Beste keuze brolly met infill scherm


Plaats reactie
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

26-06-2006 14:53

Ik ben op zoek naar een brolly met een infillscherm.

Ik ben er een aantal tegen gekomen...namelijk:

Chub Reflex Brolly System
JRC Stealth Brolly
Fox Extreme Brolly

Iemand met een van deze drie ervaring en wat zijn de voor en nadelen tussen deze 3.

Het wordt een van de drie maar welke weet ik nog niet daarom vraag ik jullie hulp.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

26-06-2006 18:49

Die van JRC is groot.

2.60 m x2.60 m x...

Dat is iets wat je niet veel ziet bij ander brolly's en ook 1 van de redenen dat ik hem heb aangeschaft.

Ondanks dat er geen stormpalen bij zitten, krijg je toch een compleet pakket.
Grondzeil, dat bevestigd wordt met klitterband. (had ik liever gezien met klemmetjes.)
Invilpannel met 2 soorten ramen voor de deur, die je er in kan klittenbanden. 1 kunstof raam, 1 muskietengaas.
Een set hele degelijke haringen.
En waarom altijd een hoes, waar het hele zooitje net niet inpast.

Over de kwaliteit kan ik het volgende zeggen, het ziet er allemaal heel degelijk uit.
Over de lange termijnskwaliteit kan ik nog niets zeggen, want ik heb hem nog geen maand.
Een hevige windhoos of regenbui heb ik er ook nog mee hoeven doorstaan.

Ff googlen en je komt een goede rieview tegen op een engels forum.
Sommige mensen zijn zeer tevreden, andere hebben hem al 2 keer laten opsturen naar de fabriek.
Over de service zijn ze dan weer te spreken, want ze kregen gewoon een nieuwe van JRC.
Het euvel zou zijn dat het doek niet bestand is tegen een goede regenbui en water door zou laten.

Hij staat verder prima en in 30 seconden.
Een leuk detail is dat de brolly beschikt over een regengootje, waardoor water bijna onmogelijk aan de voorkant naar beneden kan druppen.
De rits van het invilpannel gaat ook heel soepel, ook in de hoekjes/bochten. Bij bijvoorbeeld mijn fox tent is de bocht van de rits zo scherp, dat ik 10 minuten sta te vloeken en proberen om de voorkant er in of uit te ritsen.

mvg,

Jean-Paul
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

26-06-2006 19:59

Hoi Justin,

Ikzelf heb nu ook beslist de JRC aan te kopen na in het bezit geweest te zijn van de FOX Xtreme bivy. Die laatste heb ik een paar sessies gebruikt en terug verkocht.

Wat vond ik de nadelen, te klein, bij hevige regen kwam het water aan de voorkant het compartiment binnen gegutst, (bedoel hier wel mee het water dat op de plu bleef staan), geen deftige haringen bijgeleverd en vond hem nogal aan de lage kant om in te stappen (heb namelijk soms last van mijn rug). De punten waar je de haringen moest mee vastzetten zijn in plastiek dat ik zeker een nadeel vind als je eens op een harde bodem je haringen de grond dient in te kloppen, éénmaal misslaan en het bevestingspunt is kapot.

Wat vond ik de voordelen, gemakkelijk op te zetten maar je moest wel iedere keer eerst de volledige stang plaatsen en dan deze uitdraaien, zéér regen- en windbestendig en volledig geleverd met de nodige stormpalen, grondzeil en haringen.

De JRC daarentegen is groter en lijkt mij net iets handiger, je kan hem ook op 2 verschillende hoogtes zetten (wat dan weer een voordeel kent voor mijn rug). Hier worden wel geen stormpalen bijgeleverd en idd je dient het grondzeil vast te zetten met velcro. De JRC beschikt dus idd over een soort gootje aan de voorkant waardoor het water afgeleid wordt naar de zijkanten. En hier worden eens deftige haringen geleverd voor het vastzetten van je plu.

Zo tussen deze 2 kon ik wel een vergelijking maken, daar ik deze aan de lijve ondervonden heb, met de chub heb ik wel geen ervaring.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

26-06-2006 20:31

Hoi Justin,

op aanraden van mijn vismaat heb ik de jrc stealth gekocht. hij is ruim, zoals hierboven besproken alleen maar plus punten. ik ben er echt te vreden over, en nog voor een rbetaalbare prijs ook. er gewoon voor gaan.

