ron thompson


Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

18-12-2005 13:48

heren ik was voorgisteren bij mijn vaste winkelier en zag daar iets waar direct mijn oog op viel.

De nieuwe digitale draadloze optonics van ron thompson.
4 + reciever voor maar 139 euro

heeft al iemand deze piepers in gebruik of ook ook al in handen gehad?
mijn indruk was iig goed te noemen.

2 LED's
toon volume en gevoeligheidsknopjes
en nite lite (zodra het donker word gaat klein lampje branden)


wie ken deze dingen al en wat is de eerste indruk?


MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

18-12-2005 14:23

gideon,
dit zijn pas de nieuwe modellen voor 2006
hoe lang heeft huij ze al?

ik kan helaas geen foto vinden om je te laten zien.
Maar het kan best hoor.

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

18-12-2005 15:23

Kan nooit veel wezen gezien de prijs.
Daar heb maar je maar een delkim txi voor.
Ik zou even door sparen voor een paar goeie piepers.
mvg,

henk
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

18-12-2005 23:08

nee gideon, dat zijn ze zeer zeker niet.

en henk waarom voor zo heel veel geld piepers kopen als je nog een paar jaar wacht worden ze van zelf een heel stuk goedkoper.
en in de tussentijd dan maar 1 of twee andere sets piepers

MVg Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

24-12-2005 18:10

Het is maar hoe je het bekijkt tom,het is waar dat ze vanzelf goedkoper worden maar als je daar die 100 euro weer bij optelt voor die goedkopere piepers,dan ben je net zo duur uit.
Ik heb zelf met mijn eerste set delkims std 12 jaar gevist zonder problemen.Wat ik wil zeggen is; goedkoop is vaak duurkoop.
MVG,
HENK
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

24-12-2005 18:30

Ik heb zelf nu een jaartje de Quatro Alarm set en ik ben er eigenlijk heel tevreden over. Alle vier de piepers doen het nog prima (ook draadloos) ook na een flinke regenbui. Moet wel zeggen dat de draadloze ontvanger vrij snel door zijn batterijen gaat maar ik weet niet hoe dit zit met de duurdere merken. Verder reageert de draadloze ontvanger (natuurlijk) niet zo mooi en direct als die van veel duurdere merken er zit toch wel (als er een afstand is) een seconde vertraging tussen.

Verder is de afstand die je haalt heel behoorlijk, in ieder geval eigenlijk te ver, immers als je zo ver van je hengels af bent dan ben je niet echt goed bezig. Het kan wel handig zijn als een vismaat even een stukje weg is van je hengels (voeren etc) dan weet hij meteen wanneer er wat aan de hand is.

Verder laat ik de receiver gewoon in m'n tent hangen zodat ik extra gewekt wordt 's nachts en gelijk weet welke hengel het is. Bovendien stuikel ik niet 5 keer per sessie over de draden zoals ik dat vroeger deed.

Al met al voor 140 euro (was ik toen d8 kwijt) ben ik er erg tevreden mee, heeft me al een seizoen plezier opgeleverd.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Marco Purmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 19-08-2005 12:31
Locatie: Purmerend

25-12-2005 15:19

ik heb ze ook naast m'n delkims als extra. maar ze zijn gewoon top. Ik had laatst een hagel en regen bui, resultaat was 3 ultimate's stuk, 3 keer een spro naar de klote en een paar foxjes. gek genoeg bleven de goedkoopste(ron thompson) het gewoon doen. dus wat mij betreft zijn ze gaslaagd voor de test.
spiegel-rulez
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

25-12-2005 16:55

ik heb ze ook en een collega visser ook en ze doen het altijd en overal ook tijdens regenbuien,hagel en dagelang regen geen problemen. alleen ervaren wij ook dat de ontvanger veel batterijen vreet. voor de verder rest is het bereik van de ontvanger ruim voldoende voor mij.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

09-03-2006 16:59

Al is het een oud topic toch wil ik er even op terug komen...

Tom, bedoel je de onderstaande set alleen dan met 4 piepers, de zogenaamde 'Digi Tronic set'?

Heeft inmiddels iemand ervaring met deze nieuwe set van Ron Thompson? De piepers hebben o.a. een nitelite en het schijnt (volgens sommige engelse sites) dat je er binnekort ook covers voor kan kopen.

