goedkoop is duurkoop


Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

09-04-2006 22:05

Mensen ik heb op de Carp in zwolle wat visspullen gekocht ..
een foudraal voor 20 euro ..een tas voor 7.50 ..een x2 stoel 40 euro
eind vorig seizoen van x2 2 titaniumrunners gekocht ..
En ik dacht altijd,omdat het zo afgezeken werd..
het zal wel meevallen ..
Nou eerste vissessie gister gehad ..
en alles kapot ...de draagbeugels van de foudraal en van de tas kapot//
Van me stoel bij aankomst(zonder het ooit gebruikt te hebben)meteen 1 knop om de stoel te verstellen kwijt..
en op 1 van me molens ...zit al speling ...
Ik kan hem soms gewoon een hele slag '' terugdraaien ''..

Echt balen ..heb er iedergval goed van geleerd..
ga mooi 2 nw shimano molens halen welke weet ik nog niet ..maar dit was allemaal echt een domper..
voor de vissers onder ons die niet superveel te besteden hebben ..spaar voor wat goeds want ik ben goed genezen...

Nooit meer iets van x2....ik weet het iedereen heeft me gewaarschuwd mar het is gewoon KLOTE!!!!
Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

09-04-2006 22:07

maar wel met me maatje 3 vissen gevangen ..
niet zwaarder als 19 pond maar was niet verkeerd..
helemaal nie voor een middag vissen
arjan bisschop
Berichten: 85
Lid geworden op: 15-01-2004 22:46
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

09-04-2006 22:13

sorry hoor maar een merk afzeiken omdat je een knop kwijt bent komt in mijn ogen wel een beetje zwakzinnig over. Je wil nu x2 de schuld geven van het feit dat jij niet zuinig op je spullen bent? Dus als jij een dure stoel koopt van een zogenaamd "A" merk en je verliest een onderdeel dan is dat merk slecht? Beetje vreemde beredenatie.

Verder is het gewoon logisch dat er een verschil in kwaliteit zit wanneer je een x2 molen van 2 tientjes koopt of je koopt een shimano molen van 150 eurie. Dat is niet alleen de naam waar je voor betaald maar er zal ook beter materiaal gebruikt worden en eea zal beter doorontwikkeld zijn.
Maar als beginnende visser kan jij echt wel je visjes vangen met een x2 molen zonder problemen. Ligt natuurlijk ok wel een beetje aan eigen gebruik.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

09-04-2006 22:16

kijk eens naar het onderschrift die dennis van de bogaert gebruikt.En kijk gelijk even naar aanbod op deze site,genoeg kwaliteit voor elk budget.Suc6
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

09-04-2006 22:38

Arjan ..
Over die knop kan ik me reactie wel voorstellen ..maar ik had het over het totaalplaatje over de '' goedkopere spullen'' die ik had gekocht ..
Maar over de molens ..die heb ik goed verzorgd..
En tuurlijk zit er kwaliteitsverschil in wat je uitgeeft aan visspullen dat weet ik ook wel ..
maar als je na 7 ker vissen een van de molens gewoon al gaar is ..
heeft niks met omgang van zaken te maken...
molens waren 35 euro inderdaad niet veel geld maargoed..
Twas voor mij iedergeval een goeie les..
je hebt het over beginnende visser maar zit ookal vanaf me 6e jaar langs de waterkant..maar heb met een molen nog nooit zo snel problemen gehad...dus mijn conclussie is dat je voor iets meer van het dubbele ..
Want voor 79 euro heb je al een mooie shimanorunner ..daar beter voor kunt gaan als de molens van mij...
Ik baalde er gewoon van ,en het is niet om een bepaald merk af te zeiken ...
Ik deel gewoon mijn ervaring op het board ..
Nogmaals van die stoel had ik wel kunnen verkomen .....
Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

09-04-2006 22:43

en heeft niks met beginnende visser te maken ,weet namelijk niet beter dan me vrije tijd te vullen met vissen

bepaalde spulllen waren gewoon aan vervanging toe heb alleen het verkeerde gekocht..
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

10-04-2006 10:02

ik heb zelf ook wel producten van x2 gehad
Maar als je een beetje zuining bent op je spullen kan het een lange tijd mee maken!

