welke lijn van de twee.


Plaats reactie

welke lijn is het meest aan te raden van deze twee

de camo van prologic
16
36%
shimano technicum.
28
64%
 
Totaal aantal stemmen: 44
thomas debye

25-01-2006 19:42

Ik ben al een tijd aan het denken welke lijn ik nou moet kiezen ik kwam bij deze twee welke raden jullie aan.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

25-01-2006 19:57

Shimano technium is echt een goede keuze... als ik mocht kiezen wist ik het wel...
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

25-01-2006 20:02

Ik zou voor de Camo gaan. De Technicum heb ik gehad en alleen maar ellende mee. Tevens is het nog eens belachelijk duur ook. Sinds vorig seizoen vis ik met Pro Logic Camo en die bevalt meer dan goed. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding een absolute topper.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

25-01-2006 20:52

Technicum, goede lijn en erg slijtvast. weinig rek en knoopvast.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-01-2006 22:12

Ik kies voor Technium!

Zeer schuurbestendig en niet al teveel rek!
Ik vind alleen jammer dat deze lijn er alleen in een donkere gekleurde
versie op de markt is, want op helder water valt de lijn behoorlijk op! Ik
zou graag een clear versie zien.
Ook klopt de opgegeven diameter niet van de Technium. Een lijn met een
opgegeven dikte van 0,35mm is dik 0,40mm! Dat maakt mij niet zoveel
uit, aangezien de lijn ontiegelijk schuurbestendig is.

En vergeet Berkely Big Game wit ook niet!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-01-2006 22:37

Ik ben na veel verschillende lijnen (alleen geen technium) nu bij de Prologic lijn gekomen en ik vind het verreweg de beste lijn tot nu toe. De wisselende kleuren geven mij een beetje extra vertrouwen. Maar voor de schuurbestendigheid en de betrouwbaarheid hebben mij nog nooit in de steek gelaten.

En wat ik het belangrijkste vind: het kost minder dan de helft van de technium lijn! Voor de Prologic lijn betaal ik d8 18 euro voor een kilometer en dan heb je gewoon een top lijn. Dan kan je dus twee keer zo vaak je lijn verwisselen (of geld besparen). Ik vind juist een verse lijn erg belangrijk. Ik heb 10x liever een verse Camou lijn dan een al veel langer gebruikte Technium lijn.

Verder heb ik over de Prologic lijn nog van niemand een negatief verhaal gelezen (is er ook nog niet zo heel lang volgens mij) en over de Technium lijn hoor ik toch wel regelmatig iets negatief, terwijl de ander het bijna heilig spul vind.

En tsja verder denk ik dat veel mensen gewoon voor de Technium kiezen omdat iedereen het goed vind en het van een 'goed merk' en duur is. Prologic is dan wel goedkoper maar de kwaliteit vind ik zeker niet slechter.

Mvg, Koen
thomas debye

26-01-2006 15:35

het prijsverschil is wel de helft dus denk toch dat ik voor de camo gaat even proberen als het me niet bevalt kan ik altijd nog voor de technicum gaan.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

26-01-2006 15:44

technium is goed maar duur
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-01-2006 16:36

technium!! superlijn. Het gaat niet om hoeveel je ervoor moet betalen, maar de kwaliteit is het belangrijkste. Kies gewoon deze lijn en je hebt er geen spijt van.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

26-01-2006 19:03

tino beunk schreef:technium!! superlijn. Het gaat niet om hoeveel je ervoor moet betalen, maar de kwaliteit is het belangrijkste. Kies gewoon deze lijn en je hebt er geen spijt van.


Misschien persoonlijk, maar ik heb er alleen maar spijt van gehad evenals mijn vismaat. Bij Hengelsport 2000 en Raven wordt de lijn tegenwoordig zelfs afgeraden.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

26-01-2006 19:30

Niels Schouten schreef:Misschien persoonlijk, maar ik heb er alleen maar spijt van gehad evenals mijn vismaat. Bij Hengelsport 2000 en Raven wordt de lijn tegenwoordig zelfs afgeraden.


Niels,
weet je ook waarom die afgeraden word als ik vragen mag?

Ik zou eveneens voor Camo van Prologic kiezen,waarom?,dat heeft Koen al aangegeven.
Het prijsverschil,en het is gewoon een goeie lijn vind ik.

Over de Technium,ben ik ook zeer tevreden,maar om daar nu het dubbelen voor moeten te betalen gaat mij wat te ver.

