Problemen met Long Distance Hook PB haken..


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

21-05-2006 13:38

Ik heb tijdje geleden 2 zakjes PB Long Distance Hooks gekocht..
Maar heb ze vande week allemaal weg gegooit, vanwege 2 grote problemen..

1: uitbuigen bij grote druk..

2: Afbreken bij de weerhaak, zonder eenige grote reden (zat een klein graskarpertje aan..+/- 70CM )

Op matriaal stel ik mischien wel grote eisen, maar dit verwacht ik niet van zoon merk.
Er staat ook bij dat ze voor long distance zijn, dus als ik een vis haak op +/- 100 meter verwacht ik wel dat de haken heel blijven naar 10 min dril..
Ik heb dit ook ooit eerder gehad met hayabusa haken, ook weg gegooit..

Nu vraag ik me dus af hebben meer mensen dit probleem gehad met pb haken. Of heb ik met toeval 2 zakjes gekocht die op maandag morgen gemaakt werden..

Het gaat om deze haak type.

Afbeelding

Ps: even wat info over gebruikte matriaal..
Kaper hengels: Spro 360 2. 3/4 Prestige
Molens: Daiwa Emblem Exceler 5500
Lijn: Shimano Technium 0,32mm
Onderlijn: Korda Hybrid 20 Lb

greetings...
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

21-05-2006 14:07

Het lijkt mij dat een haak in ieder geval sterker moet zijn dan de lijn, dus het afbreken en uitbuigen is duidelijk niet goed. Dit soort problemen heb ik met karperhaken eigenlijk nog nooit ervaren, maar aangezien ik eigenlijk alleen kensaki haken gebruik heb ik ook niet veel "haak ervaring". Misschien dat die kensaki haken ook wel wat voor jou zijn.
Karel Schipper

21-05-2006 23:17

Ik heb nog nooit problemen gehad met deze haken. Waarschijnlijk een slecht zakje, productiefout. Dit is mij bij een ander merk wel eens overkomen.
Ik gebruik de PB LD over het algemeen op kleine afstand in maatje 6.
Nooit problemen mee gehad.
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

22-05-2006 12:09

Kenny,

Bij een dril op lange afstand wordt bij het gebruik van nylon juist minder kracht op de haak gezet (deels door de rek in de nylon). Komt de vis dan uiteindelijk onder de kant/boot is er nog nauwelijks druk op de haak. Dit omdat de vis al redelijk moe is geworden door het overbruggen van de afstand/tijdsduur, vandaar ook dat deze haak dus iets dundradiger is. Tevens heeft een klauw achtige haak eerder de neiging tot uitbuigen wanneer je een vis voorin zijn bek prikt.

Wat deze haken betreft; ze zijn nou eenmaal iets dun dradiger als de andere series. Als je zwaar drilt kan je beter bijvoorbeeld de Anti Eject haak van PB gebruiken deze is zo sterk als een huis.

Zo blijkt weer dat er bij veel situaties een andere haak gebruikt kan/moet worden. Dit fenomeen zie je ook veel bij alle teflon coated haken, zien er schitterend uit en zijn in veel situaties te gebruiken. Echter gebruiken mensen deze haken ook voor zware drils en obstakelvisserij wat niet echt raadzaam is.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-05-2006 15:12

Kijk meestal gebruik ik dus, andere merken zoals esp en korda.. daar heb ik nooit problemen mee gehad behalve dat korda nogal snel bot word.
Ik heb dus met wat mensen gesproken wat een goede haak is, om op wat zwaarder water goed blijft ziten. daardoor ben op me keuze gekomen om long distance hooks tegebruiken, door de klauw effect blijft de haak meestal goed vast zitten.. maar bij andere merken klauw hooks heb ik tot nu toe zelden problemen gehad, nu met de pb haken dus opeens wel, en dat vindt ik erg vreemd.
technium lijn heeft sowieso minder rek dan overige lijnen, gevlochte lijn ben ik totaal geen voorstander vandus vandaar ik altijd voor nijlon ga wat weinig rek heeft..
Maar iedergeval zoasl het er nu uit ziet, wil ik verlopig van pb haken afblijven, ook al gebruik overige wel wat andere pb producten die ik persoonelijk erg fijn vindt..
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-05-2006 15:59

Gewoon er mee blijven vissen, Want zoveel vissen komen er niet aan de haak :lol:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

22-05-2006 17:44

tino beunk schreef:Gewoon er mee blijven vissen, Want zoveel vissen komen er niet aan de haak :lol:


Mja vreemd eigenlijk ik geloof dat maar een klein beetje voor sta op jou :P
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

23-05-2006 12:38

Maak niet uit, zolang ik de dikke vissen maar vang :wink:
~~Dreams can be true.~~
Karel Schipper

03-08-2006 22:34

Karel Schipper schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met deze haken. Waarschijnlijk een slecht zakje, productiefout. Dit is mij bij een ander merk wel eens overkomen.
Ik gebruik de PB LD over het algemeen op kleine afstand in maatje 6.
Nooit problemen mee gehad.
Ik om ervan terug, sinds kort enkele uitbuigers gehad en hierdor 1 vis verspeeld.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-08-2006 17:54

ben blij dat het niet aan mij ligt, want heb ze verruilt voor ashima C410 Super Indispensable Carp Hook, de zelfde haak zonder de problemen tot nu toe..
Plaats reactie