(Nieuw) Delkim EV Plus


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 14:55

Ik was even aan het surfen, kom ik ineens de nieuwe Delkim tegen.
Delkim zit dus ook niet stil en komt met de Delkim EV Plus.

De EV moet staan voor Extra Value, uit de specificaties is me alleen duidelijk geworden dat er nu via een aan / uit knopje wordt gewerkt en geen + of - stand.
Verder kan ik niet echt veel verschil ontdekken.

Specs.

Afbeelding

NEW DELKIM EV PLUS
Optimum bite indication using Delkim's unique tried and tested piezoelectric, digital and microcontroller technology. Simplified operation. Designed, individually made and tested by Delkim in England with no compromise on Delkim quality and reliability. Choose from 6 different coloured LEDs: purple, red, white, blue, green or yellow.

Vibration sensing with no moving parts
Single dynamic sensitivity range
Total adjustability to cover all conditions
Push button power
Twin clear high visibilty LEDs
Patented NiteLite night marking mode
Large, easy to use rotary controls
High volume and wide tone range
Audio and NiteLite outputs
2 year guarantee

PDF http://www.delkim.co.uk/support/pdf/english/Ev_Plus.pdf

Tevens komt Delkim met een Identikit, een soort kit, met leuke extra's als je ervan houd natuurlijk, is in iedergeval leverbaar met een Nederlandse vlag voor de Fans ( als we maar niet discrimineren )( krijgen we die discussie weer )

Specs:

Afbeelding

DELKIM IDENTIKIT
Includes
Delkim Lanyard
Lanyard Fitting for all Delkim Recievers
Delkim white LED torch
Karabiner torch attachment
Delkim promotional sticker
5 x Delkim national flag stickers

PDF http://www.delkim.co.uk/support/pdf/eng ... ntikit.pdf

Ik blijf lekker met me TXI Plusjes vissen in ieder geval, maar vond het leuk om even te melden.
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

09-05-2006 17:35

zullen wel weer over de 200 eurie gaan
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

09-05-2006 18:05

Maaaar Dennis,

Als de karpers in de gaten krijgen dat je met zulke dure piepers zit te vissen, komen ze spontaan op je stek kijken, dus dat scheelt weer voorvoeren :wink:
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

09-05-2006 19:03

ja das wel slim :lol:
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 19:14

Kosten, rood, geel, groen, blauw en wit 59,50 pond, de paarse kost 64,50.

59.50 pond is afgerond 86,98 euro
64.50 pond is afgerond 94,29 euro

Volgens mij hetzelfde als de Delkim Plus normaal.
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

09-05-2006 19:17

da valt nog meej dan, ik had ze veel duurder geschat
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-05-2006 23:54

De txi'tjes zijn voornamelijk aan de prijs, ze zijn wel goedkoper als de Delkim plus, want die kosten volgens mij iets van 95 euro.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

10-05-2006 13:49

pond prijs ja,w8 maar tot hier komen naar de groothandel,die er tussen zit en dan naar de hengelsport zaak die zijn deel pakt en dan naar ons..........tot kessel of raven weer gaat stunten
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

10-05-2006 14:08

Raven stunt niet echt meer met delkim geloof ik,vonden ze bij delkim niet zo leuk.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-05-2006 15:13

Demeulenaere komt wel weer met een mooie aanbieding, let maar op! zal zeker schelen met Nederland.

http://www.fishing.be/

Aangezien er naar mijn mening geen werkelijk verbeteringen in de EV zitten, geloof ik niet dat dit extreem de prijs omhoog zal gooien, ik gok nog steeds dat ze voor 85 tot 90 euri weg zullen gaan, wellicht misschien nog wel goedkoper.
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

13-06-2006 15:45

zijn er al meerdere mensen die deze pieper in hun bezit hebben ?

Zit namelijk zelf te twijfelen tussen de eos en de goedkope delkims ?

gr.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

17-06-2006 19:00

Ik heb de piepers nu net...
Ik heb ze nog niet echt aan een test kunnen onderwerpen, ze hebben alleen maar zon over zich heen gekregen. Het geluid vind ik erg mooi van die delkims en verder zijn de instelmogelijkheden van deze piepers perfect, vooral de gevoeligheid is super tov van m'n eerdere piepers.

