Pro Gold


Plaats reactie
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

01-10-2002 22:38

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de lijn Pro Gold van Terry Eustace Gold Label Tackle, lijndikte 30 mm. +/- 12 Lb?

Zo ja welke ervaringen zijn dat?

Greets van Bianca
Tight Lines!
Willem Barnas

12-01-2003 14:23

Beter laat dan nooit,

maar aangezien er nog niemand heeft gereageerd is er echter niets aan de hand.
Ik heb de afgelopen twee jaar, veel met zowel Pro Gold als Pro Clear gevist en was hier erg tevreden over.

Pro Gold heb ik in de 35,5/00 dikte gebruikt en veel op wateren met stenen, mossels, takken en andere obstakels. Deze lijn is erg schuurbestendig en zeer sterk. De rek op deze lijn is 15% en is behoorlijk soepel, wat het werpen (zeker met de 30/00 versie) zéér gemakkelijk maakt. De 15% rek komt goed van pas bij hard drillen op de kortere tot middellange afstanden. Écht een hele goede lijn waar ik niet snel vanaf zal stappen. De prijs is echter nogal hoog: €32,50 per bulkspoel.

De Pro Clear heb ik maar heel kort gebruikt en/want vond 'm minder goed als de Pro Gold, maar wel zéér schuurbestendig. De lijn is stugger en kinkt meer dan de Pro Gold, wat mij deed besluiten er van af te stappen. Deze lijn is verkrijgbaar in een 30/00 12lb. versie en een 34/00 16lb. versie, beide op 1000-meter spoelen, Pro Gold zit op 1000 yds. spoelen. De prijs van Pro Clear: €36,-.
Okee, de prijzen zijn aan de hoge kant, maar deze lijnen gaan erg lang mee. Een vismaat van me heeft er langer dan één heel seizoen mee gedaan en de lijn was nog niet af!

Hopelijk ben je hiermee een beetje geïnformeerd over de Gold Label lijnen.

Groet,
Willem Barnas
Plaats reactie