Spod probleempje


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

11-03-2006 12:41

Ik heb zojuist voor het eerst gespod en het vergaat me niet helemaal zoals verwacht.

Ik heb het geprobeerd een Kordadildo met hierin alleen mais, maar voordat 'ie op mn stek landt is de helft er al uitgevlogen. Ook als ik hem minder vol doe (tweederde gevuld) is dit het geval.

Wat doe ik verkeerd?

Moet ik er een grondvoertje doorheen gooien en het totaal een beetje aandrukken? Maar komt het er in dat geval wel uit als 'ie eenmaal op plaats van bestemming is geland?

Ik wacht met smart op jullie antwoord!

Prettig weekend,

Jurgen
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

11-03-2006 13:04

Met alleen maïs is de kans dat er een redelijk deel uitvalt aardig groot. Het geheel mengen met bijvoorbeeld grondvoer zal heel veel helpen, let er dan zelfs op dat het niet te plakkerig wordt omdat er er dan juist niet meer uitvalt ook niet als de spod het water raakt. Je moet gewoon even proberen een goede mix te maken die goed blijft zitten tijdens de worp maar er wel in het water uitkomt.

Kijk anders als je de mogelijkheid hebt eens naar de Korda Underwater dvd, deel 2 daarin wordt het spodden ook duidelijk uitgelegd.

Mvg, Koen
stefan koolstra

11-03-2006 13:57

Beste,

Misschien is het een idee om je maïs in te vriezen (water), en deze in je spod te doen of, spod en al in de vriezer (moet je wel oppassen natuurlijk…)

Stefan Koolstra
Peter Bruil
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-11-2004 22:59
Locatie: Doetinchem

11-03-2006 14:16

Ik heb op een dvd van carpwise gezien dat ze achter in de spod een pva rigfoam stoppen, zo'n ding die je normaal op de haak zet zodat de haak geen vuil pakt, zo te zien werkte dat perfect.

Misschien het proberen waard?
rens pagen
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-01-2006 16:49
Locatie: zoetermeer

11-03-2006 14:22

je spod mix gewoon een beetje aan maaken met lokvoer
en als het in je spod blijft zitten gewoon m n keertj hard onderwater trekken heb ik ook wel eens last van en dan is alles er uit
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

11-03-2006 14:40

Stefan, mais invriezen lijkt me geen optie, want al je regelmatig bij wilt voeren, hoe houd je het bevroren aan de waterkant? Een spod invriezen spreekt me nog minder aan want om een flinke hoeveelheid te kunnen voeren heb je een heel arsenaal aan spods nodig.

Morgen ga ik het proberen met voer er doorheen gemengd. Misschien is dat van die pva-schuimpjes ook een oplossing.

In ieder geval bedankt voor zover!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

11-03-2006 16:24

PVA foampjes werken vast wel, maar het is weer een extra handeling. Persoonlijk vind ik spodden al werk genoeg, zeker in je eentje ;)
Wat grondvoer in je spodmix help al veel. Ikzelf voeg soms wat water toe aan mijn mix (verschillende soorten pellets, hennep, wat maïs). De pellets lossen dan een beetje op, wat net genoeg kleefkracht geeft. Teveel water, en je zit gewoon met grondvoer te vissen, hehe!
Je werptechniek is ook van belang. Ik merk bij me zelf dat ik veel minder verspil als ik behoorlijk sta te smijten. Halfzachte worpen verliezen veel meer, met een beetje pech op je koppie :lol:
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

11-03-2006 17:55

Hoi Jurgen,

Je kan als je wil inderdaat wat grondvoer toevoegen om het geheel aan elkaar te laten plakken. Maar als je geen zin hebt in deze duren oplossing, dan kun je er ook gewoon maismeel doorheen doen. Plak als de gekste..

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

13-03-2006 10:57

Bedankt voor jullie tips en reacties.

Gisteren een mix gemaakt met daarin pellets en lokvoer. Het zaakje bleef tijdens de worp perfect zitten en viel er in het water probleemloos uit.

Het heeft me alleen geen vis opgeleverd, want ik moet mn eerste dit jaar nog aan de haak zien te slaan.
Plaats reactie