"peddelhouder" quicksilver


Plaats reactie
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

29-05-2006 17:50

een van mijn peddelhouders (waar je de peddel op schroeft) van mijn quicksilver is afgebroken weet iemand mischien of deze los te verkrijgen zijn en hoe je de oude verwijderd. Alvast bedankt,

Wim
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-05-2006 20:19

die zijn te koop bij de betere botenzaken. zal je ff op internet moeten kijken waar ze in de buurt zijn.

om hem te vervangen is moeilijker, je zal eerst die plastic doppen eruit moeten snijden of duwen en dan kun je dat rondje buisje waar die dol op bevestigd is eruit halen en de nieuwe erop zetten. dan krijg je het volgende probleem, dat zwarte rubbere dopje kan je er vaak niet op nieuw weer inzetten. ik heb toen maar een haring gepakt en die erdoor heen geslagen en die met wat lijm vast gezet. het is niet optimaal maar ik zou er niks anders voor weten.
iemand nog suggestie's??
Roeland Verhoeven
Berichten: 48
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: Loon op Zand

29-05-2006 20:59

Wim,

Ik heb dit ook meegemaakt.
De witte doppen kun je eruit halen (schroevendraaier)
Dan zitten er een tweetal schroefjes, verwijder deze. Deze zitten aan de buitenkant in de geleider geschroefd.
Verweijder het binnendeel en plaats een nieuw stuk erin. Ik heb dit destijds gedaan met een stuk bankstik van aluminium. Dit gaat overiges wel strepen op je boot opleveren gezien aluminium een beetje slijt en over je boot drupt als het nat wordt (is wel te verwijderen).
Als je het busje verwijderd, doe dit aanbeide zijde gezien de andere kant hoogstwaarschijnlijk ook zal afbreken binnen kort.

Succes.

Gr Roeland
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

29-05-2006 21:33

oke jongens bedankt
Plaats reactie