vraagje over iets sneller dan een tent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

13-10-2002 13:56

een ovale paraplu met grondzijl en zo een zijl om erover te doen of dit handig is? tlijkt me in ieder geval sneloler dan mn tent, maar ist ook goed, tegen regen en koud kan je er gemakelij,k in overnachten bij iets guurder weer?ik zou dit kopen van nash omdat ik hier al goede reactie's van vrienden van heb maar die van fox is miss ook goed? kennen jullie ook de prijzen? dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-10-2002 19:01

Een weekend tripper met een quicklock systeem staat heel snel op en is stevig.

Eén nadeel: tis niet goedkoop. De juiste prijs ken ik niet maar ik denk dat je toch snel 250 tot 300 Euro kwijt bent. Het zou zelfs kunnen oplopen tot 350...

PS: Weekend tripper is van watersportcentrale Genk

MVG, Mark

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hoedemakers Mark op 2002-10-13 19:02 ]</font>
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

13-10-2002 19:58

Hoi,
Zelf heb ik een kevin nash profile oval met fill-in panel. Het werkt uitstekend, is licht en makkelijk mee te nemen. Wel zou ik er een grondzeil bij doen. Het nadeel van de nash is dat de tapenaden los gaan laten (de naden over de stiksels). Ik heb hem nu helemaal bespoten met siliconenspray en heb nog geen lekkage gehad. Als je er toch 1 wilt, ga dan voor een fox, dan heb je die problemen niet. De prijs is alleen niet mis Voor beide ovals met overwrap betaal je rond de 350 euro.. Raven heeft wel goedkopere alternatieven trouwens.

Groetjes,
Dennis
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-10-2002 20:08

Jelle,

In de zomer maak ik veel gebruik van een eenvoudig 2.5 meter plu met een lichte nylon overwrap. Ik gebruik geen grondzeil.

Een plu heb ik altijd bij me en de overwrap gaat klein gevouwen in een zak. Dat scheelt sjouwen en is snel op te zetten en weer af te breken. De overwrap is waterdicht, dus een fikse regenbui is geen probleem. Het nadeel is echter condensvorming, zoals met alle tenten met enkel doek. In de zomer is dat geen probleem. Condens heb je slechts in koude ochtenden en is weer snel verdampt. In herfst en winter wordt het vervelender. Veel meer condens, en het verdampt niet snel omdat het koud is. Als het echt nat en koud wordt pak ik mijn Nash Titan met extreme canope. Dit is dubbel doek, dus geen last meer van condens en ook warmer. De titan gebruik ik ook in de zomer bij sessies die langer dan een paar dagen duren. Ietsje meer comfort vind ik dan wenselijk.

Een oval is ietsje breder dan een 2.5 m plu, wat inhoud dat je stretcher wat ruimer staat. Voor de rest is het vergelijkbaar met mijn gewone plu en overwrap. Makkelijk en snel, maar wel ietsje minder comfort bij slecht weer.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-10-2002 23:43

Hey

Ik heb een overwrap van Ultimate, niet duur en voldoet prima. Deze is 100% waterdicht en laat bijna geen licht door. Staat binnen 5 minuten. Of je het er warm in houdt, ik denk het niet maar dit kan ik niet bevestigen, ik vis namelijk altijd met de deur opgerold. Om de kou te kunnen weren zul je een goede slaapzak aan moeten schaffen.

Cheers
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

17-10-2002 18:02

hoi Jelle,

Ik heb sinds een aantal weken de FOX easy dome. Echt een perfect een persoonstentje. Ik heb er al in verschillende omstandigheden mee gevins en nog nooit problemen mee gehad. je hebt hem echt in enkele minuten opgezet.
Een nadeel: De Prijs van de FOX tenten. Ik heb er zo'n € 300,- voor beraald. voor de 2 persoons tent betaal je € 500,- voor. Maarja je krijgt er wat voor terug!

Groeten Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

17-10-2002 19:19

Goedemiddag,

Zelf heb ik een Nash Oval-infill Pannel,gebruik deze zowel zomers als s'winters !!!

Op de meeste wateren waar ik vis is een Oval perfect.

Hoor goede berichten over de Oval van Ultimate.Deze wordt kompleet geleverd,dus incl. stormpoles en caps en een grondzeil.Goed en goedkoop naar wat ik hoor.

MVG "GRUM"
Plaats reactie