Wat me echter niet lukt is het uitzetten van de nachtverlichting? Volgens het boekje moet je de Delkim gewoon uitzetten maar als ik deze dan weer aanzet gaat m'n nachtverlichting ook weer aan... iemand een idee? Hoe doe je de nachtverlichting uit op een normale plus of txi?

closeup:
Afbeelding

Een groot voordeel van de ev: geen switch schakelaar aan de onderkant en dus geen problemen met fox swingers die niet passen!
Afbeelding

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

17-06-2006 21:06

Koen Septer schreef:Ik heb de piepers nu net...
Ik heb ze nog niet echt aan een test kunnen onderwerpen, ze hebben alleen maar zon over zich heen gekregen. Het geluid vind ik erg mooi van die delkims en verder zijn de instelmogelijkheden van deze piepers perfect, vooral de gevoeligheid is super tov van m'n eerdere piepers.

Wat me echter niet lukt is het uitzetten van de nachtverlichting? Volgens het boekje moet je de Delkim gewoon uitzetten maar als ik deze dan weer aanzet gaat m'n nachtverlichting ook weer aan... iemand een idee? Hoe doe je de nachtverlichting uit op een normale plus of txi?

closeup:
Afbeelding

Een groot voordeel van de ev: geen switch schakelaar aan de onderkant en dus geen problemen met fox swingers die niet passen!
Afbeelding

Mvg, Koen


Omdat uit te zetten moet je dat blauwe knopje(onder je gevoeligheid) 1 of 2 seconden indrukken!!!

Mzzzllsss tijs ( DELKIM INSTRUCTOR) :P
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

17-06-2006 21:09

Tijs Kruithof schreef:Omdat uit te zetten moet je dat blauwe knopje(onder je gevoeligheid) 1 of 2 seconden indrukken!!!

Mzzzllsss tijs ( DELKIM INSTRUCTOR) :P


Mmm dan werkt het toch anders bij deze Delkim omdat dat blauwe knopje tevens mij aan/uit schakelaar is. Als ik die knop 2 seconden indruk dan gaat m'n Delkim helemaal uit. Druk ik hem heel kort in dat hoor ik alleen een piep en heb ik even 20seconden felle leds. Druk ik de knop later weer 2 seconden in dan gaat ie natuurlijk weer aan (met drie piepjes) alleen m'n nachtverlichting springt ook gelijk weer aan...

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

17-06-2006 22:50

Koen Septer schreef:
Tijs Kruithof schreef:Omdat uit te zetten moet je dat blauwe knopje(onder je gevoeligheid) 1 of 2 seconden indrukken!!!

Mzzzllsss tijs ( DELKIM INSTRUCTOR) :P


Mmm dan werkt het toch anders bij deze Delkim omdat dat blauwe knopje tevens mij aan/uit schakelaar is. Als ik die knop 2 seconden indruk dan gaat m'n Delkim helemaal uit. Druk ik hem heel kort in dat hoor ik alleen een piep en heb ik even 20seconden felle leds. Druk ik de knop later weer 2 seconden in dan gaat ie natuurlijk weer aan (met drie piepjes) alleen m'n nachtverlichting springt ook gelijk weer aan...

Mvg, Koen



Druk is een paar keer achter elkaar de blauwe knop in (dus niet vasthouden), dus twee keer achter elkaar, kijk wat er gebeurd, hierna drie keer achter elkaar, misschien werk dit net even anders als de normale plus en txi plus, met moet je het knopje voor de standen een paar keer achter elkaar indrukken.

Hier kun je dmv de piepjes horen in welke stand hij komt te staan, maar dan moet je de knop ingedrukt houden.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

17-06-2006 22:52

Ze zien er verder erg goed uit, wat moesten ze nou kosten?

(vind het wel slordig dat er onderop nog een + / - stand is aangegeven )
Maar ach dat is ook niet de essentie van het apparaat.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

17-06-2006 23:45

Heb ik nu ook geprobeert met kort 2 en 3 keer drukken maar dat werkt ook niet... beetje vreemd... De gebruiksaanwijzing meldt er ook niets over, alleen 1x drukken is nitelite aan en hij gaat automatisch uit als je je hele pieper uitzet, maar dat gebeurt dus niet (ja als ie helemaal uit is natuurlijk), ik heb nu dus even 'permanente nachtverlichting' Ik zal korda wel even een email sturen met de vraag...