Mvg..
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

26-01-2006 20:05

Hij wordt om meerdere redenen afgeraden. Bij Hengelsport 2000 zijn er veel klachten over de lijn geweest ( kinken, niet kloppende dikte etc. ). Bij Raven vinden ze voornamelijk de verhouding tussen prijs en geboden kwaliteit behoorlijk zoek. Ikzelf ben ook totaal niet te spreken over de lijn. Persoonlijk vind ik hem te stug / stijf en ook de schuurbestendigheid vond ik niet je van het. Met de Prologic lijn nog geen enkel probleem gehad. En voor dat geld kun je hem regelmatig vervangen.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-01-2006 20:19

Ga deze pro logic lijn testen op een snaggie water, en wateren waar de bodem dit toelaat
Maakt op een open water naar mijn iszien geen fuck uit, en de Camou is enkel relevant voor dagvisserij.

Ik gebruik nu voor een groot deel van mijn visserij nylon van Kryston. Deze lijn in transparant, en heeft goede eigenschappen. Valt natuurlijk weg tegen de bodem, maar dit zou altijd beter kunnen natuurlijk.
Zeer goede lijn, maar ik durf te wedden dat een camou lijn op bepaalde bodemsoorten beter scoort.

Laat je niet vangen voor de kleur,eigenschappen of prijs.
In de praktijk gaat het toch om wat we op de kant brengen, en een goede lijn ingezet op het juiste water is dubbel zo doeltreffend.

Conclusie:

Een lijn vergelijken puur op zijn eigenschappen kan, maar zou wellicht reëler zijn als er rekening gehouden wordt met de wijze waarop de lijn wordt ingezet.
Zo ben ik van mening dat de technicum soms wat stug kan tonen. Ik hou van een zachte lijn, wat ik terugvind in de Kryston. Ik heb het gevoel dat een vis een stugge/scherpe lijn eerder op kan merken......

Dit is een beetje zoals ik er tegen aan kijk.
Zorg er dus altijdt voor dat je een backup lijn hebt op je reserve spoel....het kan het soms maken bij een echte dagvisserij zoals ik dit vaak doe.
:wink:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

27-01-2006 00:12

Bijna niets meer aan toe te voegen Jordy.
Het enigste wat ik 'heb gehoord' ,is dat de de technicum lijn in weze dikker is als wat er op de verpakking staat.Dus als je het hebt over 30.0 honderdste,is ie in weze 35.0 honderdste.Ja dan vind ik het niet zo gek dat er minder rek in de lijn zit.Maar of dit deze lijn ten goede komt,ik dacht het niet :roll: .Ik vis zelf met de sufix synergy,erg over te spreken!weinig rek,en dat is in mijn geval redelijk relevant aangezien ik op verre afstanden vis.Ik verkoop de camo lijn van prologic sinds kort zelf in de winkel,en kan niet iets vinden wat niet goed aan de lijn is.Ook heb ik nog geen klachten gehad over de camo lijn,maar ja tis natuurlijk wel winter .Maar als je de prijs kwaliteits verhouding bekijkt van alle 2 de lijnen,springt hier de camo voor mij uit.

Gr Danny
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

27-01-2006 12:51

Volgens mij is het een persoonlijke kwestie. Ik vis nu 2 seizoenen met technium van shimano. De volgende conclusie:
positief: weinig rek, sterke knoopkracht, slijtvast.
negatief: prijs, kleur, en soms kinkt hij erg irritant.

kortom niet de "toplijn" dus ook ik ga weer op zoek naar wat anders.
Maar kijken op de prijs zal ik nooit doen want een goede lijn is heel belangrijk en mag wel iets kosten.

Tjuus
peter andrae

27-01-2006 14:26

Tom hoe komt het dat je lijn kinkt heb je het wel goed opgespoeld of soms uitgeroeit ik vis nu al 2 seisoenen met tecnium en heb nergens last van en vis elke week diversen keren ook nu.



groeten peet.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

27-01-2006 18:30

Dat kinken van de lijn hadden mijn maat en ik dus ook. Voor mij een reden om er niet meer mee te vissen. Ik werd er lichtelijk krankjorem van :cry:
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

27-01-2006 18:54

He Peter, diehard!! met deze temperatuur zit ik bij de kachel hoor.
Maar goed ik vaar inderdaad uit en ik heb drie molens opgespoeld. 2 kinken en bij 1 heb ik geen last. Kan aan de manier van opspoelen liggen ja maar je hoort ermeer die er problemen mee hebben. Maar goed ik heb nog geen vis verspeeld door lijnbreuk en dat is toch wel heel belangrijk. Ik ga wel wat anders proberen en wie weet die camo lijn van pro-logic. Moet toegeven dat dit merk leuke spullen levert met een aardige kwaliteit ook al is dit van horen zeggen. Maar wie niet waagt .....

Tjuus
Plaats reactie