match hengel


Plaats reactie
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

16-05-2006 12:44

hallo
ik ben op zoek naar een pen hengel maar een maat van mij heeft de shimano beastmaster carploat, dit is eigenlijk een match hengel maar bedoeld om grote vis o.a karper mee te vangen.
nu is mijn vraag pennen jullie met een matchhengel of een echte penhengel en waarom.

ps: ik doe pennen met een picker, ging een tijdje goed maar gister een van 25 pond dus ja, wel geland maar met veel moeite.

mvg jeffrey vergeer
Cast away your problems,and net your dreams
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

16-05-2006 14:02

Beste Jeffrey,

als ik je advies zou mogen geven, dan zou ik voor een lekker soepele penhengel gaan. Dit heeft als grote voordeel dat je in elk mogelijke situatie aan de gang kunt en lekker kunt pennen. Met een matchhengel ben je toch wel beperkt, op grotere vis en in de buurt van obstakels, kun je erg weinig druk zetten en kom je makkelijker in de problemen en zou je nou net die droomvis missen... Ik zelf neem alleen de match mee als ik wat knolletjes verwacht op (redelijk) obstakelvrij water. Puur voor de reden dat dit dan meer sport oplevert.
Echter zoals ik al zei: met een penhengel kun je in alle situaties aan de gang en kun je zeker we genieten van het op deze manier vangen van karpertjes. Twee hengels die in mijn ogen prima voldoen zijn en redelijk in prijs zijn: de F4E Excellence float rod (heb ik zelf en voldoet prima) en de Fox Specimen Float (waar mijn maatje al een hele tijd mee vist en er uiterst tevreden mee is)

groetjes Jordi
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-05-2006 19:31

Penhengel is inderdaad echt wel aan te raden. Soms moet je met de broodkorst graskarpers van tegen de meter uit de planten sleuren of een dikke vis van die struik vandaan houden, of een vis uit een lelieveld drillen. Dan vind ik een matchhengel toch een beetje teveel een zwabberstok en wat te licht. Ik pak de matchhengel als ik vis op brasem, zeelt en voorn met de kans een karper(tje) te haken. Maar gericht penvissen op karper zit je toch wat safer met een penhengel. Zelf heb ik een 1.5 lbs penhengel. Deze heeft toch wat meer power dan een 1,25 lbs hengel en toch lekker soepel.
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

17-05-2006 12:33

mensen bedankt voor de info en ik denk dat ik toch maar een pen hengel ga halen.

mvg jeffrey
Cast away your problems,and net your dreams
Plaats reactie