Ze kosten normaal rond de 90 euro ik heb dan bij m'n locale winkelier nog iets korting kunnen krijgen.

Van dat +- is inderdaad een beetje slordig zit er gewoon terwijl er daaronder helemaal geen knop meer zit, maarja ik heb deze pieper gekocht voor z'n betrouwbaarheid/degelijkheid en de hoge gevoeligheid van de sensor en niet zozeer voor het uiterlijk/details. Fox piepers zijn namelijk naar mijn idee ook gewoon wat strakker afgewerkt dan alle Delkims, het is maar wat je belangrijk vind.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-06-2006 01:07

Probeer eens je batterij los te halen.
Of even een korte tijd tussen uit en aanzetten.

Ben benieuwd of je het opgelost krijgt, misschien kun je als je meer info hebt hierover nog even plaatsen hoe het opgelost is, is voor andere gebruikers nuttige info.

Verder hoop ik dat je net als ik een tevreden delkim gebruiker wordt en vooral blijft.

Succes in ieder geval met je aanwinst! en dat je er maar veel vissen mee mag vangen!
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

18-06-2006 13:19

Staat het trouwens niet in de gebruiksaanwijzing!! De gebruiksaanwijzing bij mijn txi'tjes was heel uitgrbreid!!! :D
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

18-06-2006 17:08

Wat is nou echt het verschil tussen de standaard delkim plus en de delkim plus ev?.... Ik kan zo geen ander verschil ontdekken dan het ontbreken van de aan/uit -knop aan de onderkant.... :roll:

Ik heb hier de gewone delkim plus en de verschillende instellingen voor de leds zijn normaal met het gekleurde knopje in te stellen.... bij jou dus blijkbaar de aan en uit knop... :)

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-06-2006 21:39

Patrick, er zouden iets goedkopere materialen zijn gebruikt zoals een ander speakertje.... maar verder zou ik het in ieder geval niet weten.....
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

18-06-2006 22:43

Dat zou inderdaad goed kunnen, maar ondanks de wat goedkopere materialen die er mogelijk in kunnen zitten denk ik wel dat de pieper erg betrouwbaar is, delkim kennende.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

18-06-2006 23:19

Michiel ter Beest schreef:Dat zou inderdaad goed kunnen, maar ondanks de wat goedkopere materialen die er mogelijk in kunnen zitten denk ik wel dat de pieper erg betrouwbaar is, delkim kennende.


Precies, delkim zal echt wel een goed product leveren, denk niet dat ze hun naam te grabbel zullen gooien.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

19-06-2006 09:37

Ok ik heb een mail terug gehad van korda, hieronder een stukje ervan:


Met betrekking tot je vraag over de nachtverlichting: De nachtverlichting
kan niet worden uitgeschakeld. Ik weet dat in de handleiding staat dat het
wel kan. Dit is echter een fout van Delkim die reeds bekend is en zal worden
aangepast in de handleiding. Ik zal een nieuwe versie van de handleiding
toesturen als ik deze in mijn bezit heb.

De nachtverlichting verbruikt slechts zeer weinig energie en zal geen
invloed hebben op de levensduur van je batterij. De nachtverlichting doet
eveneens dienst als aan / uit markering.


De nachtverklichting kan dus helemaal niet uit, dat is dus een verschil met de gewone plus. Verder is het speakertje gewoon wel van rvs zover ik dat kan zien, het is in ieder geval geen goudkleurig speakertje. Wel is het schroefdraad van het goudkleurige materiaal in tegenstelling tot de gewone plus. Verder heeft de gewone plus dus door de schakelaar twee hoofstanden gevoeligheid meer en kan je dus de led helderheid en de nachtverlichting aan/uit zetten. Dat zijn alle verschillen zo'n beetje. De EV heeft dus wel wat minder functies, maar de betrouwbaarheid moet wel op een evenhoog niveau liggen en dat is juist voor mij de reden dat ik nu deze Delkims heb gekocht omdat er vele piepers voor deze waren die het niet uithielden.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

19-06-2006 16:13

Als de batterijduur hier bijna geen last van heeft lijkt me dit niet echt een groot probleem of wel? :wink: