Fox Quattro pod


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Klungers
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-01-2006 22:31

21-03-2006 23:02

Ik ben van plan om een Fox quatrro pod aan te schaffen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze rod pod? Zelf twijfel ik nog een beetje tussen de X-pod plus en de Quattro, maar welke moet ik nou kiezen. Wat zijn de voor- en nadelen van deze pod?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groeten Jos
** Carp Hunter 2007 **
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

21-03-2006 23:13

Hoi Jos,

Ikzelf ben in het bezit van de fox quattro pod en moet zeggen hij voldoet prima, heb hem al in verschillende situaties gebruikt.
Mijn vriend daarentegen gebruikt de X-pod plus en heeft het zich al verscheidene malen beklaagd dat hij geen quattro pod gekocht heeft.

Wat ik je wel kan aanraden is onmiddellijk de quattro pod aan te schaffen voor 4 hengels en dan eventueel de buzzerbars voor 3 hengels erbij kopen. Komt je goedkoper uit en je zal zeker niet zolang moeten wachten tot die buzzerbars voor 3 hengels binnen zijn.

Ik heb de mijne wel aangepast met die prologic quicklocks, zodanig dat de buzzerbars in één beweging van de banksticks te verwijderen zijn.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Jos Klungers
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-01-2006 22:31

23-03-2006 12:47

Wat is precies het verschil tussen de 3-rod en de 4-rod versie? Ik neem aan dat je bij de 4 rod versie een buzzerbar krijgt voor 4 hengels. Maar past de buzzerbar voor 3 hengels ook op de pod voor 4 hengels en andersom? Althans, dat maak ik een beetje uit je verhaal op..

Is deze rodpod (3 of 4 versie) ook beter in hoogte verstelbaar dan de x-pod plus?

Groeten Jos
** Carp Hunter 2007 **
Gebruikersavatar
Jos Klungers
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-01-2006 22:31

23-03-2006 12:50

en wat bedoe je precies met prologic quicklocks...Ik ken ze niet...kun je die gemakkelijk monteren op de quattro pod?
** Carp Hunter 2007 **
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

23-03-2006 16:20

Ik heb mijn quattro-pod inmiddels al bijna 3 jaar, en ik ben er nog steeds erg te vreden over. Ik heb m al in heel veel situatie's gebruikt, en ben nog geen situatie tegen gekomen waar ik m niet kan gebruiken...

Bij goed gebruik blijft de verf ook goed, slijtage valt echter niet te voorkomen...

Ik zou er wel 2 extra lange steunen bij kopen zodat je ook over obstakels heen kunt vissen.

Een ding is zeker, ik wil mijn quattro pod niet meer kwijt.... :)

Groet,

Patrick
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

23-03-2006 17:12

Nou, ik heb hem ook nu een jaar of 2,5 maar gebruik hem al bijna 1,5 jaar niet meer.
Hij staat zeer stevig en is degelijk maar
het opzetten kost zijn tijd, en ik vind dat de lak vooral
rond de pootjes erg snel slijtage vertoont.
Op zand en het regent gaat tussen alle kieren en gaten
een hoop zand zitten dat moeilijk te verwijderen is, en dat gaat krassen.
(X-pod idem, heeft vismaat)

En de tip om meteen de rodpod voor 4 hengels te nemen en dan de
buzzerbars van 3 erbij, is wel slim. Als je die van 4 wil duurt dat eeuwen voordat die er is. (in de rodpod zelf zit geen verschil)
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

23-03-2006 17:45

Jos Klungers schreef:en wat bedoe je precies met prologic quicklocks...Ik ken ze niet...kun je die gemakkelijk monteren op de quattro pod?


