Fox Hangers


Plaats reactie
Martijn Schild

13-09-2002 22:19

Sorry als deze topic al ergens (soortgelijk) bestaat, ik heb eerst rondgekeken op de board.

Maar ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb Fox Hangers die ik gebruik als waker. Prima dingen hoor, maar er zit zo'n ijzeren balletjeslijn aan zeg maar. Nou heb ik al een aantal keer gehad dat dit betreffende lijntje brak en mijn hanger ergens op de kant lag (één keer in het water) na het aanslaan op een run. Sommigen denken waarschijnlijk: man, je slaat veel te hard aan. Maar dat valt allemaal wel mee hoor.

Hebben jullie dit probleem nou nooit gehad. Wat vinden jullie daar nou van? Aangezien je toch iets meer dan FL 40,- hebt betaald voor één zo'n Fox Hanger.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

14-09-2002 07:05

Hoi Martijn,
ik heb hetzelfde gehad met de carp hangers van Fox, er zijn verschillende hangers (heel gevoelig, op zich goede wakers) maar de butt hangers zijn een recenter model en die hebben een dikkere ketting en dat is niet voor niets!
Het mooie van dit soort wakers is dat je iedere trilling van je lijn kan waarnemen en precies kan zien hoeveel lijn een vis heeft genomen bij een piep. het onderscheid tussen een lijnzwemmer en een aasopname kun je dus zien. Met deze wakers heb ik geleerd hoe belangrijk het kan zijn om snel te reageren, soms zelf slaan zonder een piep!
Nu heb ik de euroswingers en daar heb ik geen problemen mee.
groeten jeroen
Hans-Peter van Ee

15-09-2002 11:43

Martijn

Ongeveer een jaar vis ik nu met de Fox Butt-hanger, en ze bevallen me zeer goed.
Voorheen had ik de Ball-Buster van Nash en daarvan breekt de dunne ketting heel snel.

En wat Jeroen zegt daar ben ik het geheel mee eens, een hangende waker registreert veel duidelijker wat er onder water gebeurd.
Swingers zijn in mijn ogen waardeloze wakers in vergelijking met hang-wakers.

Met hangende groet

HPE
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-09-2002 14:03

momenteel vis ik nu ook met de fox butt hangers maar ik had in Frankrijk al weer een lekker probleem want een van de lijnclips brak spontaan af bij het aanslaan (dat plastic geval waar je lijn in geklipt zit... voor de duidelijkheid).

Van de balletjeslijn heb ik last... die functioneerd prima en lijkt redelijk sterk... maar dat verdomde lijnclippie is egt irritant.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-09-2002 16:35

Goed spul he dat FOX!!
Solar verkoopt chunky chaines, als je die nog kapot krijgt met aanslaan moet je een andere hobby gaan zoeken. (-:
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

16-09-2002 16:56

Vorig jaar zat een bekende van mij mij te vertellen hoe mooi hij zijn nieuwe fox hangers vond. Ik kijken naar die dingen, zag er mooi uit ja....., hij pakt zijn hengel even op om te laten zien hoe die lijnclip werkt, en KNAK daar ging het kettingkje..... Heb zelden zo in een deuk gelegen.

Met glimlachende groet, Bob.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

16-09-2002 17:07

de "lijnclip" kan je losser instellen door onder het gekleurde lichaampje het geribbelde metaal iets te draaien. De lijnclip komt dan iets verder uit elkaar te staan en zal daardoor eerder loskomen van de lijn. Hiermee voorkom je dat je ketting breekt. Ik heb ze al twee jaar en pas 1 keer is een ketting gebroken gebroken, maar jah dan moet je er ook maar niet op gaan staan:(
Plaats reactie