Mvg, Koen

Afbeelding
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

09-03-2006 17:11

ik vind dat net piepers met sirenes, echt lelijk gewoon
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

09-03-2006 19:07

Dat was de vraag niet.De vraag was of iemand er bekend mee was.

Tjuus
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

09-03-2006 19:21

ik leef in NL jij?
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

10-03-2006 01:01

ik ben ze ook tegen gekomen op site in duitsland en daar zijn ze er te spreken over de nieuwe versie van Ron Thompson van 2006....
Je kan er zelfs de bovenste frontjes verwisselen....
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

10-03-2006 18:28

Ja dat zijn ze op die laatste foto.

Het enige waar ik nog op wacht zijn de hardcases daarvoor dan kun je ze mooi op de buzzerbar laten zitten
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

10-03-2006 18:54

Tom Hodinius schreef:Ja dat zijn ze op die laatste foto.

Het enige waar ik nog op wacht zijn de hardcases daarvoor dan kun je ze mooi op de buzzerbar laten zitten


Maar heb je de piepers zelf al wel of koop je die ook pas als er hardcases voor komen?

Als je ze al hebt, zou je dan iets kunnen vertellen over je ervaringen met die piepers, anders gezegd hoe houden ze het uit met regen, hoe is het batterijverbruik en ook belangrijk hoever kom je ongeveer met het draadloze bereik?

Alvast bedankt.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

11-03-2006 00:04

hey koen,

nee ik heb ze nog niet.
ik twjfel enorm..............
Die of de draadloze set van de gebroeders van de Zutter, oftewel de WS.

Ik koop ze idd niet voordat er hadcases voor zijn moet er niet aan denken dat ik ze elke keer van mn buzzerbars af moet halen.


MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

11-03-2006 12:01

Tom gebruik je toch Quick release adapters. Klik er weer op en er zo weer vanaf. Je kunt ze dan gewoon veilig opbergen.

succes
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

12-03-2006 12:13

Ja Tom,

Dat is waar, MAAR ik vind dat absoluut niet mooi.
Dus het is een goeie oplossing maar niet voor mij

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-03-2006 21:37

Koen Septer schreef:Al is het een oud topic toch wil ik er even op terug komen...

Tom, bedoel je de onderstaande set alleen dan met 4 piepers, de zogenaamde 'Digi Tronic set'?

Heeft inmiddels iemand ervaring met deze nieuwe set van Ron Thompson? De piepers hebben o.a. een nitelite en het schijnt (volgens sommige engelse sites) dat je er binnekort ook covers voor kan kopen.

Mvg, Koen

Afbeelding
Ik heb ze zel gekocht omdat mijn TXR definitief overleden was, en ik een setje piepers met ingebouwde zender plus ontvanger wilde hebben voor die enkele keer dat ik buiten het bereik van de sounderboxkabel bivakkeer...

Heb er nu een paar keer mee gevist en wil het volgende kwijt:

Goed zijn:

- Zichtbaarheid LED's
- Ingebouwde lichtsensor, als het donker wordt gaan er lichtjes voor op het alarm branden, heel lichtjes..
- Reactiesnelheid ontvanger is behoorlijk goed
- Antislip stukjes in de alarmen zijn zeer goed
- Regen, sneeuw, diepe vorst of brandende zon, not a problem, functioneert als het hoort.

Wat minder:

- Gevoeligheid laat te wensen over, wat ik toch wel een heel minpuntje vindt op het voor de rest zeer geavanceerde en bruikbare betrouwbare apparaatje...

Verder wil ik nog wat kwijt over het bereik: Is ruim 400 meter, op de open vlakte, maar welke idioot zover bij z'n hengels gaat (niet meer dan 30-40 meter, maximaal) zouden ze per direct zijn vergunningen af moeten nemen. Tussen het riet, bomen e.d is het nog steeds ruimschoots voldoende..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

12-03-2006 22:06

Sven van Anrooy schreef:
Koen Septer schreef:Al is het een oud topic toch wil ik er even op terug komen...

Tom, bedoel je de onderstaande set alleen dan met 4 piepers, de zogenaamde 'Digi Tronic set'?

Heeft inmiddels iemand ervaring met deze nieuwe set van Ron Thompson? De piepers hebben o.a. een nitelite en het schijnt (volgens sommige engelse sites) dat je er binnekort ook covers voor kan kopen.

