Bewaren van hengels in de Foudraal.


Plaats reactie
Jasper Kiekkens
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-09-2005 16:11
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

27-02-2006 19:02

Hoi,

Ik bewaar mijn hengels altijd in een Foudraal in de schuur, waar ze opgetuigd in staan. Nu zat ik gister in een visboek te lezen (weet niet meer welke) en hier stond dat je je hengels nooit in een foudraal moest bewaren, de reden stond er niet bij. Nu is mijn vraag: Kan je je hengels in een foudraal in de schuur bewaren of niet, en waarom dan wel niet?

Groeten Jasper
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

27-02-2006 19:05

in mijn ogen wel, alleen heb ik losse pouches en een vriend van mij had een foudraal waar ze hengels los naast elkaar er in zaten. de handgrepen die van foam/kurk waren zijn helemaal weggevreten door de muizen.
dus het kan wel maar dicht je hengel af
Gebruikersavatar
klaas de jong
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2006 20:38
Locatie: friesland

27-02-2006 19:20

haal ze er meestal wel uit, niet altijd.
denkt wel dat et beter is, Maar waarom? mn gevoel zegt ut.
Harry Striper
Berichten: 80
Lid geworden op: 04-11-2004 08:47
Locatie: bovensmilde

27-02-2006 19:50

Het kan zijn dat hij dat bedoelde met het oog op vocht,anders zou ik het niet weten,ik rits zelf ook altijd de foudralen los,ligt er een beetje aan wat voor weer het is, na een nachtje vissen wordt er smorgens vaak ingepakt en dan is het meestal vrij vochtig, ik weet wel dat het niet goed voor de hengels is als je ze voor langere tijd nat in een dichte foudraal laat zitten
Gebruikersavatar
hans van keijzerswaard
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-02-2002 01:00
Locatie: vught
Contacteer:

27-02-2006 20:26

Hoi Jasper,

Dit is bedoeld als je je foedraal shuin ergens tegenaan zet.
Je hengels buigen dan als het ware een klein beetje door, en als dit dan maanden achtereen zou zijn is dit niet goed voor je hengels.
Het is dus het beste voor je hengels om ze plat weg te leggen zodat er geen druk op komt, voor als je ze voor langere tijd niet gebruikt.

Groeten,

Hans....
Jasper Kiekkens
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-09-2005 16:11
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

28-02-2006 09:07

Hoi Hans,

Die van mij (de Foudraal) hagt aan een haakje en de onderkant van de hengels staan op de grond, hier is toch niets mis mee?

Groeten Jasper
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

28-02-2006 13:28

omdat ik nogal vaak aan de waterkant zit laat ik mijn hengels vaak in de foudraal zitten, wel rits ik hem open met het oog op vocht.
zet gewoon de foudraal tegen de muur aan en haal alle spul behalve de hengels eruit zodat er geen gewicht aan de hengels trekt en ze dus niet krom worden.

marco, wij hebben geen muizen in de schuur, als je dat wel hebt zou ik er snel wat aan doen, ik zou niet willen dat mijn spullen aangevroten worden, dan zou de hele schuur vol met vallen staan... wel de muisvriendelijke vallen

mvg,

jp
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

28-02-2006 19:50

Harry Striper schreef:Het kan zijn dat hij dat bedoelde met het oog op vocht,anders zou ik het niet weten,ik rits zelf ook altijd de foudralen los,ligt er een beetje aan wat voor weer het is, na een nachtje vissen wordt er smorgens vaak ingepakt en dan is het meestal vrij vochtig, ik weet wel dat het niet goed voor de hengels is als je ze voor langere tijd nat in een dichte foudraal laat zitten


inderdaad, de lak en de wikkelingen hebben hier van te leiden. de lak word dof en de wikkelingen troebel. op den duur zullen je wikkelingen mischien wel doorrotten doordat het vocht wat onder de wikkeling zit niet goed meer weg kan. :-? zonde
Plaats reactie