FoX M


Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

07-10-2002 11:43

Ik ben bezig mijn materiaal te vervangen en nu heb ik een vraag:
wie heeft er ervaring met de Fox M.
ik heb niet zoveel geld te besteden en vraag me af of dit een kwalikatief goede pieper is.
of kan ik toch beter mijn striker LS houden? :grin:

groeten thijs
mario lagerwerf
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2002 02:00
Locatie: de lier z-h

07-10-2002 12:51

gewoon knuckleheads kopen niet te duur en net zo goed plus 100%waterdicht
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

07-10-2002 13:44

Ha, natuurlijk moet je de Striker LS houden! Het is een toppieper, en bovendien; waterdicht! :smile:

Met piepers-die-waterdicht-zijne groet

Robbert :grin:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2002 14:12

Thijs,

Vervang alleen die Striker als deze problemen geeft. Verder moet je elke pieper na het vissen thuis uit de tas halen en laten drogen om te voorkomen dat je problemen krijgt. Geen enkele pieper is echt waterdicht na een tijdje. En als de pieper echt waterdicht is, dan krijg je op den duur weer problemen met zich ophopende condensatie.

Als je met die Striker nu vochtproblemen hebt, dan kan het helpen de pieper eens een weekje in huis goed laten drogen en dan de elektronica in te spuiten met silicone of plastic spray. Als het echt niet helpt of je wilt gewoon wat anders, koop dan een nieuwe. Zowel Delkim, Fox en Knucklehead maken geschikte beetmelders. Wil je echt iets wat jaren mee gaat, spaar dan nog wat door voor een van de duurdere types. Die hebben ietsje meer functionaliteit en zijn meestal wat betrouwbaarder. En laat je voor de rest niks wijsmaken. Wat je uiteindelijk wilt is slechts dat het apparaat een beet meldt zodra dat nodig is. Niet meer en niet minder.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

07-10-2002 14:13

hoy thijs,

ik heb zelf de fox micron MX, zijn op zicht redelijke piepers maar verbruiken veel battarijen en dat word een dure grap omdat er 2 speciale battarijen in moeten!! Ze zijn trouwens ook niet waterdicht!

voor dat geld kun je ook eens kijken voor knucklehead zijn kwalitatief velen malen beter en niet duur. ik ben zlef zeer te spreken over knucklehead, die dingen doen het zelfs onder water!!

je kan ook je oude piepers houden lijken mij redelijk piepers!! niet moeders mooiste maar kwalitaief zullen ze niet onder doen voor die fox

groeten rob
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

07-10-2002 14:50

Wat een gezeur over waterdichtheid. Ik heb Fox MMX piepers, kosten ongeveer een euro of 90, die ik al in alle omstandigheden heb gebruikt. Ja zelfs in het water gestaan, geen probleem!!! Oh ja, wie zet nou trouwens piepers onder water??? Volgens mij gaat ie dan wel een beetje vaak piepen bij een beetje stroming.

Greets
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

07-10-2002 14:56

hoy,

et gaat er niet om dat ik mijn piepers onder water zet maar aleen om de kwaliteit van die dingen!!
ik heb toch al menige fox pieper op hol zien slaan na een flinke regen bui!!!!

ik vind de waterdichtheid persoonlijk vrij belangrijk!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2002 16:04

Is geen gezeur Jeffrey,

De elektronica van een beetmelder is altijd het zwakste onderdeel omdat deze gevoelig is voor inwerking van vocht. Als beetmelders dus lang vochtig blijven krijg je op den duur problemen ook al is het elektronische deel in hars gegoten. Vocht is niet alleen afkomstig van bijvoorbeeld regen maar ook van condensatie door temperatuurwisselingen. Natte piepers altijd keurig in een afgesloten hoes opbergen staat dus garant voor problemen op de lange duur door aantasting/corrosie van de elektronica. Een Delkim is bijvoorbeeld niet waterdicht, maar zo ontworpen dat vocht kan ontsnappen als je ze een nachtje laat drogen. Een knucklehead is gesealed en in hars gegoten. Komt er echter ooit vocht in (sealing verouderd), dan geeft deze op den duur ook de geest omdat het vocht niet weg kan.

