Weegschalen en betrouwbaarheid


Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

11-05-2006 12:30

Koen Septer schreef:
j van der beek schreef:nou op naar je eerste 15kg vis op die weegschaal!! :lol:

succes ermee!!



Ik moet natuurlijk wel het maximale uit de haken halen, dus minimaal 300kg anders is het niet goed genoeg. :lol:

Nee, ik zou maar wat graag een 15 kg willen vangen om de weegschaal eens goed te kunnen testen. Ik ga mijn best doen dit jaar! :D

Mvg, Koen

PS: Stok boven de weegschaal is nu een stukje korter gemaakt zodat ie toch wat makkelijker in m'n carryall past.


Daar ben je goed in geslaagd tog !!!! :cry:
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

11-05-2006 14:51

Ik heb niet de hele topic gelezen, ff geen zin in.

Ik heb zo'n soort weger van ultimate, ik had hem alleen al voordat ultimate mee op de markt kwam.
Maar mijn weger doet het gewoon goed en hij weegt nog telkens net zo goed af als de geeikte waymaster van een maatje van mij.

Dus ook deze weegschaal is gewoon goed en aan te raden. Toen ik hem kocht twijfelde ik ook heel erg om toch niet voor de waymaster te gaan. Scheelde me nu wle veel geld voor gewoon dezelfde kwaliteit.

Groeten Mike.
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

11-05-2006 17:30

hoe is dat met die fox digitale weger dan?? is die nauwkeurig??
Gr,

Jeroen :)
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-05-2006 15:59

ik had ook een ultimate weegklok die tot 25 kg ging.
ten eerste woog die weegklok zelf al erg zwaar, ten 2de was die weegklok erg onzuiver...ik kon hem zelfs niet goed op nul stellen.

ik heb nu ook een digitale van ultimate en die weegt tot nu toe erg goed.
( geef het goede gewicht aan met een ge eikt gewicht, paar gram verschil)
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

13-05-2006 00:46

Heb zelf die van fox.
Moet zeggen dat hij super is.
Weegzak nat maken, aan de klok hangen,op nul zetten,vis in de zak en wegen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-05-2006 00:24

Nog meer mensen ervaring met die digitale van fox?
Heb thans een messing Salter wat weegt tot 20 kg, pas lekker in m'n viskoffer.
Enkel deze voldoet niet meer, gezien zijn leeftijd is hij blijkbaar wat uitgerekt door de vele vele vangsten :roll: .

Heb tevens een betrouwbare klokweegschaal van Kenwood (vanmorgen nog gecheckt op het werk tezamen met die salter)..echter deze vind ik echt veel te groot om telkens meet te zeulen.

Dus ben ik op zoek naar een kleine practische weger, die wel 100% betrouwbaar moet zijn.
Blijft enkel over die digitale van Fox?
Iemand hier nog gebruikerservaringen mee?
TOM DEGROS
Berichten: 65
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Sint-truiden (belgie)

28-05-2006 23:20

heb die van fox nu al even in mijn bezit en tot nog toe werkt hij super, ook met de nauwkeurigheid zit het wel goed. pas nog met geijkt gewicht getest en zat er 0,3kg van af. vind dit al zeer netjes en denk dan ook dat dit voor de meeste vissers zal voldoen.
Als je de vissen wil gaan bijhouden op groei en dergelijke over een lange tijd zijn er echter andere factoren waar je rekening mee moet houden zoals de tijd van het jaar enzo wanneer je hem weegt enz...
Gebruikersavatar
Marcel Boogert
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Locatie: Achthuizen
Contacteer:

28-05-2006 23:33

peter van berkel schreef:Heb zelf die van fox.
Moet zeggen dat hij super is.
Weegzak nat maken, aan de klok hangen,op nul zetten,vis in de zak en wegen.


en op save drukken, dan hoef je ook niet al die vissen te onthouden in de nacht... :lol:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-05-2006 09:07

Weegschalen mankeert niks aan,

de aflezer heeft nogal eens een probleem tussen hetgeen het oog ziet en de mond uitspreekt. :o

Een zogenaamd oog-mond coordinatie stoornis :wink:
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29-05-2006 20:13

Robbie Faber schreef:Is bij die van Ultimate ook,niet de klok zelf vasthouden,dan blijft de wijzer af en toe haperen zeg maar, gewoon bovenaan vast houden :wink:


Ik moet zeggen dat ik daar nu niet echt last van heb. Die van mij kostte trouwens de helft van die 25 euro, en het ding doet perfect dienst. Mankeerd niets aan qua gewicht, het enige verschil met de andere is naar mijn idee de tijd die de weger het uithoud, maar omdat ik mijn ultimate ook nog maar een jaar heb kan ik niet zeggen hoe lang dat is.