Solar Globetrotter


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Silfhout
Berichten: 112
Lid geworden op: 05-10-2003 02:00
Locatie: Sleeuwijk & Breda

19-03-2006 23:09

Ik weet dat er aardig wat onderwerpen zijn over rodpods maar wil toch even mijn vragen kwijt.

Ik wil as vrijdag een nieuwe rodpod gaan halen en zat in eerste instantie te denken aan de Ultimate Desert sorm. Nou lees ik hier op het forum al een hoop negatieve opmerkingen over deze rodpod dus begin al ernstig te twijfelen. Ik vind de Globetrotter ook erg mooi en de reacties zijn hierover ook erg positief of tot nu toe 2 negatieve na namelijk:
1 Hij zou snel roesten
2 De afwerking is niet meer zoals het geweest is omdat het nu meer richting massa productie neigt.

Ik wil een rodpod welke ik voor korte maar ook zeker voor lange (frankrijk) sessies kan gebruiken en vooral stevig staat. Heb nu een amiaud mini (de kleine groene) en deze is aan vervanging toe. Hij begint te roesten en de draaiknoppen voor de poten zijn lam. Verder is er een buzzerbar krom en vind ik hem niet stevig genoeg staan.

Mijn vraag? Wat zijn jullie reacties op de 2 negatieve opmerkingen over de Globetrotter en zijn er misschien nog wel andere opmerkingen?? Zijn er ook personen die zelf en Deserstorm hebben of hadden en hier heel anders over denken? Waar is de Globetrotter rodpod in de omgeving Rotterdam - Breda te krijgen en gezien het toch al hoge prijskaartje .. waar is ie evt nog wat voordeliger.

Alvast bedankt.

Martijn
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

19-03-2006 23:32

afwerking slecht??? door welke bril kijken ze dan?? roest.....ook nooit iets van gemerkt,ga er gewoon voor...solar is gewoon de real thing
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

20-03-2006 01:38

Ik vis nu 3 jaar met de dessertstorm, en ik kan alleen maar zeggen dat ik een traantje zou laten als ik er om een of andere reden niet meer mee zou kunnen vissen. Ik werk zelf in een hengelsport winkel in Barendrecht, dus zou ik met elke pod op de markt kunnen vissen, maar daar begin ik niet aan om dat de desert storm voor mij de ideale rod pod is en blijft!

- Sterk
- Stevig
- Goede kwaliteit
- Roest niet
- Mooi
- Diversietijd in de functonalitijd van de pod
- 500 euro (toen de tijd) goedkoper dan de Solar globetrotter!

En als je er een tweede Goal post bij haalt kunne je buzzerbars never nooit niet bewegen.

Gr Danny
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

20-03-2006 10:47

Martijn Silfhout schreef:1 Hij zou snel roesten
2 De afwerking is niet meer zoals het geweest is omdat het nu meer richting massa productie neigt.
Martijn


Hey naamgenoot,

ik heb zelf de Globetrotter en ik ben er zeer over te spreken. Antwoord op je vragen:

1: De pod is gemaakt van RVS, Roest Vast Staal. Dit roest dus gewoon wel, hetzij niet zo snel. Met name de stelschroeven zijn hiervoor gevoelig, omdat daar vocht in de ribbels kan blijven zitten. Dus goed drogen als je pod nat is. Insmeren met vaseline helpt preventief.
2: Hier kan ik je niet verder mee helpen, want mijn pod is al wat jaartjes oud.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

20-03-2006 12:30

Roest zal zich alleen vormen op de geribbelde stukken, dit komt doordat de machine waarmee deze ribbels gemaakt worden, stukjes achterlaat op de geribbelde gedeelten.

Het is dus niet het RVS zelf maar deze stukjes die gaan roesten.
De pod zelf roest NIET.

Ik heb 'm zelf ook maar gebruik 'm eigenlijk nooit, waar ik met banksticks weg kan komen ga ik niet onnodig een pod neerzetten.

Ik moet altijd wel lachen om die pipo's die dat wel doen, prachtig mooi graskantje en dan zo'n lompe pod erop. :lol:

De globetrotter is overigens erg stabiel en kan in duizend en één manieren worden neergezet.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
peter andrae

20-03-2006 15:29

Mooie en functionele pot die globetrotter had hem bijna gekocht toendertijd heb er nog een beetje spijt van maar ach Eus idd in de meeste gevallen heb je er geen nodig en ik heb er al 3 van een ander merk kan zo langzamerhand wel een hengelsportzaak beginnen :lol:.


Moet wel eerlijk bekennen dat ik ook wel eens een pot meesleep naar de waterkant terwijl er een betere grasmat ligt als in de amsterdam arena 8),makkenlijkheid van mijn kant heb niet altijd zin om alles over te zetten maar heb een kruiwagen dus die pot maakt niet veel uit,maar als je de hengels uit elkaar wilt halen om op diversen plekken te vissen dan heb je meestal wel een prob als je alleen je pot bij hebt.


groetje,s peet.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

20-03-2006 16:45

Heren als je nog een globetrotter wilt aanschaffen, wees snel want deze zal vervangen worden door de inmiddels verkrijgbare World Wide Pod
Gebruikersavatar
Martijn Silfhout
Berichten: 112
Lid geworden op: 05-10-2003 02:00
Locatie: Sleeuwijk & Breda

20-03-2006 16:55

Ja dat heb ik inmiddels ook begrepen. Ik vis iig zelden met losse steunen omdat ik vaak met 4 hengels vis en ten eerste geen 8 stokken de grond in ga rammen en ten tweede vind ik het makkelijk om mijn piepers en swingers te laten zitten.

Maar ja ... is het de 350 euro waard als je voor 110 ook een zelfde idee rodpod hebt.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

22-03-2006 00:23

ik heb de world wide pot,werkelijk een subliem ontwerp en functineel,hoe lang zal het duren,voor ultimate hem heb :evil:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-06-2006 11:52

Hoelang kan ik erop rekenen voordat een bestelling van solar aankomt?
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

12-06-2006 12:56

Die solar world wide is echt mooi :o Als ik moest kiezen wist ik het wel. :wink:
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-06-2006 12:58

koen bril schreef:Die solar world wide is echt mooi :o Als ik moest kiezen wist ik het wel. :wink:


Geef mij maar de globetrotter.

MAAR Hoelang kan ik erop rekenen voordat een bestelling van solar aankomt?
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

12-06-2006 13:02

Lesley Adamzek schreef:Hoelang kan ik erop rekenen voordat een bestelling van solar aankomt?


Hij komt uit engeland neem ik aan :wink: :P Denk dat hij er een week over doet.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-06-2006 13:04

koen bril schreef:
Lesley Adamzek schreef:Hoelang kan ik erop rekenen voordat een bestelling van solar aankomt?


Hij komt uit engeland neem ik aan :wink: :P Denk dat hij er een week over doet.

Nope, Solar met vertraging is geen 1 week.. duurt minstens langer maar ik zou niet weten ongeveer wat....Vandaaar..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Plaats reactie