waterdicht alarmsysteem


Plaats reactie
bas smit
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-11-2004 16:25
Locatie: delft
Contacteer:

25-01-2006 12:46

Hallo mensen,

Ik ben al 2 keer tijdens het vissen bijna beroofd van mijn visspullen en heb al meerdere soorten alarmsystemen geprobeert maar geen van alle werken optimaal. Degene die bij mij het beste werkte was een bewegingssencor maar deze zijn niet waterdicht.
Dus weet iemand waar goed geprijste en vooral waterdichte infrarood- of bewegingsencoren te koop zijn? Of weet je een beter werkent alarmsysteem? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt, bas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-01-2006 12:59

Plastic zakje, Bas?

Of te wel, bewegingsmelder blijven gebruiken en een plastic zakje eroverheen. Probleem over tegen verwaarloosbare kosten.

Althans, zo gebruik ik mijn Blokker bewegingsmelder al jaren zonder storingen. Feitelijk gebruik ik een gewoon transparant boterhammenzakje en bevestig de hele handel aan een bankstick met een klittenband eromheen. Kan het zakje er niet afwaaien en het ding blijft gewoon functioneren.

Groet, Kees
bas smit
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-11-2004 16:25
Locatie: delft
Contacteer:

25-01-2006 13:04

Bedankt voor je reactie Kees,

Goed idee maar ik dacht dat als het regent er druppeltjes op het plastic gaan zitten en deze het zicht van je apparaatje belemmeren. Heb jij daar geen last van?

Mvg, Bas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-01-2006 13:13

Bas,

Niks van gemerkt. Ik heb gewoon zo een huis-tuin-en-keuken geval met de sensor achter een breed rond venster van mat plastic. Die blijft gewoon afgaan als je in zijn bereik komt. Ook als het nat is.

Groet, Kees
bas smit
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-11-2004 16:25
Locatie: delft
Contacteer:

25-01-2006 14:24

Net dus even geprobeert met een plastic zakje eromheen en de meeste grote druppels rollen gewoon naar beneden en van de druppels die erop blijfen zitten heeft het apparaatje zeker geen last.
dat het zo simpel kon zijn :D ,bedankt Kees!

Ik heb dan nog wel een ander vraagje, die van mij gaat na het detecteren van iets pas na 10/20 seconden af. Is dit bij alle soorten het geval of zijn ze er ook die gelijk of in ieder geval sneller afgaan? En waar kan ik die dan kopen?

MVG, Bas
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

29-01-2006 17:20

Hoi,

Er zijn van een franse producent genaamd Atropa sounderbox systemen op de markt. Deze werken hetzelfde als de Fox Txr maar dan zijn deze van betere kwaliteit. Ze maken ook diverse systemen die direct aansluitbaar zijn op deze sounderbox. (op de sounderbox zijn tot 8 aparaten aan te sluiten). Ze hebben ook de zogenaamde Spy, dit is een infrarood oog dat je buiten je tent zet, ergens in de bossen en dat reageerd dan via je sounderbox... Werkt echt goed, kost iets meer maar dan zit je wel geramd.

Voor info ook bij Padi op carp 2006.

Grts Bart
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

30-01-2006 20:38

Dat klinkt goed bart, maar daar zal vast een flink prijskaartje aan hangen.
Ik heb zelf bij de gamma een plastic eend gekocht waar een infrarood sensor in zat en als je er voor bij loopt dan gaat hij kwaken en ik heb de eend weg gehaald zodat de sensor over bleef. en dat is zo groot als 3 lucifer doosjes en mocht ik denken dat ik ongewenst bezoek krijg zet ik daqt ding in me voor tent gerocht naar me rod pod en mocht er iets voor bij komen gaat er een eend kwaken.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Bart Coppens
Berichten: 229
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: Beek en Donk

31-01-2006 10:26

Al s aan een huiseend gedacht??? Ben je ook niet meer alleen en met hetzelfde effect... :lol:

Nee geen flauwekul, als je op zoek bent naar een (draadloos) sounderbox systeem en je wil het goed doen dan is dit de oplossing. Als je kijkt dat je voor de Txr 250 ongeveer betaald en voor dit Atropa kastje 300 dan kies ik eieren voor mijn geld...

Suc6 8)
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-02-2006 10:06

Padi hengelsport is geen atropa handelaar.

Voor meer info neem contact op middels email of PB
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

07-02-2006 11:07

dus wat word het nu ?

en wat ,waar en welke is nu goed om te plaatsen bij je tent of omgeving.

je kan ook een mijnenveld plaatsen.dan ben je ook zo wakker :P
brabant karperland
( http://www.bbkbiesboschkarpers.nl , http://www.lgbosveld.nl ,powercatcher rules )
ben de vries
Berichten: 51
Lid geworden op: 16-05-2005 14:03
Locatie: Malden

09-02-2006 13:08

Ik heb al jaren 1 van de doe het zelf zaak. Kostte toen zo'n 40 gulden en zitten 2 afstandsbedieningen bij. Met de AB's kun je hem activeren, heb je nog enkele seconden om de tent in te kruipen. Bij detectie gaat er eerst een waarschuwingspiepje af zodat je hem nog kun uitzetten met de AB, na enkele seconden gaat de sirene af, 110 dec. Werkt zeer goed! (Ik gebruik ook een zakje..) Pas geleden heb ik ook nog 1 apparaatje bij de lidl gekocht voor ik meen 5 euro, zelfde principe maar dan zonder AB maar wel met lampje. Twee standen, 1 met detectie en dan licht en 1 met detectie en dan alarm, daarnaast is ie ook als gewoon lampje te gebruiken. Deze gebruik ik voorin de tent voor mezelf om direct licht te hebben bij een run.

Gr. Ben
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-02-2006 16:46

Wat moeilijk allemaal, er is niets iritanter dan bij nacht en ontij iemand achter je tent langs sluipen en plots voor je neus staan en vragen "is 't nog wat " of heb je al iets" dus als ik een aantal dagen/nachten op een stek bivakeer, knoop ik rond mijn stek een ijzerdraadje van boom tot boom met daaraan 3 "handgranaten" die ik nog over heb vanuit mijn militairedienst in Bosnië :roll:
en als ik korter verblijf op een stek, bv 1 nacht nou dan knoop ik er gewoon 1 handgranaat aan :wink:
CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

10-02-2006 17:16

Cor Nannings schreef:Wat moeilijk allemaal, er is niets iritanter dan bij nacht en ontij iemand achter je tent langs sluipen en plots voor je neus staan en vragen "is 't nog wat " of heb je al iets" dus als ik een aantal dagen/nachten op een stek bivakeer, knoop ik rond mijn stek een ijzerdraadje van boom tot boom met daaraan 3 "handgranaten" die ik nog over heb vanuit mijn militairedienst in Bosnië :roll:
en als ik korter verblijf op een stek, bv 1 nacht nou dan knoop ik er gewoon 1 handgranaat aan :wink:
CN :lol:


En laat je die boobytraps gewoon zitten om eventulele stekken pezers tegen tegaan of graaf je ze later wel uit? :lol:


Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Plaats reactie