Boot


Plaats reactie
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

04-06-2006 20:49

Ik ben van plan om mij een boot aan te schaffen. Maar nu is de vraag welke. En aangezien ik hier nog niet zo veel van weet kan iemand van op het forum mij hier misschien mee helpen.
Ben dus op zoek naar een rubberboot met elektromotor en dieptemeter.
Wat is hier een goed merk voor. Kwaliteit is zeer belangrijk.
Welke grootte van boot, welke motor voor hierop? En dan een fatsoenlijke dieptemeter. Gene rommel eh.

De boot zou voornamelijk dienen om mee te voeren en lijnen uit te varen. Als het nodig is ook drillen vanuit de boot. Dus een onthaakmat moet er vlot in gaan. Later ook misschien om materiaal naar een stek te varen waar dit niet anders kan. Dus er moet voldoende ruimte zijn. Het uitvaren van de lijnen zou met 2man gebeuren dus er moet voldoende plaats in zijn. Niet dat het te krap is voor 2. Maar de boot moet ook vlot handelbaar zijn als je er alleen met je hengel in zit.

Groeten niels
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-06-2006 21:23

Ik heb goed verhalen gehoord over de vortex. Je moet maar even een kijken op hun website: http://www.karperbootshop.nl
Carpe Diem...!
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

05-06-2006 01:10

Kijk eens op marktplaat voor een mooie 2 hands zodiac,yam,quicksiler of een achilles.
Ik zelf heb een yam 300 s en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Ik zelf gebruik hem ook in Frankrijk dus dan moet je niet een te kleine boot nemen aangezien je op sommige wateren/plekken de karper uit een boot moet drillen ivm vele obstakels.

succes
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

05-06-2006 13:16

En hoe zit dat met baterijen voor de motor en de dieptemeter?
Als je nu bijvoorbeeld een sessie van 5dagen of een week wilt houden. Dan moet je toch behoorlijk wat varen. Hoeveel km kan je ongeveer varen met 1baterij.
En zo een zonnelader is dat nuttig of werkt dat niet tegoei?
Hoe lang gaat de baterij van de dieptemeter mee?
Kzou dan 2apparte baterijen pakken. Daarmee de vraag hoe lang ze meegaan
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

05-06-2006 15:06

Ik neem altijd twee accu's mee en daar heb ik genoeg aan voor een week.(en dan vaar ik veel en op stand 3 of 4 van de electromotor)
We gebruiken de boot dan met ze tweeen,en mocht het voorkomen dat de accu's leeg zijn dan maar roeien.
Voor de dieptemeter heb je van die kleinere accu's en die gaan wel lang mee,ik zelf heb de dieptemeter gewoon op de accu van de electromotor aangesloten,en dat werkt goed.
Plaats reactie