Maar je moet het niet gaan vergelijken met shimano/fox enz enz

Groeten
Peter van Crugten
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2005 11:08

10-04-2006 10:46

Omdat ik vorig jaar pas ben begonnen met het statisch vissen op karper en niet van te voren wist of ik het leuk zou vinden, heb ik een complete karperset van X2 gekocht. Over het algemeen ben ik er best tevreden mee, alleen heb ik de molens vervangen voor de shimano 4500 B (echt een wereld van verschil). Maar toch raad ik deze spullen voor de beginnende karpervissers met een klein budget aan.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

10-04-2006 14:34

dan zou ik voor een tussenprijs gaan,de een is wat minder voorzichtig met ze spullen als de andere,begrijp dat je moet bezuinigen op de kwaliteit om het prijstechnisch leuk te houden,maar wat kan je verwachten voor die spullen die uit verweggistan worden gemaakt.
Fox daarentegen word ook in die landen gemaakt en je ziet wat een kwaliteit hun leveren,pro-logic is ook een leuk merk wat betaalbaar is.

Het x2 word aantrekkelijk voor de groothandels als er containers vol worden besteld,dan word de prijs gedrukt.

Als het nou ff iets beter was,zou er een hoop commentaar worden weg gelaten
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
arjan bisschop
Berichten: 85
Lid geworden op: 15-01-2004 22:46
Locatie: hoogeveen
Contacteer:

10-04-2006 22:05

ok snap best dat je baalt je hebt er tenslotte voor betaald. Maar vind t alemaal niet zo dramatisch als iedereen zegt. Hier mijn ervaringen:

-x2 bedchair: Super liggen alleen binnen 2 jaar moet je geopereerd worden voor een hernia. Veel en veel te zwaar verder niets mis mee.
-x2 stoel werkt perfect, zit goed en voor die paar keer dat ik hem gebruik niets mis mee.
-x2 cyber 2: binnne enkele sessies meerdere stokken in de lengte gescheurd, deze vervangen door andere exemplaren. En later nog een aantal getaped. Nu na 2 jaar blijven ze heel (denk nieuwigheid niet flexibel genoeg?). Wel een hel om op te zetten maar met 2 man is het best een redelijk onderkomen.
-x2 boiliespuit = 1 woord bagger..
-x2 rugzak 110 liter. Perfect ding, groot sterk en meerdere opbervakjkes aan de zijkant.
-x2 oval, gewoon goed ding.

Een boel dingen zou ik nu niet meer kopen, maar als beginnende visser is volgens mij een hoop prima te gebruiken.
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

11-04-2006 09:41

Is toch logisch dat spullen van 20 euro minder sterk/stevig/... zijn dan andere dingen van 170-180 euro? Je moet echt niet gaan denken dat de fabrikanten gewoon zoveel winst maken of zo...

Die prijs betaal je gewoon voor al de research die ze gedaan hebben naar het artikel in kwestie. Shimano is niet voor niets één van de betere merken voor bv. molens... Kwaliteit betaal je, zo simpel is het!

Verder een beetje rustig aan doe met de spullen en dat scheelt ook al een heel stuk.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

11-04-2006 10:06

toen ik begon met karpervissen kocht ik goed spul van een andere karpervisser(thanx john blankenstein),toen kocht ik me eerste tent van vlemmix(bivvy van het merk WS),binnen een week alle lusjes waar de haringen inkomen afgescheurt,tas scheurde aan alle kanten,maar kreeg wel service dmv nieuwe spullen en kocht daarna iets duurder spul.Het percentage van mensen die op spullen geilen en het kunnen betalen,weegt niet op tegen de minder bedeelde en die het niet willen uitgeven ervoor.Er zijn gewoon veel meer recreanten die ff een daggie vissen en goedkoop spul willen hebben dan de high tech boys van hier.
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