Groeten, Kees

Ps. Als een beetmelder op hol slaat in de regen komt dat meestal wel weer goed als je ze een paar nachtjes laat drogen.
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

07-10-2002 16:19

Nou ik heb dit nog nooit meegemaakt en heb in de meest barre omstandigheden al gevist. Van een kwaliteitsmerk als Fox ben ik in ieder geval niet bang dat mij dat overkomt. Ik heb nog nooit klachten gehoord over Fox piepers en ken toch vrij veel mensen met Fox piepers. Maar goed misschien hebben anderen wel andere ervaringen.

Greets
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

07-10-2002 16:36

hoy,

dat fox nou echt een kwaliteits merk is kan ik niet zeggen! ze hebben veel goede dingen waaronder de piepers maar ze verkopen ook veel onzinige dingen en prul!!
overigens voor de prijs van fox piepers mag je ook wel wat verwachten, ik vind persoonlijk dat fox iets meer eraan kan doe voor dat geld!

groeten rob
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

07-10-2002 16:41

Bedankt voor de reactie's en ik had overigens geen echte problemen met de striker LS maar de batterij is zo snel op.(of ik heb zo veel gevangen de laatste tijd :grin:)
Ik ga toch maar ff voor knuckelheads kijken ( wel oerlelijk :smile: )
al zijn deze niet te koop bij raven en moet ik ze dus wel bestellen.
nou ja

mzl Thijs
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-10-2002 16:50

Als je waterdichte piepers wil moet je inderdaad die knuckle heads pakken.. Deze jongens zijn zeker weten waterdicht, zijn me al 2 keer in het water gevallen..maar doen het allebei nog perfect. Lekker hard geluid, enz.

en ook nog eens niet duur..boeien of ze dan niet zo mooi uitzien, als ze het maar doen

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2002 17:07

OK Jeffrey,

Als je goed leest zie je dat ik geen voorkeur uitspreek, maar alleen aangeef waar meestal de problemen vandaan komen als ze er zijn. Die problemen kunnen bij alle piepers voorkomen. Ikzelf ben al jaren een gelukkige Delkim gebruiker, maar ga niet roepen dat andere spullen waardeloos zijn. In belangrijke mate hangt het er namelijk van af hoe je er mee omgaat.

Kees
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

07-10-2002 17:13

Beste Rob,

Als je die problemen hebt met de Fox mx zou ik eens met je winkelier gaan praten.
Zelf heb ik zowel de Fox mx als de mmx, deze hebben aardig water over zich heen gekregen en heb er absoluut geen enkel probleem mee.
Het batterij gebruik valt ook reuze mee.
Zo speciaal zijn de batterijen die erin gaan ook niet. Ja duur wel (alleen als je die batterijen van fox gebruikt) In een fotozaak kun je deze batterijen ook kopen maar veel goedkoper. Ook vind ik de prijs er meevallen voor wat je koopt. Maar goed genoeg over de fox piepers want het gaat teveel op reklame lijken. Voor ieder die nieuwe piepers wil gaan kopen, kijk naar je budget en kijk of ze in je eigen visserij passen.

Mvg. A.

p.s Materiaal is een gereedschap en niet meer dan dat!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

07-10-2002 20:00

Thijs, dat bij jou de batterij zo snel leeg is verbaasd me nix (remember de tijden dat als ik aan de telefoon ben je dat ding laat piepen?)
Maar met de Striker LS (die ik overigens met kerst ga vervangen voor Delkims) heb ik wel een gaar ding, het ledje is super fel! echt, als je van 4 meter afstand snachts erin kijkt ga je gewoon scheel kijken!
Maar toch zijn de redelijk "waterdicht" te noemen; afgelopen zaterdag nacht; het regende als een gek, maar de pieper bleef het gewoon normaal doen, geen vastlopers enzo.
Nieuwe piepers koop ik puur omdat ik gevoeligheids en toon regelaar wil.
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

08-10-2002 14:58

robbert ik spreek je elke dag waarom reageer je op mn topics man?
wat ik wil wete weet jij niet en als je het weet vertel het me dan gewoon OK?

