van dik vlieger touw.

Hopelijk heb je wat aan de info.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

17-07-2006 11:20

Rommel!!!! Alleen maar extra meuk aan de rodpod hangen, gewoon klein toploodje eraan doen schuift altijd door en werk perfect
.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

17-07-2006 11:28

Als je een alternatief zoekt:

Ik heb jaren geleden een zelfde idee toploodjes gekocht van Gardner. Werken volgens hetzelfde principe: dus bij aasopname/aanslag schiet het toplood los en is het alleen nog bevestigd met een lijn die je dan vastmaakt aan je bankstick.

Ik heb hier nooit problemen mee gehad, werkte altijd prima. Gebruik het niet standaard, omdat ik het vissen met toplood toch ook wel nadelen vind hebben.

Weet niet of die toploodjes van Gardner nog steeds verkrijgbaar zijn, maar als je ze kunt vinden zijn ze een goed alternatief.

mvg,

Jordi
Gebruikersavatar
jakob de grote
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-04-2006 12:16
Locatie: bergeijk

17-07-2006 11:36

ik heb die van fox ook. 56 grams en ik heb er nog geen problemen mee ondervonden
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

17-07-2006 11:47

ik vind het kut dingen, telkens blijft dat *** ding hangen. ik heb wel 35 grams, ja en dan zeggen ze van dat je 90 grams moet kopen maar als ik dan in een baggersloot vis heeft dat geen zin :evil: . in 1 woord kloten je krijgt een run slaat aan en dat toplood gaat over al je hengels heen en je top gevolg vis verspelen.
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

17-07-2006 12:15

Wanneer ik toplood gebruik gebruik ik deze toploodjes ook, in de 35g versie. ik heb er opzich weinig problemen mee ondervonden, en ja het lood wil ook wel eens boven het water uitkomen. ook valt het toplood wel eens het water in wanneer ik het af wil laten zinken en gaat er dan zonder lijn vandoor. nu zal je mischien denken wat een nadelen noemt ie daar, maar wel eens een standaard toplood gebruikt van 1 euro met zo'n rond oogje? dan weet je pas wat het verschil is. deze vallen niet van de lijn bij een aanbeet, en zorgen er mooi voor dat ik mijn vissen sneller verspeel omdat deze de haak uit de bek wrikken. daarom kies ik bij het vissen met toplood voor de foxjes, mocht ik het al gebruiken.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

17-07-2006 14:11

ik vind het kut dingen


Rommel!!!!


onkunde.... :wink:
Johan Claerman
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2004 08:39
Contacteer:

17-07-2006 16:41

Grootste fout bij gebruik van deze loodjes is het feit dat het men niet recht onder de top gebruikt maar een paar meter naar voor laat glijden.

DAAR IS DIT NIET VOOR GEMAAKT!!!!!!!!

Gebruik dit lood tot nu toe zonder 1 probleem, in het begin was ik ook fout en schoof het lood enkele meter voorbij top, zo moet het dus niet.

Dus denk eraan bij volgende gebruik, recht onder top komt dit backlead totaal tot zijn recht.

Greetz

Johan
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

17-07-2006 17:15

Mits op de goede manier gebruikt is het een prima artikel. Ik raad je wel aan om de zwaardere variant te kopen, want die lichte ( 56 gr. ) blijven nog wel eens hangen.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

17-07-2006 21:52

Grootste fout bij gebruik van deze loodjes is het feit dat het men niet recht onder de top gebruikt maar een paar meter naar voor laat glijden.

DAAR IS DIT NIET VOOR GEMAAKT!!!!!!!!


Ik snap echt niet waar je het vandaan tovert.
Zelf heb ik het toploodkoord zelfs verlengd om het meters voor mijn top het lood te laten zakken.
Met 56 gram helemaal geen problemen.

Het is echt 1 van de mooiste uitvindingen.
Heerlijk zonder een toploodje, dat ergens halverwege je lijn hangt, je vis afdrillen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2006 08:03

Johan Claerman schreef:Grootste fout bij gebruik van deze loodjes is het feit dat het men niet recht onder de top gebruikt maar een paar meter naar voor laat glijden.