11-04-2006 15:40

x2 foudraal heb ik geen problemen mee gehad hoor..
mijn onthaakmat van 30 euro doet het ook prima.
Met de tas ook niets aan de hand.
Als je er een beetje zuinig mee omgaat kan eht wel een tijdje mee. :wink:
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

11-04-2006 16:18

[quote="robin de graaf"]x2 foudraal heb ik geen problemen mee gehad hoor..
mijn onthaakmat van 30 euro doet het ook prima.
Met de tas ook niets aan de hand.
Als je er een beetje zuinig mee omgaat kan eht wel een tijdje mee. :wink:[quote]

Voila, hier hoor je het nog een keer! :wink:
steev oorschot
Berichten: 7
Lid geworden op: 31-03-2006 22:14

11-04-2006 19:59

Ach alle merken hebben wel goede en minder goede producten.

Zelf heb ik molens en hengels van prologic
Op de hengels (50 euri) heb ik het hele leven garantie, en op de molens
(ook 50 euri) 5 jaar.( volgens de fabrikant)
Hoe ze het er voor kunnen maken en dan die garantie geven, snap ik ook nog steeds niet.
De molens en hengels functioneren nog perfect ook na menig regenbuitje.

Ik denk dat men ook gewoon eens verder moet kijken wat er op de markt te koop is, want spullen van FOX, Nash ed. zijn wel erg leuk en ook zeker goed natuurlijk, maar ook erg prijzig, terwijl er toch zeker spullen te koop zijn die net zo goed of misschien wel beter zijn, maar de helft kosten.
maar ik kan natuurlijk niet in andermans portomonee kijken :P

greetz steve
Gebruikersavatar
paul berkelmans
Berichten: 126
Lid geworden op: 18-02-2006 18:32
Locatie: moergestel

11-04-2006 20:07

nou ik heb een x2 oval en die is in een woord niet kapot te krijgen :D zijn echt goede ovals tenminste voor dat geld datje kunt besteden

mvg paul
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-04-2006 20:14

goed met je spullen omgaan! dan heb je geen last van.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

11-04-2006 20:45

Laten we eerlijk zijn, voor de meesten die net met karperen beginnen is een complete karper uitrusting met alle toeters en bellen van een goed merk haast niet te betalen.
Dan mogen we toch blij zijn dat er een merk als X2 bestaat waarmee we voor relatief weinig geld toch een leuke uitrusting kunnen kopen.
Ik ben zelf ook met X2 begonnen en langzaam aan overgestapt op kwalitatief goede spullen.
Bovendien mag gezegd worden dat er over de garantie bepalingen van X2 weinig te klagen is. Ga maar met de spullen terug naar de winkel en 9 van de 10 keer krijg je een nieuw artikel mee retour.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-04-2006 21:07

x2 stoel 20 eurie ging 4 jaar mee
x2 cyber 1 50 eurie ging 3 jaar mee
x2 foudraal 20 eurie ging 3 jaar mee
x2 strecher 40 eurie 4 jaar oud en nog seeds heel

veel slechte verhalen idd over x2 gehoord en ook wel eens wat gezeur gehad.
Tent was stuk voordat ik hem had gebruikt maar werd netjes omgeruild.

Voordat we hier weer een hele discussie krijgen over hoe slecht het wel niet is, bedenk dan even het volgende.

X2 is goedkoop spul en dus niet van top kwaliteit.
Daarom is het dus ook goedkoop.
Voor iemand die niet veel te besteden heeft(ik dus) is het prima spul mits je er een beetje voorzichtig mee omgaat.
Kwak je overal je spullen keihard neer of vis je 7 dagen per week dan weet je dat het niet eeuwig meegaat.

Als je toch 7 dagen in de week vist moet je dus gewoon op zoek naar een materiaal dat daar voor bestemt is.

je koopt toch ook geen prut fiets als je proffesioneel gaat mountain biken.

alle waar naar zijn geld
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

12-04-2006 10:00

die slechte verhalen zullen meestal wel zijn van mensen die al duurder spullen hebben kunnen aanschaffen en zich daardoor beter voelen of zo...

