Ja alweer een tenten vraag, maar kom er niet uit!


Plaats reactie
leike Schoep
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2005 18:13
Locatie: venlo

09-02-2006 22:34

Hallo,

Ik ben eigelijk opzoek naar een fox easy dome maar heb hem op de beurs gezien en hij is toch aan de kleine kant. Nou wilde ik deze kopen via marktplaats maar volgens mij doet iedereen hem niet voor niets weg.

Nu zoek ik een tent maar hij moet me niet teveel kosten, iemand een idee?

Ik wil er geen hollywood prijs voor betalen, ik wil hem eigelijk alleen voor 1 week frankrijk gebruiken en 2 keer in het jaar nachtvissen.

Leike
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-02-2006 09:49

Hallo,

Heb zelf ook een fox easy dome en die is idd vrij compact qua ruimte. het is een echte 1-pers. tent met net genoeg ruimte voor je spullen. Ik zie dat je de tent ook wilt gebruiken voor een week Frankrijk, dat gaat wel maar je bent wel beperkt in je opslagruimte. Ik heb het zelf ook wel gedaan maar dan had ik wel nog de beschikking over een extra gesloten aanhanger en een vismaat met ruime tent. Ik heb de easy dome gekocht om effectief de kleinere stekken te kunnen bevissen waar een andere tent gewoonweg niet past, daarnaast is ie heel snel opzetbaar. Een nadeel is wel de lange transport lengte ivm het kliksysteem. Als je wat meer ruimte wilt en je het geen probleem vind om wat langer over het opzetten van je tent te doen, zou ik een andere tent overwegen, je betaalt immers voor het kliksysteem.. Ik zag dat JRC een vrij voordelige keuze is en dat ook bij de goedkopere modellen daarvan hetzelfde doek materiaal word gebruikt als de duurdere! Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Gr. Lesley
©
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

10-02-2006 12:00

Voor die paar nachten dat je gaat maken moet een X2 tent (http://www.raven.nl) het toch prima gaan doen lijkt mij!

De cyber II is een behoorlijk grote tent!
FCG, Trots van het Noorden!
timo de boer
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-03-2005 20:01
Locatie: breda

13-02-2006 22:47

Die easy dome is ideaal om in 2 minuten op te zetten(in het donker).
Is niet erg groot, maar ruim genoeg voor twee nachtjes.
Het is niet echt een allround tent maar wel prima voor kleine plekjes etc.
Er kan een stretcher en wat spullen in. verder is er een klein buitenstukje voor natte spullen.
Zorg dat je hem opgezet ziet voordat je hem koopt!!! dan weet je of het iets voor je is.
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

15-02-2006 09:12

jrc miss?
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

15-02-2006 09:22

Ga nu maar coor de Chub Cyfish 2 man. Echt een top tent en nog betaalbaar. Ik zou er wel de winterskin bij nemen. Dan is hij helemaal perfect om te zien.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

15-02-2006 10:26

Patrick de Kort schreef:Ga nu maar coor de Chub Cyfish 2 man. Echt een top tent en nog betaalbaar. Ik zou er wel de winterskin bij nemen. Dan is hij helemaal perfect om te zien.


Om te zien.. maar ook in gebruik? Ik heb ook wel eens aan de cyfish van Chub zitten denken maar heb hem eigenlijk nog niet in het echt gezien, alleen van afbeeldingen. Wat is het gewicht van de tent en zijn transportlengte? Is hij snel en eenvoudig op te zetten en hoe zit het met condens? Iemand antwoorden op deze vragen? Op de antwoorden van Chub zelf zit ik niet te wachten, die zijn natuurlijk enkel positief, ik heb graag wat antwoorden van bezitters/gebruikers van deze tent. (1-man of 2-man)

Gr. Lesley
©
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

15-02-2006 10:59

persoonlijk vind ik het een perfecte tent. Als je hem zonder winterskin vist laat hij wat licht door en is er ook sprake van condens vorm. Daarom vis ik hem altijd met winterskin.

Opzetten is ook een makkelijke bezigheid.

Wat betreft transportlengte kan ik kort zijn. Ik heb het nooit opgemeten. dit geldt ook voor het gewicht. Ik leg hem in mijn auto en gaan. Dus waarom zou ik me er druk over maken.
Maakt mijn delkim geluid? Dan kom ik mijn tent wel uit!
Martijn uit Zoetermeer
Berichten: 9
Lid geworden op: 09-02-2006 14:17
Locatie: Zoetermeer

15-02-2006 15:22

Ik bezit ook de cyfish II van chub en vind het een wereld tent.
Binnen 5 min opgebouwd en in 10 min opgeruimd (incl winterskin)
Wat ik zojuist las over condens heb ik (ff afkloppen) geen last van
Afgelopen zondag (12-02) gezeten met sneeuw en de nodige regen en het was heerlijk warm en droog binnen.
Enige nadeel is dat ik er teveel voor heb betaalt bij paddy zag hem later veel goedkoper bij div winkels .

Maarja je kan niet alles hebben
Plaats reactie