Mvg, Koen

Afbeelding
Ik heb ze zel gekocht omdat mijn TXR definitief overleden was, en ik een setje piepers met ingebouwde zender plus ontvanger wilde hebben voor die enkele keer dat ik buiten het bereik van de sounderboxkabel bivakkeer...

Heb er nu een paar keer mee gevist en wil het volgende kwijt:

Goed zijn:

- Zichtbaarheid LED's
- Ingebouwde lichtsensor, als het donker wordt gaan er lichtjes voor op het alarm branden, heel lichtjes..
- Reactiesnelheid ontvanger is behoorlijk goed
- Antislip stukjes in de alarmen zijn zeer goed
- Regen, sneeuw, diepe vorst of brandende zon, not a problem, functioneert als het hoort.

Wat minder:

- Gevoeligheid laat te wensen over, wat ik toch wel een heel minpuntje vindt op het voor de rest zeer geavanceerde en bruikbare betrouwbare apparaatje...

Verder wil ik nog wat kwijt over het bereik: Is ruim 400 meter, op de open vlakte, maar welke idioot zover bij z'n hengels gaat (niet meer dan 30-40 meter, maximaal) zouden ze per direct zijn vergunningen af moeten nemen. Tussen het riet, bomen e.d is het nog steeds ruimschoots voldoende..


Kijk hier heb ik wat aan, bedankt!

Nog even een paar vraagjes erbij :)
- Hoe zit het met de hardheid van de ontvanger, ik kan nog al vast slapen dus een beetje geluid in m'n tent zou erg fijn zijn.
- Hoe reageert de ontvanger op de beetverklikker? Piept de ontvanger hetzelfde als de pieper zelf of maakt ie meer een soort van korte run?

Alvast bedankt.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-03-2006 11:21

Koen Septer schreef:
Sven van Anrooy schreef:
Koen Septer schreef:Al is het een oud topic toch wil ik er even op terug komen...

Tom, bedoel je de onderstaande set alleen dan met 4 piepers, de zogenaamde 'Digi Tronic set'?

Heeft inmiddels iemand ervaring met deze nieuwe set van Ron Thompson? De piepers hebben o.a. een nitelite en het schijnt (volgens sommige engelse sites) dat je er binnekort ook covers voor kan kopen.

Mvg, Koen

Ik heb ze zel gekocht omdat mijn TXR definitief overleden was, en ik een setje piepers met ingebouwde zender plus ontvanger wilde hebben voor die enkele keer dat ik buiten het bereik van de sounderboxkabel bivakkeer...

Heb er nu een paar keer mee gevist en wil het volgende kwijt:

Goed zijn:

- Zichtbaarheid LED's
- Ingebouwde lichtsensor, als het donker wordt gaan er lichtjes voor op het alarm branden, heel lichtjes..
- Reactiesnelheid ontvanger is behoorlijk goed
- Antislip stukjes in de alarmen zijn zeer goed
- Regen, sneeuw, diepe vorst of brandende zon, not a problem, functioneert als het hoort.

Wat minder:

- Gevoeligheid laat te wensen over, wat ik toch wel een heel minpuntje vindt op het voor de rest zeer geavanceerde en bruikbare betrouwbare apparaatje...

Verder wil ik nog wat kwijt over het bereik: Is ruim 400 meter, op de open vlakte, maar welke idioot zover bij z'n hengels gaat (niet meer dan 30-40 meter, maximaal) zouden ze per direct zijn vergunningen af moeten nemen. Tussen het riet, bomen e.d is het nog steeds ruimschoots voldoende..


Kijk hier heb ik wat aan, bedankt!

Nog even een paar vraagjes erbij :)
- Hoe zit het met de hardheid van de ontvanger, ik kan nog al vast slapen dus een beetje geluid in m'n tent zou erg fijn zijn.
- Hoe reageert de ontvanger op de beetverklikker? Piept de ontvanger hetzelfde als de pieper zelf of maakt ie meer een soort van korte run?

Alvast bedankt.

Mvg, Koen


De ontvanger is zeer luid, je kan ook de toonhoogte instellen, wat ikzelf een beetje onnodig vind. Heb hem zelf nooit op z'n hardst staan, maar moet zeggen dat ik een wakende "slaper" ben. Een piep is genoeg...

De ontvanger reageert niet zoals de verklikker, hij geeft een signaal van drie korte piepjes per piep die de verklikker geeft. Vind dat zelf wel interessant, wekt nog eerder dan een enkele piep. Voordeel ook nog eens vind ik dat de beetverklikkers helemaal stil kunnen gezet worden buiten, zodat je eigenlijk bij de stokken zelf niks hoort.

Als het goed is moet er ook nog een low battery signaal op het apparaat zitten, maar dat heb ik nog niet mogen ervaren.

Voor het geld een zeer waardige aankoop, gebruik het zelf op waters waar ik meest volle runs krijg. Op de priegelwatertjes waar elke tik een signaal zou moeten zijn heb ik m'n vertrouwde 12 jaar oude SX-en op de buzzerbars...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Sjoerd de Waal
Berichten: 72
Lid geworden op: 11-05-2005 19:49
Locatie: maassluis

24-03-2006 18:04

ik heb van de week nieuwe piepers van prologic gekocht. zien er ongeveer net zo uit. maar nu kon ik ook nog kiezen voor het setje van ron thompson idd die 4 piepers + ontvanger. ik kan nu nog steeds die piepers van prologic omruilen voor die van ron. wat zal ik doen.
wat kosten die van ron thompson eigelijk bij jullie in de winkel?
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

25-03-2006 20:04

Ik heb nu de digi tronic set van Ron Thompson gekocht en moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Als je de gevoeligheid op z'n hoogst zet zijn de piepers naar mijn idee gevoelig genoeg. Verder zijn de leds erg helder en reageert de ontvanger vrijwel direct zonder vertraging, daarbij geeft de ontvanger precies twee piepjes voor elke piep op je beetmelder. Verder zijn de nitlites erg mooi om te zien, ik vind ze nog best vel als het goed donker is en makkelijk is natuurlijk dat ze automatisch aan gaan door een sensor.

Ik heb er nog niet mee kunnen vissen, maar dat gaat snel gebeuren. Dan kan ik ook beoordelen of ze het in de praktijk goed houden, zoals met bijvoorbeeld regen. Maar zoals ik ze nu heb is het gewoon heel veel waar voor de prijs (4stuks + ontvanger voor 140 euro met nog wat extra korting daarbovenop). Ik heb wel één klein nadeeltje ontdekt en dat is dat de batterijen maar net na pas een meetwerk in de piepers passen, dat had wat ruimer mogen zijn. Verder zijn ze gewoon heel netjes afgewerkt en de toon van de speakers klikt kwalitatief heel goed.

En verder, op de foto's hierboven ziet de pieper er misschien niet zo heel geweldig uit, maar bekijk de pieper maar eens in het echt en dan zal je zien dat ze best strak vormgegeven zijn, een stuk mooier dan veel andere piepers, maar dat blijft uiteraard een mening.

Ik hoop dat ik ze snel met een goede run mag gaan testen! :D

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-03-2006 11:40

Sjoerd de Waal schreef:ik heb van de week nieuwe piepers van prologic gekocht. zien er ongeveer net zo uit. maar nu kon ik ook nog kiezen voor het setje van ron thompson idd die 4 piepers + ontvanger. ik kan nu nog steeds die piepers van prologic omruilen voor die van ron. wat zal ik doen.
wat kosten die van ron thompson eigelijk bij jullie in de winkel?


Maatje van me heeft die pro logic dingen en die vind de ene na de andere stelknop voor volume en dingen terug. Niet best systeem wat ze gebruikt hebben om die dingen vast te houden.

Ik zou ze omruilen, dat zeker..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

27-03-2006 20:25

Ok ze hebben bij mij nu de eerste sessie erop zitten vandaag en een betere test hadden ze niet kunnen ondergaan! Ik heb extreem harde regen (onweersbuien), hagel en flinke windstoten over me heen gekregen :o en de piepers dus ook. Ik dacht dat het helemaal verkeerd zou gaan met extreem veel regen net zoals als een douche. Maar ze deden het nog perfect ze gaven geen krimp. Dus voor de regen/wind/hagel test zijn ze vol geslaagd. :)

Ik heb echter 1 klein dingetje ontdekt en dat was vocht achter de doorzichtige glaasje in de oren, maar toen ik thuis kwam was dit alweer verdwenen.

Mvg, Koen

Edit: hier wat foto's van de piepers in actie...

Afbeelding Afbeelding