FOX TXR op Delkim plus


Plaats reactie
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

06-04-2006 16:37

Hallo,

Ik ben van plan om een Fox TXR zender en receiver te kopen. Ik wil deze aansluiten op mijn Delkim Plus. Volgens de informatie in diverse winkels moet dit probleemloos kunnen met het verloopstekkertje van 2.5 mm naar 3.5 mm.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Hoe is het bereik? Worden de geluiden van je pieper exact zo doorgegeven. Ik doel dan niet op de toonhoogte maar op het aantal en lengte van een toon

Alvast bedankt voor jullie reactie
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

07-04-2006 09:18

niemand ervaringen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

07-04-2006 15:44

Patrick,

Het bereik van de txr digital is zeker een meter of 200, niet dat je dit nodig hebt zo erg ver maar het kan.
Het oude model is de TXR 433 deze had een minder groot bereik en was storings gevoelig.

De tonen worden niet hetzelfde doorgegeven zoals van je delkim plus, de txr heeft alleen een volume knop, en geen toon replicatie (van geen enkele optonic dus ook niet fox zelf).
Je moet bij het aanschaffen van de set de 3,5mm stekkertjes erbij nemen, die worden geleverd door fox, dit is voldoende, je moet niet gaan lopen pielen met verloopstukjes.
Tevens wat sommigen als nadeel ervaren, maar is op te lossen door de stekkers zelf te solderen, is dat de geleverde kabeltjes vrij kort zijn en je je hengels niet ver uit elkaar kan zetten als je met banksticks vist.

Ik gebruik Delkim std icm txr digital in mijn achtertuin, de ontvanger staat binnen en ik heb geen enkel probleem.
Houd er wel rekening mee dat je 2 batterijen nodig hebt, en dat het verbuik van batterijen niet extreem is maar zeker wel hoger als die bij de bekende sets horen, dus RX, STR, Delkim TXI (RX Plus)

Hoop dat je aan deze info wat hebt, en mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Plaats reactie