Ogen


Plaats reactie
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

20-12-2005 11:23

Ik zit met de vraag welke hengels ik ga aanschaffen. Nu zat ik nietzozeer in dubio over de soort hengel maar meer over welke ogen erop komen / zitten.

Ik heb met mijn vorige hengels nooit last gehad van verbogen ogen. Maar mijn lijkt dat als je ogen met maar twee poten hebt je deze dan tegen de blank aan kunt drukken. Bijvoorbeeld met transport in het foudraal. Het ziet er wel wat mooier uit naar mijn mening dan een oog met drie poten. :roll:

Er zijn vast en zeker mensen op het board met ervaringen van beide typen ogen, :o

Ik ben benieuwd naar julie mening, en zie hem met beide ogen tegemoet

Groeten William
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

22-12-2005 14:23

weinig ogen op de hengels?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-12-2005 15:51

William,

Wil je ver gooien? Of vis je dichterbij?
Is het een dunne blank of een groffe blank?
Heeft de blank een parabolische actie of een progressieve actie?
Hoe lang is de blank?
Wil je met gevlochten lijn vissen of gewoon mono?

Als je eerst je denkbeeld neerzet wat je precies met die blank c.q toekomstige hengel wilt gaan doen dan heb je kans dat je meer reactie's krijgt! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
William van Rooij 1982
Berichten: 97
Lid geworden op: 08-10-2005 11:06
Locatie: Velddriel GLD

22-12-2005 20:06

De hengels zijn gemaakt van een dunne blank. De éénpoots ogen zouden (is mij verteld) een soepelere actie geven. Deze zouden ook uiterst stevig zijn. Ik heb hier mijn bedenkingen bij omdat dit nooit zo sterk is dan een oog wat op meerdere punten is bevestigd.

Ik wil met de hengels vooral op afstand gaan vissen. Werpen dan wel te verstaan. Echter wil ik geen poken want ik hou wel van een mooit romme hengel. En ik heb nog nooit gehad dat ik een vis niet kan afstoppen met 2,75lb. Wel een enkele keer de hengel verder dan 90 graden krom getrokken tot kraken toe.

Echter weer even bij de ogen. Ik vraag me dus af welke ogen steviger zullen zijn of dat er haast geen verschil is. Als julie ervaring hebben met één of beide type's dan hoor ik het graag.

Met visvriendelijke groet,

William
Plaats reactie