Afstandsmolens


Plaats reactie

Welke van de 2?

Shimano Biomaster XSA 8000
8
40%
Shimano Ultegra XSA 12000
12
60%
 
Totaal aantal stemmen: 20
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

18-12-2005 14:05

Ben op zoek naar een setje afstandsmolens op nieuwe 3lb werpstokken. met shimano heb ik reeds goede ervaringen, dus daar wil ik ook voor gaan (sorry daiwa mannen). nu gaat mijn keuze af op de Ultegra XSA en Biomaster XSA. nu vragen jullie je mischien af waarom geen XTA baitrunnerspoel, maar daar heb ik "slechte" verhalen over gehoord bij de huidige Ultegra's. ik heb gehoord dat de biomasters meer de echter werkpaarden zullen zijn en dat deze assen hier ook sterker van zijn dan de ultegra's. heb ze nog niet kunnen vergelijken maar ben dit binnenkort wel van plan. pluspunt van de ultegra is natuurlijk die grote ondiepe spoel, die mischien een stukje verder zal werpen dan de biomaster spoel. waar zou jullie keuze naar toe gaan+ motivatie?

Alvast Bedankt,

Mark Brouwer
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

18-12-2005 18:44

Hoi Mark. Ik zit er zelf ook aan te denken om dergelijke molens te halen. Ik heb zelf de Navi XSA in m'n handen gehad en dat zag er al superdegelijk uit. Wat je kiest is denk ik meer persoonlijk (en prijs) gebonden dan aan echte kwaliteiten. Volgens mij alledrie gewoon hele goede molens!
Wat misschien wel pleit in het voordeel van de biomaster is dat daar 2 reservespoelen standaard bijgeleverd worden.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

18-12-2005 18:50

Hey Daniel, heb die Biomaster en de Navi beide al in mijn handen gehad. juist die reserve spoel compenseerd dat extra bedrag van 25 euro tov. van de Navi, wat beslist ook een goede molen is. de Biomaster heeft dan weer lagers extra, en draait ook iets meer uitgebalanceerd. over die 25 euro extra maak ik me niet al te druk, zeker niet als ik een molen wil kopen waar ik de komende jaren nog zeker de nodig vissen mee uit wil gaan trekken. Vind de Biomaster dus een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan de Navi, die de (dure) spoel en de paar extra kogellagers moet missen.
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

18-12-2005 19:54

moet zeggn die biomasters
zijn super voor het moment.

kheb de nieuwste versie XTA en met extra spoel(die er bij zit)
draait eel soepel!!!!!!!!
Plaats reactie