en andere lezers ,
Jullie halen me dus steeds meer over om een knuckelhead te kopen maar ik heb die dingen nog nooit echt gezien alleen op plaatjes.
Weet iemand hoe groot ze zijn want starks bestel ik ze en dan heb ik dingen van 40 bij 40 :razz:
nou ja ik hoor het wel
de boilie's

Thijs

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thijs Tweebeeke op 2002-10-08 15:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

08-10-2002 16:16

Als je al piepers hebt die het redelijk tot goed doen, zou ik in ieder geval es naar je vriend opmerking kijken.. Als je verandert die het met een doel, of je wil dit, of je vind ze mooi.... Voordat je investeert en na een half jaar weer nieuwe wil... Dan is het een dure investering..

Denk goed na voordat je koopt....

Met vr gr
R.Koopal
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

08-10-2002 18:25

Reageer ik toch nog ff;

Thijs, jij bent van plan de Knucklehead Basic te kopen toch? Ik weet niet of je het al wist, maar deze kan NIET op een sounderbox worden aangesloten he. Misschien denk je nu; pech, ik heb geen sounderbox nodig, maar later misschien wel. Ik zou hier eens naar kijken.

Robbert

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert Spuijbroek op 2002-10-08 18:25 ]</font>
Ferry van de Griek
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-09-2002 02:00
Locatie: Wolphaartsdijk

08-10-2002 22:38

Ik heb zelf sinds kort FOX STR piepers,

machtig mooi stukje speelgoed,

afgelopen weekeinde 1 dag + nacht regen gehad, geen problemen met de piepers gehad, na de vistrip de boel ingepakt, en de volgende dag was een van de piepers toch aardig van slag, zodra je hem aanzette een constante fluittoon.

Batterij eruit, en een dag voor de kachel gelegd, en alles is weer oke, dus ook de FOX is niet 100% waterdicht.
( viel me eerlijk gezegd wel tegen voor 128 euro)
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-10-2002 10:37

dat bedoel ik dus!!!!
voor dat geld heb je al bijna 2 knucklehead nightbreeds! en die zijn wel 100% waterdicht

groeten
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2002 13:36

Tja, maar dan zit je weer met zo'n ijskast op je buzzerbar :smile:.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-10-2002 14:53

hoy,

nou krijg ik weer het idee dat eerst word gekeken naar hoe het uitziet en niet naar de kwaliteit van het produkt, wat boeit het nou hoe iets uitziet!!!
maar iedereen wil weer alles mooier en duurder hebben als de ander!! maar zo is het helaas nou eenmaal in dit wereldje!

groeten
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-10-2002 15:04

Rob,

Haha, zou het niet gewoon een combinatie van beide zijn? Als we allemaal met hetzelfde vissen wordt het ook zo saai. Maar voldoet het product niet helemaal, dan gaat de fabrikant op den duur op de fles (FBI). De fabrikant van Knuckleheads is er nog steeds. En maak je niet zo druk om een grapje.

Kees
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

09-10-2002 15:13

Je wil toch ook niet een ijskast van een telefoon in je broekzak hebben? Dat waren vroeger ook de beste telefoons.. Die konden tenminste tegen een stootje... Ik denk juist dat uiterlijk heel belangrijk is, net als kwaliteit overigens.. En aangezien mijn delkims me nog nooit in de steek hebben gelaten kan ik zeggen dat het ook kwaliteit in huis heeft...

met vr gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

09-10-2002 15:37

ergens heb je wel gelijk, maar ik krijg onderhand het gevoel dat als er geen fox delkim of weet ik wat voor duur merk opstaat dat het slecht materiaal is!
ik twijfel er ook niet aan dat delkim slechte piepers zijn maar of ze tegen een stootje kunnen??? ik weet dat mij oude knuckleheads onverwoestbaar zijn, ik heb nu fox MX zijn inderdaad mooier dan mijn oude kNuckleheads maar over de kwaliteit ben ik niet echt te spreken met name dat ze battarijen vreten die ook nog eens asociaal duur zijn en niet waterdicht zijn!

maarja iedereen hecht ergens anders waarde aan he de een aan kwaliteit en de ander hoe het eruit ziet.

groetjes rob