Leg mij eens uit wat het verschil is in effect van onder de top gebruiken en een paar meters verder het water in? als het goed is moet de clip in beide gevallen open gaan, anders had er wel een korter draadje bijgezeten, (onder de top op diep water (2 tot 4 m) even uitgesloten)

Volgens mij heb je onder je top een veel slechtere beetregistratie dan iets verder weg door de hoek kleiner te maken.
Onder je top is een hoek van zeker 80 a 90 graden, waarbij een langere afstand het ongeveer 25 of kleiner is.

Ben benieuwd want volgens mij zijn er erg veel die zo ver mogelijk het touwtje het water inwillen hebben, en deze nog langer maken ook, om echt bijna de laatste paar meters zo goed mogelijk over de bodem te laten lopen.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-07-2006 08:39

Paul Rustwijk schreef:
Grootste fout bij gebruik van deze loodjes is het feit dat het men niet recht onder de top gebruikt maar een paar meter naar voor laat glijden.

DAAR IS DIT NIET VOOR GEMAAKT!!!!!!!!


Ik snap echt niet waar je het vandaan tovert.
Zelf heb ik het toploodkoord zelfs verlengd om het meters voor mijn top het lood te laten zakken.
Met 56 gram helemaal geen problemen.

Het is echt 1 van de mooiste uitvindingen.
Heerlijk zonder een toploodje, dat ergens halverwege je lijn hangt, je vis afdrillen.



hij heeft wel gelijk,hij hoort recht onder je top,of zelfs nog beter,een stukje terug te liggen.Dan slaat hij vanzelf bij een aanbeet eruit.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2006 09:08

ferenc van de vorstenbosc schreef:
Paul Rustwijk schreef:
Grootste fout bij gebruik van deze loodjes is het feit dat het men niet recht onder de top gebruikt maar een paar meter naar voor laat glijden.

DAAR IS DIT NIET VOOR GEMAAKT!!!!!!!!


Ik snap echt niet waar je het vandaan tovert.
Zelf heb ik het toploodkoord zelfs verlengd om het meters voor mijn top het lood te laten zakken.
Met 56 gram helemaal geen problemen.

Het is echt 1 van de mooiste uitvindingen.
Heerlijk zonder een toploodje, dat ergens halverwege je lijn hangt, je vis afdrillen.





hij heeft wel gelijk,hij hoort recht onder je top,of zelfs nog beter,een stukje terug te liggen.Dan slaat hij vanzelf bij een aanbeet eruit.


Als ik de sitautie me inbeeld zou je wel eens gelijk kunnen hebben, ik ga mijzelf erg tegen spreken nu, maar door de hoek kleiner te maken, is het bij een aanbeet idd erg moeilijk voor de lijn om er goed (uit zich zelf)uit te springen.
Bij de hoe 90 zal dit makkelijker gaan.
Toch blijf ik het onder de top niet echt fijn vinden, maar zal het eens proberen als ik op een water vis waar toplood erg handig is om te gebruiken.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

18-07-2006 09:32

Edward van Berkum schreef:Ben benieuwd want volgens mij zijn er erg veel die zo ver mogelijk het touwtje het water inwillen hebben, en deze nog langer maken ook, om echt bijna de laatste paar meters zo goed mogelijk over de bodem te laten lopen.


Voor die laatste meters zijn er zeker betere alternatieven als een toplood. Een slider of desnoods, in obstakelvrij water, een leadcore leader geven wat dat betreft heel wat betere resultaten. Een toplood zou ik alleen gebruiken wanneer de lijn de aanzwemroute naar de stek kruist of om door een vaargeul te kunnen vissen, maar nooit om de laatste meters plat te krijgen. Die zullen trouwens 9 kansen van de 10 zowiezo al plat liggen vanaf dat je op een meter of 30 vist. Zeker als je dan nog ff het verstand hebt om je lijnen dan niet snaarstrak op te spannen...