Ieder merk heeft inderdaad goede en minder goede producten, maar moet je daarvoor dat merk afschrijven??? In een zak met haakjes kan er toch ook eens een haak zitten die minder scherp is?

Iedereen koopt gewoon de spullen die hij/zij wil, maar één ding is zeker: met duurdere hengels ga je echt wel geen grotere vis vangen. Ervaring/motivatie/inzicht/kennis/... is veel belangrijker!

Groeten,
Pieter
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

12-04-2006 11:04

Ik denk dat veel visser begonnen zijn met een goedkopere uitrusting.
Mocht het karpervissen je goed bevallen kun je alsnog daarop uitbouwen.
Ik heb minder respect voor de vissers die nog nooit een karper gevangen
hebben en het met een spiksplinternieuwe peperdure uitrusting 'maar
eens gaan proberen'...

Het is ook gewoon leuk om je materialenbestand met het jaar te zien
groeien! (vind ik althans)

Je vlemmix replica rodpodje wordt een proline
Je ultimate optonics maken plaats voor een setje delkims
Je raventent wordt omgeruild voor een fox
Badger freerunner leggen het na verloop van tijd af tegen 3 nieuwe 6500's

Het verzamelen van visspul is voor velen bijna een hobby opzich! Dat je
in het allerbegin een paar miskopen doet... achja, dat heeft volgens mij
bijna iedereen wel eens meegemaakt...
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

12-04-2006 15:10

mijn 1e karperset was ook van X2 heb daar 2jaar lang met plezier mee gevist nooit geen problemen gehad niet met de molena of de hengels

Ook een vistent van X2 gekocht dat was een mindere ervaring je moest met al je kracht de stokken in de houders krijgen buiten tent zat er altijd scheef op en een naadje liet los, en naar een paar sessies knapte het elastiek ook nog in een van de tentstokken...

Heb dit jaar meeste X2 vervangen hengels en molens shimano's en fox shelter. Heb trouwens nog wel een rugtas van 120liter van X2 zit alijd stamp vol en is nog zgan...

Maar voor een beginnende karpervisser is X@ mooi merk om mee te beginnen zit alleen wel verschil in welke producten je er van koopt :wink:
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

12-04-2006 15:14

Algemene samenvatting van de discussie:

Er zijn natuurlijk merken die minder goede producten verkopen, maar veel hangt ook af van hoe je het materiaal behandelt...
Als beginner volstaan deze goedkopere merken, en na verloop van tijd kan je dan rustig beginnen met uitbreiden van je collectie...
Gebruikersavatar
Gerard de Vries
Berichten: 67
Lid geworden op: 25-05-2005 13:30
Locatie: Voorthuizen

12-04-2006 18:26

Ok jullie antwoorden allemaal snap ik ook wel ..
En ik heb mijn bericht nog een keer nagelezen ..
en de laatste zin '' tis gewoon klote ''
is misschien een beetje overdreven ..

En ik begrijp de antwoorden wel over het zuinig wezen op je spullen ..
maar wat ik nu als voorbeeld geeft was wel na 1 keer vissen!!!!
en dan ben je best wel gefrustreerd..

En als je dan als laatse je hengels binnendraait ,en 1 van je x2 titanium runners kan ik gewoon een hele slag '' terugslaan ''
tja dan baal je gewoon ..

Ik heb gewoon alles tegelijk gehad en net een beetje alle pech.....
dat zal het zijn ..
allemaal verder een goed visseizoen gewenst...

Maar wil toch nw molens....
bas lantink
Berichten: 45
Lid geworden op: 27-02-2006 13:12
Locatie: raalte

13-04-2006 09:49

x2 stoel gaat al 2 jaar mee
en ik heb n x2 foedraal en diej is vorgige sesie kapot gescheurd maar voor 20 euro hoef je ook niet teveel te verwagte 8)