Rx, mmxr, eos-r, txi-plus… ???


Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-05-2006 15:33

Paulus,
succes ermee man.

edward,
maar zoals ik al zei het gevoel dat ik had bij me Delkims.
die zin zegt voldoende lijk me hetzelfde heb ik bij de rx`en ben nu eenmaal geen delkim man ook al vindt ik het prima prima piepers ;-)

groet,
peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
YueOn Liu
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-07-2006 21:59
Locatie: Zwijndrecht

25-07-2006 18:19

Paul Rustwijk schreef:Zo... onder de indruk :o

Gister geld overgemaakt, met een spoed opdracht via internetbankieren (3,- euro extra)

Vandaag mijn Delkim spullen binnen.
Dat is pas snelle service van Hengelsport Demeulenaere in Belgie en dat mag best gezegd worden...
Nu nog kijken of ze het doen... 8)


en doen ze het ? ik ben ook aan het overwegen om pieper bij hun te bestellen.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

27-07-2006 11:27

Delkim TXI plus... so far

Nou,

Ik had de spullen ontvangen en deze even een goede close up gegeven.
Wat me toch steeds weer een beetje tegenvalt van die delkims is de afwerking.
Waar bij fox de kunststof delen perfect op elkaar aansluiten, lijkt het wel of meneer delkim zijn oma heeft ingeschakeld om met een bijl en een vijl de kunstof delen uit een mal te hakken.
En dan dat klepje van die batterij, die hangt een beetje half slap op z’n plek.
Pas als je er een batterij in doet, zit deze stevig.

De bijgeleverde handleiding is zeer uitgebreid en de Delkims icm. de RX pro ontvanger barsten van de mogelijkheden.
Door de functie knop op de ontvanger ingedrukt te houden en deze na 2 biepjes en 3 flikkertjes van een ledje los te laten na het aanzetten, zet je de tril functie uit…
Door de functie knop op de ontvanger ingedrukt te houden voor het aanzetten en na 4 biepjes en 2…. Kortom, als je aan de waterkant iets uit of aan wil zetten kan je het beste de handleiding meenemen.
Na een half uurtje handleiding had ik mijn TXIen geprogrammeerd op mijn pro ontvanger en dit blijft het apparaatje tot in de oneindigheid onthouden, ook als je de batterij eruit haalt.
Je kan 24 beetmelders op je Pro ontvanger aansluiten, dit lijkt me best handig… met 12 vrienden geld bij elkaar leggen en je hebt een hele goedkope ontvanger.
Er zitten zes ledjes op de ontvanger, je kan kiezen welke beetmelder je op welke led wil, etc etc… geil voor de freaks onder ons.

De alarmfunctie werkt uitstekend.
Al een paar keer meegemaakt dat ik in de nachtelijke uurtjes mijn TXI uitzette en dat die ontvanger als een gek ging loeien… :S
Tril functie 1 keer gebruikt toen ik in de late uurtjes in een woonwijk zat te vissen.
DUS MEN GEBRUIKT HET WEL!

Mijn oude vertrouwde SXjes met hun rolwieltjes zijn qua hengels opstelling net iets flexibeler dan de Delkims. Door de bouw van het apparaatje en het trilplaatje, is de hoek waarin je de hengel op tussen de oortjes kan leggen wat beperkter.
Zelf vis ik op lastige watertjes nog wel eens met de toppen onder water, of in France met de toppen juist in de lucht.

Ik ben zeer benieuwd wat de delkims doen met gevlochten lijn.
Dit heb ik nog niet kunnen testen.
Wel weet ik dat Foxjes hier helemaal niet bestand tegen zijn.
Zelf zou ik wel eens een goede beetmelder willen zien met een rand van hetzelfde soort Sic martiaal wat je vind in de ogen van je hengel, zeg maar gevlochten lijn proof.

Voor de liefhebbers is het jammer dat er alleen Delkim lichtgevende hangers op de TXI plus kunnen worden aangesloten. Ik weet niet of iemand die hangertjes al eens heeft gezien, maar 1 keer stevig aanslaan en je dure lichtgevende hangertje, “hangt” ergens in de boom. Dus als Delkim een eigen standaard aanbiedt, waarin de consument niet vrij is om iets van een ander merk aan te sluiten, behoren ze wel een indicator op de markt te brengen die functioneel en stevig is.

Led-modes.
Leuke functie van de TXI-plus met ook alweer 5 standen.
Het komt erop neer dat je je ledjes gedimd (of ongedimd) kan laten branden, op een soort batterij spaarstand. Op deze manier kan je je beetmelders in ‘s nacht makkelijk vinden.
Het nut hiervan… tja, mensen doen geloof ik wel eens betalights in hun beetmelders.

Over de gevoeligheid standen van de Delkims is al zoveel gezegd.
Het werkt gewoon totaal anders dan met m’n oude foxies, ff wennen.
Ik vind het bijna fascinerend hoe het apparaatje al piept als je je hengel er net iets te hard oplegt, maar als je je lijn op het trilplaatje legt, alleen echte actie van vis doorgeeft.
Alleen als je een hele trage terugzakker krijgt, hoor je niets… hele slechte zaak. Ik heb het 100 keer getest… het is gewoon zo.

Nog ff over de hard-cover die je erbij krijgt.
Wat een onding, gewoon niet handig.
Zit zo strak om de TXI heen, dat je elke keer je handen open haalt om het eraf te krijgen.
Terwijl de doorzichtige rubberen cover over de Pro ontvanger, weer heel leuk gedaan is.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden.
Het werkt allemaal prima, je zet ze aan en gaan met die banaan.
Geen gedoe en altijd ontvangst op de receiver.
Batterij die het langer doet dan 4 nachten… (Fox TXR)
Ik had er 2 aangeschaft voor de test en nu komen er nog 2 bij voor de Frankrijk trips.

Wat een geouwehoer over een piepertje.
Maar over onderbouwen gesproken hey… :wink:
Voor jullie puristen, ik kan ook nog heel goed uit de voeten met m’n penhengel… 8)

Met groet,

Jean-Paul.
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

27-07-2006 12:19

nu we het toch over de rx hebben,ik heb de eerste serie met ontvanger maar deze was na +-3nachten leeg heb em sinds kort op laten sturen naar fox, en kreeg een nieuwe terug heb deze dag en nacht aan laten staan en ging uiteindelijk 2 weken mee.is dit acceptabel? want ik hoor verschillende berichten,gaan soms wel een half jaar mee, of langer.of is dit nog steeds niet lang genoeg? graag een reactie van jullie.