hoofd lijnen ???????????


Plaats reactie
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

13-03-2006 17:58

mogguh heren,



ik wil voor dit seizoen een andere hoofd lijn gebruiken maar weet nog nie precies welke, kunnen jullie me un beeje opweg helpen met mn keuze
ik zelf dacht aan krystonite maar hoorde dat dit niet erg knoop vast is?
ook hoorde ik dat de technium lijn van shimano erg sterk is

hebben jullie voor mij wat tips kom ik er misschien nog uit voor april ofzo

alvast bedankt

mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

13-03-2006 18:03

Vinnie,

Ik zelf gebruik na Sufix Xcelon (goed schuurvast) nu een Prologic Camou lijn. Die lijn verkleurd om de zoveel centimeter, dus dat is mooie camouflage. Verder vind ik de lijn zeer betrouwbaar heb er nog nooit problemen mee gehad. Bovendien is het een stuk goedkoper dan de Technicum lijn en dus kan je het vaker verversen wat de betrouwbaarheid nog beter ten goede komt. :)

Kijk verder even op het forum met de zoekfunctie, over hoofdlijnen is al flink wat nuttige info en ervaring geschreven.

Mvg, Koen
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

13-03-2006 18:51

koen,


bedankt voor de info die camou lijn van prologic had ik idd ook al van gehoord en idd eigenlijk aleen maar goede dingen
in ieder geval bedankt voor je reactie :wink:


mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

13-03-2006 19:06

Heb 2 lijnen

-shimano technicum 30/100e
-syfix synergy 40/100e

die sufix lijn heb ik vorrig jaar speciaal voor in frankrijk aangeschaft, en is me erg goed bevallen. technicum is erg prijzig, maar het heeft weinig rek en een hoge knoopvastheid. 30/100e was ik in frankrijk niet aan begonnen, want dit is te dun om langs mosselbanken/stenen te schuren. wat natuurlijk niet de bedoeling is maar met 40/100e heb je toch wat meer reserve's. wanneer ik nu weer een nieuwe lijn zou kiezen zou dit waarschijnlijk de donker gekleurde sufix synergy zijn in 28/100e. hoewel deze een breek-sterkte heeft van 5,8 kilo en dit niets is vergeleken met de technicum bevalt deze lijn me zeker, ook zijn prijs is nog eens gunstig.

ook het proberen waard en zeker een goede lijn
-Gamakatsu G-line topcaster
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

13-03-2006 19:53

gebruik sinds vorig jaar de softsteel van Fox, heel erg sterk wel veel rek wat sommigen als slecht ervaren maar ieder z'n ding
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

13-03-2006 22:18

mogguh lennert,


ik zelf gebruik nu ook al een aantal jaar soft steel en de rek is idd de reden dat ik nu wat anders zoek ook omdat hier door de lijn als een gek in elkaar krult zodra de spanning er af is
wat erg irritant is als je net klaar ben met een nieuwe rig monteren en bij de eerste worp PATS!! lijn door omdat je dr ff niet op had gelet
voor de rest vind ik het wel een geschikt lijntje redelijk schuur vast en sterk op de knoop

mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Arjan Bosma
Berichten: 14
Lid geworden op: 22-02-2006 19:10
Locatie: Nieuw Amsterdam

14-03-2006 00:18

Ik gebruik weer (na wat anderre dingen geprobeerd te hebben waaronder gevlochten) technium shimano 35/00

Gewoon (een van de ) beste en zeker de lijn waar ik het meest vertrouwen in heb.

o ja technium is geen spel fout technicum ken ik niet
peter andrae

14-03-2006 05:44

Vinnie,Ruud Visser vist met de krystonite lijn vraag hem eens hoe knoopvast de lijn is wat ik zo van hem hoorde was het een goede lijn.


De Technium heb ik een anderhalf jaar mee gevist en was er zeer tevreden over prima lijn,zeker een aanrader,ik stap nu over op een iets dikkere lijn omdat ik op het water waar ik ga vissen geen voorslag wil gebruiken jammer dat shimano deze maat niet heeft dus een ander merk.


Als het je om weinig rek gaat zeker de technium.



mvg peter.
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

14-03-2006 09:38

peter bedankt voor de tip ,

en ja het gaat zeker om weinig rek

aan ge zien ik met mn delkims het niet aan durf met gevlochte lijn te vissen (en het me eigenlijk ook niet zo trekt) ben ik op zoek naar een lijn
met zo min mogelijk rek

met die soft steel van fox is dat niet echt het geval :lol:

na 10 dagen moesel zat er twee keer zoveel lijn op mn spoel :wink:

zal wel een pbtje naar de heer visser sturen voor wat info over die krystonite

mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-03-2006 11:02

Heb die camou lijn van ProLogic welgeteld 2 weken op de spoel gehad en er zo weer afgeflikkerd. Na een enkele kjeer een steen te hebben geraakt met indraaien knisperde het al in m'n ogen, kon ik 10 meter afstrippen, en dat een paar keer in een visweekendje. Verder vind ik het een beetje een dun lijntje voor de trekkracht, wat meestal betekent dat de lijn harder is, en naar mijn ervaring sneller trekkracht verliest doorde mindere oppervlakte van de doorsnede van de lijn

Op dezelfde stek met Fox Softsteel 39/00 weer aan de gang gegaan, en helemaal (zoals al tig jaar) geen problemen ermee. Dikkere soepele lijn, veel rek (vind ik een pre) en betrouwbaar als de nete in mijn visserij. Laat het gerust een jaar zitten, totdat ik echt vind dat er te weinig op zit.

Maar weinig lijnen die in mijn optiek zo waarheidsgetrouw worden aangeboden als die Softsteel, meestal is de trekkracht nog wat meer dan aangegeven, maar nooit minder...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-03-2006 11:47

Gardener GT 80. Wel stug maar berensterk. Bij 35/100 geen voorslag meer nodig!

gr H.K.
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

14-03-2006 19:20

Voorgaande jaren met fox soft steel lijn gevist.
Zowel in Nederland als in Frankrijk en moet zeggen dat ik de lijnen vrij snel vindt gaan kinken.
Nu ligt het er ook aan hoe je het erop spoelt en wat voor molens je gebruikt.
Heb er genoeg mooie en zware vissen boven de 15 a 20 kg mee gevangen maar moet toch toegeven dat ik dit jaar mijn longcast spoelen met shimano technicum heb laten volspoelen.
Ik zat in eerste instantie nog te twijfelen tussen de proline en shimano.
Maar heb toch voor de shimano gekozen.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

15-03-2006 15:31

via deze site is shimano technicum 25 euro een klos scheelt wel wat vergeleken met andere winkels

http://www.fishing.be/diversen.htm

mvg jaimy dijkhuizen
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Lennert van Winkel
Berichten: 135
Lid geworden op: 06-10-2004 21:36
Locatie: maassluis

15-03-2006 21:04

Ja dat moet ik toegeven, als je niet oplet heb je een pruik op je molen hangen.
karperpinda's?
12,5 kilo voor €25,-
25 kilo voor €45,-
gegarandeerd vers!
Plaats reactie