It's my life Eddy Sterckx


Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-12-2005 11:57

Ik heb net het boek ontvangen "it's my life"

Ziet er mooi uit, dikke kaft enz enz

Kan niet wachten om er in te lezen....

Iemand anders het boek al binnen gekregen of op de plank staan?

Ruud
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-12-2005 12:09

Heb het boek ook al een aantal dagen binnen en het is al half uit, je leest er lekker vlot doorheen.

Mvg,
Arjan
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-12-2005 12:13

Het enigste minpuntje vind ik toch wel de nadruk op alleen maar grote vissen....
Grote vissen is niet erg en dat hoort ook wel in zo een boek thuis.
Maar alles met te ervoor...
Wat ik al zei, het boek ziet er wel goed uit en denk ook wel dat er tussen de regels door nog wel wat bruikbare tips bij zitten voor een hoop vissers.
Maar ja dat te he.... :wink:

Groetjes
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

10-12-2005 12:24

Heb hem ook al verslind.
Nuja idd al biggen, maar dat is/was ook een streefdoel van Eddy, zijn uitdaging, op elke plas de biggen belagen.

Staat veel over voerstrategie in zijn boek, wat me wel enorm opvalt is dat Eddy graag dumpt.

grtz Peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

10-12-2005 13:11

Heb het boek deze week ook al binnengekregen. Nog geen tijd gehad om erin te lezen, heb nog meer boeken op de plank staan die nog gelezen moeten worden :)

Het puilt wel uit van de dikke vissen idd, was mij ook al opgevallen. Maar dat is in een karperboek 9 van de 10 keer het geval.
Wat betreft dat dumpen van het voer, de strategie die erachter zit sla ik op, de hoeveelheden schroef ik voor mezelf wel wat naar beneden.......:)
Vissie kump zo!
Joost van Oostenbrugge
Berichten: 34
Lid geworden op: 30-03-2004 09:04
Locatie: Bruinisse

10-12-2005 16:50

he allemaal,

ik heb het boek woensdag binnen gekregen en ik had hem binnen twee dagen uit. Ik vond het zeker een goed boek, en voor diegene die zeggen en staat alleen maar 40 ponders in het boek dan zou ik zeggen lees maar goed waarom eddy dat heeft gedaan. Het voeren en opbouwen van een voerstek is wel interresant.

Maar nu we toch over het boek hebben, kunnen jullie je mening eens geven over het feit dat hij vind dat eieren niet in een boliemix horen omdat ze stinken, en soyameel ook niet. Ik vond dit wel opmerkelijk

Groeten Joost
Gebruikersavatar
arjan teunis
Berichten: 187
Lid geworden op: 24-09-2005 23:38
Locatie: twente

10-12-2005 20:02

Ik heb het boek donderdag binnengekregen en ook nog niet veel tijd gehad om door te lezen maar de eerste indruk is goed.
Inderdaad er staan veel grote vissen in maar wie houd daar niet van :lol: :lol: :lol:
doe maar normaal we doen al gek genoeg.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

11-12-2005 14:15

Mijn Heren,

Als jullie het boek al gelezen hebben, ben ik toch wel heel benieuwd welke adviezen Eddy geeft over het vissen op modderbodems. En dan vooral wat betreft de te gebruiken (soort) haken, rigs, en aas.

Als iemand het even in het kort samen zou kunnen vatten, dan alvast mijn hartelijke dank! :wink:

Gr, Erik!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

11-12-2005 19:42

Natuurlijk kan je het boek ook gewoon voor onder de boom bestellen Erik :P

Begin morgen te lezen, foto's, tja als je zoveel grote vissen als Eddy hebt gevangen en je kan die gebruiken in je boek te zetten, waarom zou je dat dan niet doen? Dat de meeste andere schrijvers tot op heden dat niet gevangen hebben en "noodgedwongen" vissen van het kleinere slag plaatsen... Kijk, elke visser vangt graag grote of/en mooie vissen, je liegt als je zegt dat het niet zo is! Waarom zou iemand dan die trots is op die vangsten en er zoveel heeft gedaan dat hij er een boek mee kan vullen, die niet mogen plaatsen? Ach, ik ken Eddy iig goed genoeg dat hij met elke vis blij is en het voor hem een bevestiging is op een water dat hij goed bezig is. Maar als je op een gegeven ogenblik zoveel grote vissen gevangen hebt maak je ook geen foto's meer van "het kleinere slag" (<15kg), hoe cru het ook klinkt, omdat je die vissen gewoon meteen de vrijheid gunt!

Ach, ik ben benieuwd hoe het uitpakt en leest, maar grafisch en optisch zit het boek tiptop in orde!
mvg

Bart van den Hurk
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

11-12-2005 20:46

Boek valt heel goed mee moet ik zeggen. Heb het gisteren gekocht en heb er vandaag zo eens zitten in bladeren en moet zeggen dat het er erg gelikt uitziet. Had eigenlijk een beetje gevreesd dat het zo'n beetje een persoonlijk fotoboek zou worden maar het valt heel goed mee. opd it punt moet ik Bart toch wel even gelijk gaan geven. Als je zo'n aantallen grote vissen hebt gevangen dan maak je idd geen foto's meer van vissen onder de 15 kg. Tenzij het om een speciaal geval gaat zoals een rijen of een volschub ofzo...

Mvg

Peter
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

12-12-2005 00:15

Gelezen en genoten.
Draait vooral om aanpak op diverse wateren in Belgie. Hopelijk leest iedereen goed wat hij schrijft. Hij dumpt alleen als het kan. Houdt dus wel rekening met wat de collega vissers doen op het water. En als je dan na zo veel werken, zulke resultaten boekt, dan heb ik alleen maar respect voor zo iemand. En dus geen moeite met de foto's van voornamelijk 40+ vissen.

Leon
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-12-2005 00:34

Gewoon een mooi boek. En als je goed leest valt er voor iedereen nog wat te leren ook. Ook veel prachtige foto's en afgeven op iemand die zoveel grote vissen heeft gevangen (vanwege de grote vissenfoto's in het boek) is m.i. totaal onterecht en doet mij al snel aan jalouzie denken. Realiseer je s.v.p. dat Eddy al die grote vissen ook heeft gevangen en m.i. dan ook niemand hem kwalijk kan nemen dat daarvan foto's in zijn boek staan. Er staan trouwens ook wel kleinere schitterende vissen in...
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

12-12-2005 09:10

Aart,

Helemaal mee eens.
Gewoon een heel lekker leesbaar boek waar zeker wel wat uit te halen valt.Heel veel zelfs voor de meeste vissers.

Mensen die overal klagen over die dikke vissen wordt ik zo moe van hé.. dat neigt idd naar jaloezie.. zware jaloezie zelfs.
En dat is zo jammer. Laten we daar nu eens over ophouden.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-12-2005 09:36

Aart, Bertil,

Valt me juist op dat er hier vooral positief op gereageerd wordt, vast een voorschotje genomen? Kanttekeningen plaatsen die zowel positief als wat negatief gekleurd zijn daar is niets mis mee. Een ieder bedrijft zijn visserij op zijn eigen manier, zolang dit niet ten koste gaat, van vis en collega’s kan dit voor niemand een rede zijn tot de bekende klaagzang.

m.vr.gr.
Peter
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-12-2005 11:32

In mijn ogen is er ook vooral positief gereageerd op het boek en terrecht laten we eerlijk zijn....
Hoop dat het inhoudelijk net zo goed in elkaar zit..
Kan niet wachten om het volgende week op mijn gemakkie langs de waterkant te kunnen lezen..

Groetjes
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

12-12-2005 12:12

Heren,

Echt een heel leuk boek wat makkelijk en snel leesbaar is. Veel tips en qua beleving en doorzetteingsvermogen een inspiratiebron voor veel mensen.

Erg veel mooie vissen en ook nog eens heel goed fotowerk. Wat het boek voor mij een extra demensie geeft, is de herkenbarheid van veel dingen.

Mijn batterij was extreem leeg maar na de VBK en het lezen van dit boek begint hij weer behoorlijk vol te lopen.. :wink:

Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

12-12-2005 17:53

idd inzet, amaai niet
duizenden kilometers rijden, uren weg, uren roeien naar de stek, liters brandstof voor de wagen, heel wat eurootjes spenderen aan alles omtrend het voorbereiden van een stek, amaai niet, als Eddy geen BIG verdiend, dan is niemand het dat waard.

Ikzelf heb er niet zoveel voor over hoor, mijn wederhelft slaagt me dood, moest ik er zoveel energie in steken.

Nu zelf heb ik er een vijftigtal nachtjes opzitten, dus mag zekerst niet klagen, maar mannen zoals Eddy zijn er dagelijks mee bezig en hun vangsten zijn meestal enorm maar ook dik verdiend.

grtz Peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-12-2005 18:45

Erg mooi boek, en wat een prachtige vissen!
Leuk dat er ook nog een foto instond die ik zelf had gemaakt voor Eddy. :)

Vooral het stuk over voerstrategie is erg interessant, toch wel iets waarin deze man echt uitblinkt.

Nu maar niet hopen dat een stelletje hersenloze.... ach, laat ook maar.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

12-12-2005 21:29

@Bart,

Die komt hier niet meer sinds ik van mn geloof ben gevallen, haha. :wink:

Maar even serieus, het zit er gewoon niet in dat ik het boek de komende tijd zal gaan lezen (stufi?) ya know all about it.... En aangezien ik echt al jaaaaaaren loop te kloten op prutbodems, ben ik toch wel heel benieuwd wat hij daar over te zeggen heeft. Dit jaar de enige vis die ik er beet kreeg gelost, lekker.

Dus als iemand hier me zou kunnen helpen (met de zegen van Eddy natuurlijk) zou dat errúg fijn zijn.

Lijkt me overigens wel een geweldig boek, maar dat lijkt me duidelijk.

Gr, Erik!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-12-2005 21:47

Erik,

Laten we eerlijk zijn meer personen weten meer dan een persoon alleen. Door bijvoorbeeld zo een discussieboard als dit is het een ideale manier om zoiets eens op te gooien ( wat er geloof ik al eens is gedaan : ben niet zo goed in de zoekfunctie) zal je meer te weten kunnen komen dan wat er in Eddy Sterckx boek staat. De info wat in zijn boek staat zal waarschijnlijk al gedaan zijn of worden gedaan door diverse mensen die hier op het board LEZEN of discussieren.
Door zelf jouw vissie erop los te laten gaan en te brainstormen heb je meer dan alleen een antwoord uit dat boek ( moet het nog lezen! dus de inhoudelijke stukken ken ik niet..).
Alle info is in zo een geval "mooi" meegenomen om zelf verder te komen. Te ( gaan we weer ) veel is ook niet goed en laat je hoofd overstromen of jezelf gek maken...
Tja je moet het toch altijd zelf nog doen met je 2/3 hengeltjes..
Ik ken het water zelf niet en het hoe of wat maar is oppervlakte vissen/struinend vissen niet iets voor je....

Groetjes
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

13-12-2005 20:29

He Ruud,

Heb er hier op het board al voldoende over gebabbeld, trust me, en daarom ben ik ook zo benieuwd naar wat Eddy erover te zeggen had..

Maar ik ben er wat dat betreft al zo goed als uit hoor. Denk aan lange onderlijn, trilobe/big-grippa lood, en klauwhaak - zeker een klauwhaak! - alleen, tsja, alle advies is meegenomen.

Maar dat snap jij ook wel, haha :wink:

Zal nog wel een vreugdekreet laten horen hier op het board mocht het ooit nog een keer goedkomen...

Gr, Erik!
Gebruikersavatar
Tom Aerts
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2004 21:07
Locatie: Zonhoven ( België )

13-12-2005 21:02

Hebben jullie lang moeten wachten voor het boek werd toegestuurd . Mijn boek is onderweg en ik wacht vol ongeduld .

Mvg Tom
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

13-12-2005 22:39

had hem binnen 2 dagen! echt een goede service. (gratis :) )
en een schitterend boek, heel leerzaam en leuk om te lezen en natuurlijk die mooie foto's !

al het zoveelste boek van een belgische karpervisser, waar blijven de nederlandse schrijvers met hun nieuwe boeken?????
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

13-12-2005 23:29

Heb geduld Chris... :wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-12-2005 19:44

Tom Aerts schreef:Hebben jullie lang moeten wachten voor het boek werd toegestuurd . Mijn boek is onderweg en ik wacht vol ongeduld .

Mvg Tom


Op zondagmiddag online besteld, en gelijk met internetbankieren het geld over gemaakt, mijn bestelling is waarschijnlijk niet eerder dan maandagmorgen behandeld en woensdag lag het boek op de deurmat.

Mij eerste reactie: Nu al? :D

Perfecte service dus.
Vissie kump zo!