Penn 430SS vs. Shimano Stradic 4000

Plaats reactie
Martijn Julien

20-04-2006 11:43

Heren,

Mijn huidige molen die ik gebruik voor het struinen (Mitchell 300X Gold) bevalt me niet meer. Op zich een prima molentje, maar ik heb ze beter gehad.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe molen. Ik ben eigenlijk verliefd op de 2 in de titel genoemde modellen. De Stradic geil ik al op sinds het model uit is. In mijn ogen is het de ultieme molen voor het korstvissen: heerlijke slip, perfecte lijnopname, loopt goed en ziet er gelikt uit.
De laatste tijd lees ik veel goeds over de Penn 430SS. Nu ik foto's heb gezien, ben ik eigenlijk ook voor dit model gevallen. De nostalgische uitstraling lijkt me mooi staan onder de penhengel. En de slip schijnt onovertroffen te zijn. De enige twijfel die ik heb, heeft te maken met de lijnopname.
Ik hecht hier veel waarde aan, omdat mijn werpgewicht slechts bestaat uit een vochtige korst. Dit geringe gewicht werpt natuurlijk al niet ideaal, maar met een slecht opspoelende molen verlies je nog extra meters. Mijn vraag is dan ook hoe goed de Penn opspoelt?

En als iemand een mooie tweedehands exemplaar van bovenstaande modellen heeft liggen, mail me dan maar ;)
Martijn Julien

24-04-2006 20:03

up!
Plaats reactie