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

18-07-2006 09:42

Ik heb nog de oude toploodjes van fox.
7 a 8 jaar geleden gehaald, deze hebben de zelfde sluiting als de microswingers ideaal.
Hoe ik hem ook neerleg hij valt er altijd van af.
Ik heb het zelf niet zo op die hele zware jongens, des te later en onduidelijker zie je de aanbeet weer, vooral als de vis niet veel ruimte heeft om vol weg te zwemmen.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-07-2006 10:48

Buteneers Rob schreef:
Edward van Berkum schreef:Ben benieuwd want volgens mij zijn er erg veel die zo ver mogelijk het touwtje het water inwillen hebben, en deze nog langer maken ook, om echt bijna de laatste paar meters zo goed mogelijk over de bodem te laten lopen.


Voor die laatste meters zijn er zeker betere alternatieven als een toplood. Een slider of desnoods, in obstakelvrij water, een leadcore leader geven wat dat betreft heel wat betere resultaten. Een toplood zou ik alleen gebruiken wanneer de lijn de aanzwemroute naar de stek kruist of om door een vaargeul te kunnen vissen, maar nooit om de laatste meters plat te krijgen. Die zullen trouwens 9 kansen van de 10 zowiezo al plat liggen vanaf dat je op een meter of 30 vist. Zeker als je dan nog ff het verstand hebt om je lijnen dan niet snaarstrak op te spannen...

Mvg, Rob.

Ja, het idee van de laatste meters is niet echt gunstig gekozen zat het me ook al te bedenken toen ik het neerzette.
Maar toch zijn er aardig wat mensen die het wel zo gebruiken(ook met losse toploodjes).
Ik heb zelf met toplood een haat liefde verhouding, maar gebruik het soms wel, ik ben zelf meer bezig met de laatste meters op de manieren die jij al aangaf.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

18-07-2006 11:53

Bij normaal aanslaan vallen de toploodjes er bij mij altijd af, de 35 en de 56grams.
En hierbij leg ik ze ook altijd zo ver mogelijk weg van de hengel toppen on juist de hoek in de lijn zo klein mogelijk te houden.

Ze zijn alleen niet handig als een karper tijdens het drillen voor de kant onder de toploodjes door zwemt, dan worden het al snel knopen :(
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-07-2006 18:17

Als je de toplood strak onder je top laat zakken zal die zelfs met een aanbeet (run) al los schieten zonder dat je de hengel opgepakt hebt, dat is mijn ogen perfect.
Problemen die ik eerst had met de fox active backleads, zijn bijmij helemaal opgelost.

Als je touwtje tekort is dan moet je gewoon een stormpaal in het water zetten en ze daar aan vast maken.

Is het water dieper dan 3 meter dan kan ik alleen maar zeggen gewoon het ouderwetse toplood gebruiken.
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

18-07-2006 18:24

Ik snap er niks van maar ik heb er al zat karper meegevangen en nog nooit gehad dat mn toplood bleef hangen zowel recht onder de top of wat verder weg niet.
Laatst gewijzigd door Barry van Gelder op 18-07-2006 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
patrick krul
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-06-2006 20:55
Locatie: den haag

18-07-2006 18:24

hee jongens .

bedankt voor alle reacties , zie dat het een hele discussie is geworden haha maar bedankt .

ik ben zelf ook niet zo weg van het vissen met top lood maar ik heb nu een fijne stek gevonden waar ik op afstand vis en er boten voorbij komen dus moet het echt gebruiken.

ik ga het toch proberen . vind dat er meer positief dan negatief gereageert word .

die 2 personen die zeiden dat het gelijk onder je top of de ander die zei nog een stukkie terug .... ik zie daar wel de logica van in , dat hij er dan sneller afslaat dan als je verder ligt , maar ook dat ga ik dus gewoon uitproberen ..

bedankt allen
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

18-07-2006 23:47

Ik gebruik de 56 gr versie regelmatig,gebeurt een enkele x dat het palletje moeilijker open gaat..Maar als het kl***n spul, gebruikte ook minder mensen het.. :P