Nash Triggalink


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

27-03-2006 15:52

Goedemiddag, ik was benieuwd of er al mensen bekend zijn met dit materiaal. Het is een niet al te soepele gevlochten onderlijn die onder water elastisch(de onderlijn krimpt 25%) word. Het voordeel moet zijn dat je hem niet in de war gooit doordat hij onder water pas elastisch word. Nu was ik benieuwd of de elastische werking vergelijkbaar is met bv PB bungyspul of dat er meer/minder kracht voor nodig is om hem uit te rekken. En verdwijnt de elastische werking weer nadat je hem uit het water haalt, want anders gaat het nietindeknoopgooiverhaal maar 1 keer op.
alvast hartelijk dank
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-03-2006 08:45

Hoi Arno,

Heb hem zelf nu een tweetal weken in de tacklebox zitten. De elastische werking is behoorlijk soepel, inderdaad vergelijkbaar met de bungy tube. Wanneer de lijn droog wordt op de kant dan verdwijnt de elastische werking weer, mits je hem wel op spanning zet in een rigwallet, anders blijft hij zijn originele ingekrompen vorm houden. Het is dus slimmer om een aantal extra onderlijnen te maken en bij op nieuw inwerpen er een nieuwe aan te doen. Al moet ik hier wel bij zeggen dat je mijn inziens een gewone soepele onderlijn eerder in de war gooit dan een dikkere ingekrompen elastische combirig... Gewoon wat schuimpjes gebruiken, dan kan er zeker niks gebeuren en hoef je de onderlijn ook niet te vervangen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

28-03-2006 10:13

Ben erg benieuwd naar dit spul. Is het al overal te krijgen?

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-03-2006 10:47

Wordt gewoon verdeeld door Nash, heb het zelf iig in de winkel hangen, wellicht staan de Nederlandse verdelers op de site van Nash.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

28-03-2006 12:40

Moet zeggen dat het idd. mooi spul is.

De "spanning" die het "elastiek" heeft in water is ook zeer mooi vind ik.
Net genoeg om als het ware te triggeren maar bij opname van de karper weinig weerstand. Tot de rek eruit is natuurlijk.

Zeer mooi produkt die Nash hiermee op de markt brengt.

Petje af.

Gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

28-03-2006 14:26

Bart alvast bedankt voor het antwoord, maar jij hebt het over schuimpjes tegen het in de war gooien. Bedoel je dan meerdere schuimpjes(haak en hair of nog meer?) of alleen 1 op de haak. En hoe bevestig je die schuimpjes dan, want er zijn mensen die beweren dat het schuimpje op de haak er al afvliegt bij het te water komen. Nu ben ik al een keer met die schuimpjes in de weer geweest, maar heb regelmatig meegemaakt dat ze naar een paar uur nog op men haak zaten bij een normale watertemperatuur. Moet ik er wel bij vertellen dat ik ze samenkneep en dubbelvouwde voordat ik ze op men haak zette.
En ik zat gisteren te denken dat een soepele onderlijn altijd als een 'nestje' op de bodem ligt, zou het dan kunnen dat dmv het krimpen van de onderlijn hij in de war raakt?


Alvast hartelijk dank
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

29-03-2006 11:20

Mijn "schuimtactieken" zijn top secret... :wink:... daardoor vang ik al die grote vissen... :lol:

Zonder gekheid, door de volgende bevestiging moet ik mijn onderlijn al 4 of 5 jaar op rij voor het eerst nog in de war gooien. Ten eerste is het soort schuimpje van belang, het goedkope verpakkingsmateriaal is inderdaad goedkoop, maar vaak gewoon niet geschikt, puur omdat ze te snel oplossen. Ik gebruik nu al een aantal jaren de solar schuimpjes, na een omweg van vanalles en nogwat proberen, puur omdat deze een oplostijd hebben van een kleine halve minuut, ook in warmer water. Ik leg twee schuimpjes op elkaar, vouw deze dubbel en prik mijn haak in het gebogen gedeelte van de schuimpjes waarna ik hem nog eens prik in het losse uiteinde. (dubbel haken). Vervolgens pak ik 2 of 3 schuimpjes, afhankelijk van de lengte van de hair, plak deze met wat speeksel met de lange kanten aan elkaar, leg mijn hair in het midden, wat natmaken en vervolgens dichtvouwen. Je verbruikt dus een aantal schuimpjes (zeker als je precies zit te vissen en een keer of 5 opnieuw moet gooien, aardig irritant...), maar het loont!