Ronald
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

26-06-2006 23:15

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Als iemand nog wat info heeft over het Reflex Brolly van Chub zou dat helemaal mooi zijn. Heb hem op een site gezien en ik vind deze eigenlijk het mooist.....maar of ie het best is dan nog maar de vraag dus dat mogen jullie me vertellen

Justin
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

26-06-2006 23:25

Justin,

De reflex is bij C.C. te Benthuizen live uitgestald te bewonderen. Neem je moeder mee, je kon er weleens verdwalen!
Groet,

John
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

27-06-2006 13:00

en wat kost die jrc dan ? als ik vragen mag
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

27-06-2006 17:10

Nou, nou,

Ik wil niet vervelend zijn hoor maar alle nadelen die ik bij de brollies zie staan die hebben die Ultimate Scorpion & de Ultimate Tarantula echt niet. Hier is juist zo over nagedacht!.

Ik ben in jullie ogen natuurlijk bevooroordeeld en misschien is dat ook wel zo, maar.....als er meer als een jaar over dit soort kleine irritaties e.d. wordt nagedacht, heb je echt wel een goed product staan.

Gewoon eens bekijken, je zal zien.....top brollies!

Het is maar even een tipje misschien?

Gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

27-06-2006 18:09

Nash titan-hi top??
.
Justin Bosman
Berichten: 16
Lid geworden op: 14-02-2006 21:10
Locatie: Purmerend

27-06-2006 19:24

Ik ben er nog steeds niet uit. Echt niemand ervaring met de Reflex Brolly Systeem van Chub.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

groeten
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

27-06-2006 20:20

Ik wil niet vervelend zijn hoor maar alle nadelen die ik bij de brollies zie staan


noem eens op dan?

Want die van ultimate zijn ook niet 100%... naar mijn zin bedoel ik dan he.
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

28-06-2006 17:20

De nadelen die ik lees hebben de nieuwe ultimate brollies niet.

-goed formaat (ruim genoeg voor 1pers.)
-absoluut 100% waterdicht....
-geen regen wat naar binnen loopt door unieke "middle bar" en de extra "regengoot"
-metalen D-ringen om je haringen (in dit geval bivvypegs) te bevestigen
-zeer ruime en sterke carryall voor vervoer
-grondzeil wordt bevestigd middels clips
-standaard geleverd met 4 stormpalen

Dit zijn de nadelen die ik in deze topic lees en die hebben ze bij Ultimate dus echt niet. Daar zijn de brollies juist zo lang (bijna 2 jaar) op getest en ontwikkeld.

Dit moeten toch genoeg punten zijn, toch?

Vang ze,

Gr

Marcel

Tevens zijn de optie als extra PVC grondzeil (niet zo'n plastic gevalletje), de metalen extra sterke dop op de plu, het korte uitschuif (inschuif) meganisme voor extra ruimte (stoot je je hoofd niet zo snel) met extra alu. schroefdop, fill in panel met muskieten gaas en met PVC raam.

Echt een complete serie brollies.
Met de vooroordelen die veel vissers voor merken hebben MOET Ultimate wel een beter product maken om de vissers te overtuigen dat de kwaliteit/functionaliteit goed is. Iets waar Ultimate hard mee aan het werk is de laatste 3 jaren.
En....als je goed kijkt dan zal je dat ook zien bij de producten die na 2004 zijn geintroduceerd.
==--- catch your dream ---==
mark van de laar
Berichten: 242
Lid geworden op: 03-05-2005 10:15
Locatie: almere

30-06-2006 10:46

ik mis eigenlijk de trakker specimen pioneer.
deze tent heb ik en volgens mij voldoet ie aan alle eisen. ben zeer te spreken over deze tent.

let wel op, trakker SPECIMEN pioneer.

deze heeft een losse infil panel in tegenstelling tot de trakker pioneer
Gebruikersavatar
Matthijs Bakker
Berichten: 61
Lid geworden op: 24-01-2006 19:28
Locatie: Huizen

30-06-2006 21:47

De Trakker Specimen Pioneer is echt een topper, maar is wel een beetje duur. Zelf heb ik de Trakker Specimen Brolly Bivvy, met fill inn. Bevalt perfect, heb goed de ruimte en ben met 2.03 mtr toch niet de kleinste. Heb dan ook een stretcher van 2.05 mtr en die past makkelijk. Heb laatst de nieuwe producten van Ultimate gezien en dat ziet er ook heel goed uit, zeker voor die prijs.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

19-08-2006 15:11

Matthijs Bakker schreef:De Trakker Specimen Pioneer is echt een topper, maar is wel een beetje duur. Zelf heb ik de Trakker Specimen Brolly Bivvy, met fill inn. Bevalt perfect, heb goed de ruimte en ben met 2.03 mtr toch niet de kleinste. Heb dan ook een stretcher van 2.05 mtr en die past makkelijk. Heb laatst de nieuwe producten van Ultimate gezien en dat ziet er ook heel goed uit, zeker voor die prijs.


Wat kost die Trakker Specimen Pioneer dan?
Plaats reactie