Stretcher, cocoon of standaard?


Plaats reactie

Wat vind u makkelijker, een cocoon(hele brede) stretcher of een normale stretcher?

Cocoon (brede) stretcher
20
77%
Standaard stretcher
6
23%
 
Totaal aantal stemmen: 26
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

12-02-2006 16:37

Ik heb 2 jaar geleden een stretcher gekocht en ik ben er niet tevreden mee, misschien ligt dat aan de prijs, maar misschien ook aan het model.
Wat vinden jullie eigenlijk fijner, een cocoon stretcher of een normale?

Een cocoon stretcher is een hele brede stretcher, waar je fijn met je knieen opgetrokken op kan liggen slapen.
Maar hij is dus veel breder, en is het meenemen van de stretcher ook wat moeilijker.

Een normale stretcher kennen jullie wel, niet breed en dus smaller dan een cocoon, minder ruimtegebruik, maar of hij fijner slaapt?

Laat me weten wat jullie ervan vinden.

Mvg,

Jeroen Postma
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

12-02-2006 16:57

cocoon natuurlijk,
waar slaap jij liever in een een 1 persoonsbed en 2 persoons :lol: :wink:
plassen zijn perfeckte viswateren,
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

12-02-2006 18:26

goed kunnen slapen tijdens een sessie is voor mij heel erg belangrijk, daarom heb ik gekozen voor een cocoon strecher, ik zelf heb de jrc/t hearn coccoon, en me vader heeft een roamer. (ongeveer t zelfde) echt, die dingen slapen vooortreffelijk
rens pagen
Berichten: 38
Lid geworden op: 20-01-2006 16:49
Locatie: zoetermeer

12-02-2006 18:42

jah zker wel een cocoon stretcher n goeie nachtrust is zker wel lkkr tijdens n lange sessie op n cocoon ken je teminste nog n keertje half draaien zonder eruit te pleuren
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

12-02-2006 18:45

Ik heb gekozen voor een standaard want...

Ietjes makkelijker mee te nemen

En wat voor de meeste mensen hier een standaard is, is voor mij een cocoon. 8)

En er zou dan ook wel ietjes prijs verschil in zitten, maar ik lig op een standaard stretcher absoluut niet beroerd.

Jesse
Vissen is gezond!
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

12-02-2006 19:09

jesse, wat bedoel je daarmee, dat je zo klein bent?
kan het eigenlijk niet anders interpreteren :roll:

mvg,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

12-02-2006 19:13

aangezien ik wat rugklachten heb
ben ik ook begonnen met de standaart stretcher.
mmaar na een sessie van een week .
kwam ik toch aardig gebroken thuis.
sins ik de cocoon heb .
kom ik s,morgens ook een stuk frisser uit bed .
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-02-2006 19:32

Geef mij maar de cocoon van JRC, slaap er al jaren zalig op. Is nu nochtans al zovele malen gebruikt en zovele jaren maar ligt nog altijd even strak als in het begin.
Als deze ooit versleten geraakt weet ik onmiddellijk welke ik koop, terug een JRC Cocoon.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

13-02-2006 16:47

Beste Jeroen,

Cocoon of geen cocoon?
In het verleden was een cocoon bedchair inderdaad aanzienlijk breder als een standaard bedchair. Tegenwoordig is dat niet zomaar het geval. Vaak zie je dat "verschillende" bedchairs hetzelfde frame bevatten alleen de cover is bijv. dikker gevoerd of heeft grotere, dikker gevoerde zijflappen.
Dit is iets wat je in de winkel gewoon kan voelen en testen.
Het frame van de bedchair moet sterk zijn, tenslotte (als je een goede sessie hebt) sta je op en ga je weer liggen, sta je op en ga je weer liggen etc.etc. elke keer als je gaat liggen krijgt je frame een "klap". (De bedden van Ultimate hebben hiervoor een shock-system in de poten om dit op te vangen, ideaal voor de "zwaardere mens" )Daarom moet bijv. de tussenbar tussen de poten sterk genoeg zijn. Dit zijn vaak de bedden met de grovere tussenbars. (T.Hearn, Nash, Ultimate, JRC's in de middel en hogere prijsklasse) Tevens moet je op de knoppen letten waarmee je de bedchairs dubbelvouwt voor transport. Als deze hoog boven je doek/frame uitsteken zal je daar tijdens het liggen last van hebben. Je zal zien dat de betere bedchairs de knop lager hebben gepositioneerd (Fox, Ultimate, T.Hearn, Hutchinson)
Dan heb je het transportgewicht, hoe minder staal hoe lichter maar vaak ook hoe "zwakker", dan is een aluminium versie een uitkomst. Wel duurder maar fijn tijdens transport. (T.Hearn, JrC, Ultimate Pro^tect)
Let ook op de spanning van het doek, te slap betekend te diep liggen met de kans dat je het frame raakt, ook de tussenbar tussen de poten moet niet te hoog gepositioneerd zijn anders voel je deze tijdens het liggen ook.

Tevens misschien een aantal kleine dingetjes om op te letten, sommige bedden hebben een "ingebouwde" welli wipe wat het voeteneinde makkelijk schoon houdt (is ook altijd los te krijgen). Er zijn uitvoeringen waar je extra grote modderpoten op kan plaatsen, zijtasjes voor bijv. mobiele tel. of sounderbox...Ook het verstelsysteem van de poten (hoogte stelling) is van belang. De meeste bedchairs hebben deze traploos, dus in elke stand te plaatsen maar nog niet allemaal. Ook de manier van het verstellen kan sterk vershillen, de een gaat veel makkelijker als de ander wat met regen en kou een uitkomst kan zijn. (Hutchinson, F4E, Ultimate hebben bijv. een "eigen" verstelsysteem)

Gewoon een aantal tips waar je op kan letten.....

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groeten,

Marcel
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

13-02-2006 17:21

Ik lig alweer jaren op een Shakespeare stretcher. Geen cocoon, maar hij slaapt nogsteeds zalig.

Wel zwaar vergeleken met de alu frames van de toen onbetaalbare merken. Een vriend van me had toen een JRC alu stretcher maar deze vond ik veel te hard liggen. Het doek stond gewoon te strak gespannen.

Ga gewoon op veel stretchers liggen en kijk wat je het beste bevalt.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-02-2006 17:43

lig al 8 jaar op een fox ultra lig als een 2 persoons bed
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

13-02-2006 17:45

lig al 8 jaar op een fox ultra ligt als een 2 persoons bed
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

13-02-2006 18:40

Slaap op een merkloos stretchertje van 40 euro. Hij is alleen een beetje hard maar dat komt omdat ik het elastiek strak gespannen heb..
Lig er zoeizo toch altijd emt een matje op :P
Het is een cocoon. Waarom? Geen idee, ik had een stretcher nodig
Plaats reactie