Heb nu 2 sessies met het materiaal gevist, het krimpen in het water zorgt er niet voor dat het spul in de war gaat, dit gaat zeer geleidelijk. In princiepe zit het voordeel hem ook niet zo in het gooien, maar meer in het knopen van de onderlijn zelf. Je kan je onderlijnen dus ook voorweken als je niet wilt dat hij de haak over de bodem "trekt" tijdens het inkrimpen.

Veel suc6
mvg

Bart van den Hurk
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

29-03-2006 13:34

Bart ben blij dat je je geheimpje wil verklappen, maar eh je kunt er toch ook wel kleintjes met vangen want grote zitten hier niet!!
In ieder geval bedankt voor de uitleg, maar word het niet al te duur met al dat geschuim van jou?
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

29-03-2006 13:59

En Bart of andere weet jij toevallig nog een adresje waar ik men molens(xte 10000) kan laten onderhouden(omg. DenBosch als het mogelijk is). En weet iemand of de slip van dze molens aan te passen is, want echt soepel lopen ze niet. Ik had dit al erder gevraagd op het board maar weinig reacties vandaar nog een keer.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

29-03-2006 15:04

Ik gebruik een kleine vuilniszak schuim per jaar, maar dat is het allemaal waard. Iig de navulzakken van solar kopen en niet de potjes, als je met dit spul aan de gang wil, veel voordeliger!!

Jouw molens, die kan je het beste een keer laten nakijken door een shimano service center. Daar hebben ze er verstand van (cursussen) en kunnen hem meteen een goede onderhoudsbeurt geven. Ik heb zelf mijn shimano molens in der tijd een keer bij Sanders in Maarssen (voor jouw een 50km) laten nakijken en onderhouden, ik weet zo niet of er bij jouw in de omgeving een shimano service center dichter bij zit, maar het loont om daar een keer heen te rijden.
mvg

Bart van den Hurk
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

29-03-2006 16:33

he kees alles goed?, zal als ik jouw was eerst ff op engelse site kijken:
http://www.carpforum.co.uk/Shared/Messa ... icID=71827

mensen zijn niet echt te spreken over triggalink, andere weer wel.

misschien kan ruud nash wel bestellen??
heb het wel ergens gezien een online site, kost 22.50 euro een rolletje.

Bart, zou je mij svp een foto willen mailen van jouw secret schuimpjes montage ? ben wel benieuwd eigenlijk. 1 foto zegt meer dan 10 zinnen tekst...

groeten,
chris
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

29-03-2006 20:45

Wederom bedankt Bart, en Chris zijn ze daar in Engeland nu alleen bang voor snijden ivm de dunne diameter of is er meer mis mee(men Engels is namelijk niet alles en men 'plat' Engels is helemaal ...).
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

30-03-2006 15:26

Engelse forum even goed doorgelezen...

Ik moet zeggen dat het mijn intresse wel heeft gewekt.
Ik ben ervan overtuigd dat een "bungeerig" mij meer vis heeft opgeleverd op moeilijkere, zwaar beviste "cultuur-wateren".

Vorig jaar kwam PB met een mooie oplossing in de vorm van een hele fijne, dunne siliconen tube.
Alleen, je braid daar doorheen krijgen... :evil:
In de tijd dat ik 5 van die rigs had geknoopd, had ik 2 uur kunnen vissen.

Zoals dit spul gepresenteerd wordt, met alle eigenschappen...
:D :D :D laat maar komen, een rolletje.
Gebruikersavatar
paul berkelmans
Berichten: 126
Lid geworden op: 18-02-2006 18:32
Locatie: moergestel

30-03-2006 22:55

ik ben er zeker wel van overtuigd dat dat spul rekt ik heb het zelf in de winkel zien hangen maar wat een prijskaartje dat er aan hangt :o 34.95 ja en dan kan ik voor mijn doen gewoon bungy tube pakken.

ja ben ook scholier dus heb niet zoveel inkomen :(


mvg paul
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

31-03-2006 08:37

Bij Vos in Almelo kost een rolletje 25 euro.
Veel geld, maar dat kost Korda Hybrid ook!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-03-2006 10:04

21,95 , adviesprijs is een euro of 2 meer als ik me niet vergis, veel geld natuurlijk voor wat onderlijnenmateriaal, maar het is ook weer zo dat je geen tig rolletjes op een jaar gebruikt.

34,95 voor een rolletje, zou je niet af laten zetten of prijst die winkel nog in guldens?? Allen daarheen dan :wink:

Chris, zal van het weekend proberen tijd te maken voor een fototje anders zeker maandag (dan zit ik aan het water) en gooi die hier wel ff online.
mvg

Bart van den Hurk
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

31-03-2006 10:13

http://www.nashtackle.com/products/triggalink.htm

staat nog een klein beetje info.
helaas geen duidelijke foto van het onderlijn materiaal zelf.