Hoi Jos,

Dit zijn de prologic quick locks, vlug te monteren en vlug te demonteren geen gedraai meer aan de banksticks. Het lange gedeelte monteer je op je bankstick en het korte gedeelte op je buzzerbar en klik je gemakkelijk in elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

En inderdaad als je de buzzerbars voor 4 beetmelders onmiddellijk besteld bij het aanvragen van je quattro pod en je besteld achteraf die buzzerbars van 3 dan passen die erook op. Geen enkel probleem.
Alleen is de wachttijd van de levering veel korter !!!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

24-03-2006 07:44

Ik kan verder nog toevoegen aan wat de heren hierboven geschreven hebben, dat je een hoop stabiliteit krijgt voor weinig gewicht.
Als niet met een 3 poot van 8 kilo wilt lopen, is een mooi compact tasje met een quattro pod een prima oplossing.
Maar dit geldt bijvoorbeeld ook voor de horizonpod.

Verder kan je de losse steunen en goal-post buzzerbars ook prima los gebruiken, voor als een rod-pod niet nodig is.
Gebruikersavatar
Jos Klungers
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-01-2006 22:31

24-03-2006 23:48

bedankt voor jullie reacties!!!

Nog ff een paar vraagjes..

Ik vis vrijwel nooit met vier hengels, waarom zou ik dan toch de rod voor 4 hengels moeten kopen..en wat duurt er nou zo lang om te bestellen, de buzzerbars voor de drie of de vier optonics?? Als ik het goed begrijp is de rod precies hetzelfde, alleen zit het verschil hem in de buzzerbars, right?

Waar kan ik deze rodpod bestellen voor een niet al te gekke prijs?
** Carp Hunter 2007 **
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

24-03-2006 23:58

Jos Klungers schreef:Als ik het goed begrijp is de rod precies hetzelfde, alleen zit het verschil hem in de buzzerbars, right?

Waar kan ik deze rodpod bestellen voor een niet al te gekke prijs?


Informeer eens bij http://www.fishing.be, is hengelsportzaak in België bij Demeulenaere, vraag gerust de prijs per email of per telefoon want mag jammer genoeg de prijzen niet meer online plaatsen.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Jos Klungers
Berichten: 33
Lid geworden op: 09-01-2006 22:31

25-03-2006 17:48

Frank, weet je ook waar ik die Prologic Quick locks kan bestellen?
** Carp Hunter 2007 **
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

26-03-2006 00:03

Jos Klungers schreef:Frank, weet je ook waar ik die Prologic Quick locks kan bestellen?


Hoi Jos,

Die hebben ze zeker bij Megafish in Roosendal.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-03-2006 01:00

Jos Klungers schreef:Frank, weet je ook waar ik die Prologic Quick locks kan bestellen?


Heb zelf ook de quick links op mijn Quattro gehad (welke ik gelijk had gehaald bij het uitkomen jaren geleden, en hij is nog steeds perfect), voor meer dan anderhalf jaar. Nu borg ik het vaak nat op enzo, maar er waren wel 4 banksticks naar de klooien omdat er een soort van aluminium-corrosie plaatsvond, die een niet open te draaien verbinding tussen quicklock en bankstick vormde. Je draait dan gewoon de Quick Lock kapot, en de schroefdraad blijft doodleuk in de stick zitten terwijl je het bovengedeelthe in je steeksleutel hebt zitten.

Het water stroomt namelijk langs het drukclipje in de buitenbuis van de verstelbare sticks en bij een fikse bui zit het wel aardig vol. Aangezien ik altijd voor m'n werk inpak doordeweeks, zie ik mezelf niet alles rond 5 uur in de ochtend helemaal droog laten worden.

Resultaat: 4 banksticks vervangen :( Wees gewaarschuwd

Voor de mensen die nog twijfelen en zeggen: Ze hoeven er toch nooit af?
- Jazeker wel, want die dingen hebben het eeuwige leven ook niet, en na een paar keer vissen al krijg je speling op die zooi...

Heb zowel de Stalker als de X in de praktijk mogen bedienen (heb zelf de Quattro) maar zou onmiddelijk weer de Quattro halen, omdat die het veelzijdigst is in te stellen op de meest gevarieerde ondergrond (ik praat wel over complete kits (meestal dus met wat extra sticks enzo)). De ongemakken van apart de X en de Stalker (resp. ongelijke grond & zeer schuine kade) kan met een Quattro Pod Kit en 2 langere sticks (die je nog los koopt) allemaal in 1 pod opgelost worden.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie