dyna-craft


Plaats reactie
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

03-12-2005 12:27

HOI.

Wie heeft er nog meer problemen met de dynacraft voerboot??
Ik heb er al 3 boten van gehad,en die vertoonden allemaal gebreken.
De vierde is onderweg,mijn vertrouwen in die boten raakt op.
Groeten henk. :-?
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Tom Aerts
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2004 21:07
Locatie: Zonhoven ( België )

03-12-2005 14:00

Zijn wel veel problemen met die dynacraftbootjes . Mijn vismaat had zijn net uit de winkel . Laad de batterijen op en zet hem op het water maar het ding ging alleen maar vooruit maar niet links of rechts . De bootjes scheppen ook ongeloofelijk veel water in het bootje zelf . Bij sterke wind gaat hij bijna niet meer vooruit .

Mvg Tom.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-12-2005 15:29

ik heb zelf geen ervaring met die bootjes maar heb ze bij raven hier in lelystad al vaak genoeg over de toonbank zien gaan.

Jammer genoeg de verkeerde kant op.
van klant terug naar winkel, omdat er weer eens wat aan mankeerd

trek zelf de conclusie maar.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

04-12-2005 21:30

Ben bij raven in lelystad geweest en uitleg gevraagd. Van de 100 boten komen er 20 terug en er zijn mensen die moesten zwemmen om hun boot terug te krijgen. Raven geeft nu zelf de problemen toe en geeft aan dat er zwaarder matriaal in moet. De boten worden nu afgeraden om te kopen dat is wel zo eerlijk maar wel een beetje laat. Ook voor 350 euro moeten dingen gewoon werken ( het is 800 gulden ). De boten worden verbeterd!!! maar dat moeten we nog maar afwachten. Ik wacht wel op die goede tweede hands boot want deze vertrouw ik voor geen meter.

Tjuus

Tom
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

05-12-2005 15:37

Hoi tom.

De laatste boot die ik had was al een nieuwe versie volgens raven.
En die had een bereik van wel 25 meter(WAUW) super boot haha.
Dus ook terug gestuurd,ik geef ze nog een kans.
Anders geld terug en op zoek naar een goede tweede hands.
mvg.
oost west,aan het water het best.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

05-12-2005 20:17

Lekker zelf bouwen.

Kost hetzelfde maar je weet zeker wat je hebt.
Bovendien.. dan heb je lekker wat te doen tijdens je eventuele winterstop.

Heb zo'n bootje in aktie gezien en wist gelijk zeker dat ik er geen wilde.
Bootje wat ik zag was behoorlijk nieuw maar toch reeds oxidatie aan de motor ofwel niet waterdicht genoeg. Ook het vaargedrag was beneden peil, met een beetje golfslag is het met deze snel gedaan. Oorzaak hiervan was duidelijk de gewichtsverdeling.
Ze kunnen deze wel willen laten verbeteren maar het hele concept deugde niet. Voor wat ik ervan gezien heb dan.
Betere elektronica zal van deze boot slechts zeer beperkt een betere boot maken, uitsluitend de betrouwbaarheid kan hiermee verbeterd worden.
Bovendien zou de prijs van de boot hierdoor omhoog moeten gaan..
Blijft de prijs gelijk dan is een hogere kwaliteit te betwijfelen.

Neem de winkelprijs van betrouwbare onderdelen, deel deze door 2 en tel hierbij op de kosten voor de romp en het inbouwen etc en vermeerder het geheel dan weer met 2.
Kom je aanmerkelijk hoger als 350,- uit denk ik...

Heb nu voor circa 400,- (winkelprijs) aan onderdelen liggen en weet zeker dat ik straks een zeer betrouwbare boot heb met een bereik van ver uit het zicht, een snelheid van 10-15km/h, een belachelijk laadvermogen (5kg) en een vaartijd van 3uur volgas met een 7ah-12v akku.
Bovendien is deze boot zeer persoonlijk, echt de mijne..

Mijns insziens is een voerboot een kwestie van of stevig investeren of een beetje research en wat tijd.
Voor 350,- kant en klaar en nog echt goed ook...denk het niet.

Nu kan het zijn dat de Dynacraft voldoet, niet altijd en overal zijn de eisen voor een voerboot even zwaar.
In dat geval heb je voor weinig geld en inspanning een leuk bootje.

Mocht de nieuwe echter weer niet voldoen dan zou ik inderdaad voor een 2de hands gaan of lekker zelf bouwen, is nog leuk ook.

Groeten,

René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

05-12-2005 20:26

Groot gelijk rene, In dit geval is goedkoop duurkoop ( helaas ). Ben zelf nu opzoek naar een goede tweede hands en daar heb ik de hele winter de tijd voor. Als ik zelf ga bouwen kun je lachen dan kan ik mijn rig beter uit gaan zwemmen. Al dat technische gedoe niets voor mij.

Voor iedereen die deze topic leest kappen over dynacraft want het is gewoon niet denderend en dan druk ik me zuinig uit. Ook niet slim van X2 om deze onderzee boot in hun advertentie te zetten. Want volgens menig forum ganger deugt er niets van X2 maar dat is niet correct. Sommige dingen werken perfect en schelen een hoop geld bijv pva werkt perfect en scheelt een hoop.

Tjuus

Tom
Marcel Reinhoudt
Berichten: 66
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Middelburg

07-12-2005 17:30

Heb zelf ook een dynacraft. Gelukkig nog geen problemen gehad. Er is een nieuwe nederlandse boot op de markt: de fishrunner. Als ik nu zou moeten kiezen kocht ik deze en geen dyncraft!! Vooral het nieuwe protoype ziet er veelbelovend uit. Heel degelijk materiaal en dat is bij die dynacraft wel anders...........
De kosten van die fishrunner liggen wel iets hoger. Kijk maar ff op de onderstaande site.
Groet,

Marcel
Reinder van Lune

08-12-2005 08:25

De fishrunner is een topboot . . .
Ik heb er al een keer mee mogen varen icm een fishfinder . . .
Perfect !!
Loopt als een zonnetje !
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

10-12-2005 20:56

Ook mijn vierde boot was niet goed.
Breng hem persoonlijk terug,en ga mijn geld halen.
Ben nu in onderhandeling met een tweedehands microcat.
Als dit niks word,ga ik voor de fishrunner.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met een microcat of een fishrunner.
mvg,


henk,
oost west,aan het water het best.
dennis Ganzevoort
Berichten: 193
Lid geworden op: 08-12-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-12-2005 15:53

waarom ga je niet eens kijken voor een smartboat, heb er zelf ook een en ben hier erg tevreden over, http://www.smartboat.nl, Marc kan je alles vertellen over de mogelijkheden! zijn service is ook erg goed, net als zijn materaal, je kan hem kopen bij Sanders in maarsen,
mvgr. Dennis
Gebruikersavatar
Tom Aerts
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2004 21:07
Locatie: Zonhoven ( België )

11-12-2005 17:15

Ja dan kan je beter voor een smartboat gaan vind ik persoonlijk inplaats van een microcat . Ik heb die bootjes al verschillende keren zien varen en nooit problemen mee gehad .Met die microcat ken ik mensen die al serieus veel problemen ermee gehad hebben vooral met de dieptemeter ervan . Gewoon een heel goed bootje die smartboat en je kan ze ook krijgen met dieptemeter , in een andere kleur en niet duur .

Mvg Tom.
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

05-01-2006 23:54

Mijn ervaring met de dynacraft:

Mijn eerste dynacraft werkte in eerste instantie prima, getest en tot op 200 meter geen enkel probleem, daarna op 300 meter getest en ook prima. Alleen moest ik de boot na elke vaart van binnen droogmaken. Slechts 1 keer de eerste week dat ik m had weigerde de boot dienst, maar na een paar keer gas geven kwam er toch weer leven in. Even gebeld naar engeland, daar kwam mijn eerste vandaan, het vocht kon ik eenvoudig zelf oplossen door bij de motor een kleine opening ion de kit te lijmen. Het probleem van het weigeren kwam waarschijnlijk door de soort batterijen die ik gebruikte (oplaadbare), ik kon beter alkaline gebruiken.

Toen kwam de dynacraft bij vlemmix, ik er een bijbesteld voor mijn maat, die bleek al snel overbodig omdat hij er voor de zekerheid ook zelf een besteld had en volgens vlemmix waren alleen de eerste 100 gegarandeerd van de gereduceerde prijs. A fijn, 1 boot verkocht, nl die we over hadden van vlemmix. Werkte overigens ook gewoon goed.