Bart, ik zie de foto wel verschijnen, heeft geen haast maar ik was wel benieuwd.

( ik rijg meestal 1 wokkel + 1 boilie aan de hair en dan is het in de war gooien ook minimaal ) zo staat je hair strak tegen je haak en kan het ook niet heen en weer flapperen enz.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

31-03-2006 21:16

Ben bij verschillende hengelsportzaken geweest vandaag, maar het is nog nergens te krijgen. Tenminste niet in regio rotterdam. Zit helaas niks anders op dan te wachten. :cry:

groeten Kees
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-04-2006 19:14

Voor de liefhebbers van zetmeelwokkels... :wink:

Afbeelding

Haakpuntbescherming, 2 schuimpjes dubbelgevouwen
Afbeelding
Afbeelding

Geen hair in de war, de zijkanten van de schuimpjes natmaken en aan elkaar plakken tot een rechthoek. De hair in het midden leggen, natmaken (met speeksel) en dubbelvouwen
Afbeelding
Afbeelding

Topsecret and for your eyes only...8) , nooit in de war en de onderlijn blijft minimaal een halve minuut boven de bodem drijven. Dit geeft je de kans je lood nog net even strak tegen dat grindricheltje te trekken of naar de rand van dat open plaatsje in het wier. Naar mijn bevindingen is het solar schuim toch nog steeds het beste op de markt (zowel qua structuur/dichtheid als ook oplosduur).
Afbeelding

Dus allemaal aan het plakken, the revolution begins... :lol:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

04-04-2006 23:15

En na het oplossen van de foampjes dwarrelt je haak alsnog naar beneden en prikt onderweg in een blaadje of blijft hangen in het wier...

Door een stringer of pva zakje met pellets (oid) te gebruiken ben je er zeker van dat je haak op de bodem ligt en niet alsnog vuil kan oppikken. Ik heb het er ook niet zo op dat het haakaas pal naast het lood neerkomt met deze methode. Tegen het in de war werpen helpt het zeker, maar om te voorkomen dat de haak vuil pakt is net iets meer nodig.

Jeroen

ps, opbouwende kritiek hoor, duidelijke foto's.
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-04-2006 23:25

kees, ik zal binnenkort heel en daar eens kijken. voor dat triggalink.

Bart bedankt voor je duidelijke toelichting!
raad eens wat er met me eerste inworp dit jaar gebeurde.... ( hair om het stukkie tube van me haak in de war..... heel vreemd allemaal )
maar dit is nu verleden tijd!
nog wat gevangen bart ?
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

05-04-2006 07:04

Jeroen houdijk schreef:En na het oplossen van de foampjes dwarrelt je haak alsnog naar beneden en prikt onderweg in een blaadje of blijft hangen in het wier...

Door een stringer of pva zakje met pellets (oid) te gebruiken ben je er zeker van dat je haak op de bodem ligt en niet alsnog vuil kan oppikken. Ik heb het er ook niet zo op dat het haakaas pal naast het lood neerkomt met deze methode.

Jeroen


Maar sommige willen niet met 3-10 boilies naast hun haakaas(stringer) en sommige willen niet met pellets (pva, of weer met die boilies) maar juist single of zeer verspreid. En jou voorbeeld is zeker goed alleen vaak genoeg zit ik ook verspeid te voeren en dan denk ik dat deze manier van bart zeker wel een uitkomst kan bieden.

En volgens mij is het echt niet zo dat als je onderlijn naar boven stijgt door het volume van die wokkels dat na de oplostijd deze inzakt als strond recht boven je lood maar dwarrelt het rustig neer...

Maar dit zijn dus weer mijn meningen.

Mvg,
Rik
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

05-04-2006 11:55

Chris Kroesen schreef:nog wat gevangen bart ?


Nope, de eerste van het jaar moet nog komen, maar dat komt wel als de tijd daar rijp voor is. Heb zelf nooit zoveel geluk in het vroegere voorjaar, ben meer een na de paai en najaarsvisser...
mvg

Bart van den Hurk
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

05-04-2006 13:34

Bart bedankt voor de DUIDELIJKE uitleg van je top secret schuimtechnieken
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

05-04-2006 19:17

volgens mij is het echt niet zo dat als je onderlijn naar boven stijgt door het volume van die wokkels dat na de oplostijd deze inzakt als strond recht boven je lood maar dwarrelt het rustig neer...


probeer het eens uit onder de kant zou ik zeggen, dan zie je zelf wat er gebeurt. Een korte stugge onderlijn wil de boilie nog wel eens van het lood af duwen,

Jeroen
Plaats reactie