Fox Euromaster uit productie? (ja/nee)


Plaats reactie
Bjorn LG

11-12-2005 16:10

Ik snap er werkelijk niets meer van; enkele maanden geleden gooiden alle merken hun, met kurk voorziene stokken, uit hun arsortiment:
- De Strategy's van Spro (met RVS reelhouder);
- De Novell Classics van Ultimate;
- De Euromaster van Fox werden officieel niet meer geleverd.

Dit jaar komen zowel Ultimate en Spro weer met nieuwe stokken. (met kurken handvatten) Ik vind ze echter niet meer zó mooi als voorheen.

Nu zie en hoor ik echter dat sommige winkeliers opeens weer euromasters in hun rekken hebben staan. Daarbij wordt verteld dat Fox eens per jaar een handeltje Euromasters verkoopt en dat 't daarbij blijft?!

Klopt dit? Worden ze nog steeds gemaakt?
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

11-12-2005 23:31

De strategy's van spro worden nog steeds verkocht, maar de rvs reelhouder is nu van fuji. Dit is gedaan omdat de rvs-ring bij de rvs reelhouder steeds los ging zitten bij grote molens...

Mvg,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Bjorn LG

11-12-2005 23:34

Dat heb ik inderdaad gehoord van iemand die ze verkocht (ten tijde al verkocht, vandaar) via marktplaats. Die kan ik dus van mijn lijstje schrappen. Hetgeen ervoor zorgt dat ik alsnog naarstig opzoek moet naar Euromasters.

Of... de Pro Line Eddy Sterckx's. Want man-o-man wat zien die er gelikt uit. :roll: Maarja, eerst maar eens opzoek naar euromasters.
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

12-12-2005 06:07

De euro master word niet meer geleverd.
Fox heeft de laatste serie die ze nog hadden (ongeveer 2 mnd geleden) tegen een opruimprijs van de hand gedaan.
Je kan ze dus niet meer bestellen, maar mischien staan ze nog ergens , en kan je nog een koopje scoren.
Immers de laatsten zijn goedkoop weggegaan.
Ik heb zelf bij mijn lokale hengelsport dealer 4 stuks van 3 lb kunnen kopen, voor een wel heel geschikte prijs.
Ik denk dat als je ze nog wilt kopen , je snel moet zijn, en veel winkels moet bellen. (op = op)
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Richard Jeronimus
Berichten: 19
Lid geworden op: 26-06-2004 12:33
Locatie: Amstelveen

12-12-2005 12:09

Misschien loop ik wat voor maar mijn 2 jaar oude strategy's van spro hadden toen al reelhouders van fuji.
Als ik foto's zag van strategy's met rvs reelhouders, verbaasde ik mij daar eigenlijk al over.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-12-2005 12:25

Beste Bjorn,

Ik weet dat Sander'S exclusief de Euromaster II heeft meeontwikkeld en deze ook enkel bij hun verkrijgbaar is. Qua actie, schoonheid en afwerking van het kurk nog vele malen mooier dan de orginele Euromaster... Ik zou zeggen, ga eens een kijkje nemen als je een "klassiekere" karperhengel zoekt met kurk. Ik heb hem een tweetal weken geleden in de handen gehad en het is een schitterende hengel. Ik durf even niet te zeggen of ze daadwerkelijk al leverbaar zijn, daarvoor moet je ze even mailen.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

12-12-2005 23:23

Richard Jeronimus schreef:Misschien loop ik wat voor maar mijn 2 jaar oude strategy's van spro hadden toen al reelhouders van fuji.
Als ik foto's zag van strategy's met rvs reelhouders, verbaasde ik mij daar eigenlijk al over.


Dat is wel appart... Dus de stategy's van spro met RVS reelhouder zijn dus al 2 jaar niet meer orgineel :wink:

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

13-12-2005 15:06

Euromasters worden dus niet meer geproduceerd. In de Fox catalogus van 2004 stonden ze er geloof ik al niet meer bij. Je moet het dus inderdaad hebben van de exemplaren die bij winkeliers nog aanwezig zijn. Ik heb ze, nog niet zo gek lang geleden, in Nijmegen bij Hengelsport Nijmegen gekocht en er waren nog meer exemplaren in de 2.5 lbs en 2,75 lbs versie. Als het in de buurt van jou is zou je eens kunnen kijken. Volgens mij heeft Raven ze ook nog in de shop staan op http://www.raven.nl
Als je het puur over het uiterlijk hebt vind ik de Euromaster de mooiste fabriekshengel die op de markt is. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind hem prachtig afgewerkt. Niet te veel toeters en bellen. Ik vind veel hengels maar lelijk afgebouwd. Wat je vaak ziet is van die halve handgrepen en molenhouders zonder foam. Heel kaal allemaal. Of juist een hoop frutsels. Wikkelingen in de lak, overdreven opdrukken, lompe cone aan het eind, gedeelde handgrepen van verschillende materialen. Nee, doe mij een hengel als de Euromaster als het dan een fabriekshengel moet zijn. Het is dus alleen even kijken of je er nog aan kunt komen.
Bjorn LG

20-12-2005 01:10

Sorry dat ik zo laat reageer; ik had geen (of er overheen gelezen) bericht gehad van een antwoord op dit topic. Ik zag de euromasters inderdaad ook bij HCN (Hengelsportcentrum Nijmegen) staan, maar heb ze uiteindelijk niet gekocht vanwege 't énorme prijsverschil tov andere winkels. Ik heb uiteindelijk toch maar zware Pro Line Eddy Sterckx poken gehaald. Enfin, iedereen bedankt voor hun antwoord.

Bart van den Hurk schreef:Beste Bjorn,

Ik weet dat Sander'S exclusief de Euromaster II heeft meeontwikkeld en deze ook enkel bij hun verkrijgbaar is. Qua actie, schoonheid en afwerking van het kurk nog vele malen mooier dan de orginele Euromaster... Ik zou zeggen, ga eens een kijkje nemen als je een "klassiekere" karperhengel zoekt met kurk. Ik heb hem een tweetal weken geleden in de handen gehad en het is een schitterende hengel. Ik durf even niet te zeggen of ze daadwerkelijk al leverbaar zijn, daarvoor moet je ze even mailen.


Bedankt! Ik heb ze gelijk even gemaild, wellicht koop ik een paar mooie poken voor er bij. Nogmaals: bedankt!
Bjorn LG

20-12-2005 16:23

Voor eventuele geïntresseerden:

"...De hengels zullen pas over 3 maanden leverbaar zijn.
De prijs is 165 euro per stuk...
"

P.s.: Staffelprijs is mogelijk.
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

15-01-2007 11:40

welke hengels zijn beschikbaar!
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

15-01-2007 11:55

Dick van Middelaar schreef:De strategy's van spro worden nog steeds verkocht, maar de rvs reelhouder is nu van fuji. Dit is gedaan omdat de rvs-ring bij de rvs reelhouder steeds los ging zitten bij grote molens...

Mvg,
Dick


Ik heb dit bij de nieuwe serie strategy´s ook al gehad
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

15-01-2007 12:02

Jan Coolen schreef:
Dick van Middelaar schreef:De strategy's van spro worden nog steeds verkocht, maar de rvs reelhouder is nu van fuji. Dit is gedaan omdat de rvs-ring bij de rvs reelhouder steeds los ging zitten bij grote molens...

Mvg,
Dick


Ik heb dit bij de nieuwe serie strategy´s ook al gehad


Had ik ook. Twee inkepingen opvullen met dun foam (isolatiestrips) en dan heel goed aandraaien. Nergens meer last van, en wat hebben die stokjes dan tpch een heer-lij-ke actie... :wink:
Elk nadeel heb z'n voordeel...
dany velhuizen
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-01-2007 13:25
Locatie: utrecht

15-01-2007 18:02

hoi

kan iemand mij vertelen wat de euromaster kost
die van sanders weet ik maar van de (gewone)
iemand een ideee?

m.v.g
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

15-01-2007 18:18

140 ps
Gebruikersavatar
Erwin van Capelle
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-11-2005 20:01
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

27-01-2007 22:10

Erik Rozen schreef:
Jan Coolen schreef:
Dick van Middelaar schreef:De strategy's van spro worden nog steeds verkocht, maar de rvs reelhouder is nu van fuji. Dit is gedaan omdat de rvs-ring bij de rvs reelhouder steeds los ging zitten bij grote molens...

Mvg,
Dick


Ik heb dit bij de nieuwe serie strategy´s ook al gehad


Had ik ook. Twee inkepingen opvullen met dun foam (isolatiestrips) en dan heel goed aandraaien. Nergens meer last van, en wat hebben die stokjes dan tpch een heer-lij-ke actie... :wink:


Dick, wat bedoel je precies met "de inkepingen"?
Mijn twee strat. penhengels hebben een rvs reelhouder, en daar heb ik idd last van los-gaan-zitten. M`n 3 zwaardere strat. hengels hebben een fuji houder en daar is geen last mee.
MVG
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-01-2007 22:26

dany velhuizen schreef:hoi

kan iemand mij vertelen wat de euromaster kost
die van sanders weet ik maar van de (gewone)
iemand een ideee?

m.v.g


Hallo Dany,

Ik heb er evt 2 te koop.
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=37757

Gr,
Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 31-01-2007 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
sjaak pollack
Berichten: 27
Lid geworden op: 31-01-2007 09:47

31-01-2007 12:17

Hallo dany,

Ik heb die hengels van sanders gezien maar hun hebben er een eigen look aan gegeven vind ik persoonlijk niet zo mooi de kleur is blauw en er staat een naam van hun zaak op. shimano heeft nu ook een een paar hengels met kurken handvat zoals de shimano BeastMaster Corkhttp://www.hengelsport-shop.com//produkt/2_221_3109_Shimano%20BeastMaster%20Cork.htm
Plaats reactie