De andere boot namen we mee naar frankrijk, inmiddels had ik mijn eigen boot ook verkocht, we vissen zo goed als altijd samen en een boot was dus eigenlijk voldoende. Wij dus met 1 hagelnieuwe, geteste boot naar Frankrijk, mooie stek gevonden, talut op 250 meter en dikke vis, wat wil je nog meer, ja een goede boot. Die hadden we toch ook? Ja de eerste 2 dagen wel. Er liep zoveel vocht in dat de boot al bijna gezonken was voordat deze terug was. Lekkage zelf gemaakt, en terug in de vaart met dat hok. Dag drie, de boot valt af en toe uit, vaart helemaal zelf rechtdoor en luisterd niet naar de AB. Na een half uur zweten toch beweging erin gekregen en hij deed t weer.........10 meter. arghhh neidig dat ik was meteen een karperwereld opgezocht, FF BELLEN NAAR TILBURG!!! ja meneer, erg veel excuses meneer, komt u m maar omruilen meneeer... IK ZIT IN FRANKRIJK OET....ohh sorry meneer... belt u gerard maar even in lelystad....KOMT IE EEN NIEUWE BRENGEN DAN? ....dat weet ik niet meneer. Lelystad bellen, gerard hetzelfde verhaal. Sorry meneer, a fijn je weet t wel.

Ik heb dus ect op t punt gestaan om terug te gaan naar nederland, 1000km, om dat hok om te ruilen cq bij een van die apen in tilburg door de strot te douwen.

Toch mn vakantie afgemaakt, slechte vangst, en meteen naar tilburg. Het kostte mij heel veel moeite om me rustig te houden maar het lukte. Binnen 2 weken een nieuwe met de post. RARA deze werkte niet. De volgende ook niet. Ik heb de moed opgegeven en ben me te buiten gegaan aan zinvol geweld. De dynacraft heb ik leeggehaald, de body heb ik nog, de elektronica wijzig ik zelf. Ik hoef geen geld terug, want je krijgt toch bonnen en die kan je alleen maar gebruiken bij... ja precies, die winkel waar ik nooit meer iets koop.

De maat die de andere boot heeft gekocht van mij die ook van vlemmix kwam, heeft inmiddels zijn vierde gehad, en heeft m uiteindelijk ingeruild en met bijbetaling een fox blue set gekocht. die overigens ook al weer niet goed was omdat de ontvanger niet werkte.

De persoon die mn oude dynacraft die direct uit engeland kwam heeft gekocht is nog steeds tevreden. De boot werkt absoluut zonder problemen. Brengt vlotjes een kilo voor weg, reageert prima op alles en ik heb m gevraagd of ik m terug kan kopen... helaas :wink: nee geen dynacraft meer voor mij, in ieder geval niet via vlemmix.

Je zal misschien denken wat een gezeik, maar wat mij is opgevallen is dat de service bij bovengenoemde winkel gewoon slecht is, en goedkoop is natuurlijk vaak duurkoop, MAAR HOE KAN HET DAT HET ALLEEN BIJ HUN IS??? B-Kwaliteit?? afdankertjes??
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

06-01-2006 22:48

Hoi andre,

Wat een zooi is jouw overkomen man o man.
Ik ben naar lelystad gereden en mijn geld opgehaald,ben netjes behandeld door die gasten daar.Ze waren er zelf ook flauw van.
Ik heb nu een tweedehands microcat gekocht,echt een super boot niet te vergelijken met een dynacraft.
Groetjes Henk.
oost west,aan het water het best.
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

06-01-2006 23:08

Ja inderdaad, ben nu bezig met het ombouwen van de boot, zo heb ik een gat tussen de servo die de laadklep bediend en het bedieningspalletje gemaakt, waardoor ik een buisje heb gelijmd. hierdoor loopt het ijzerdraadje (wat overigens al een keer losgeschoten was :P) veel strakker en blijft de klep beter zitten, soms viel de klep spontaan open doordat het draadje `verschoot`.

Verder heb ik een andere motor besteld van graupner, veel krachtiger, dus sneller. Een andere 4 kanaals zender en ontvanger. Kan ik meteen een lamp monteren en op afstand bedienen. Als ie af is eerst testen en dan verkopen.

Toevallig heb ik vandaag contact gehad met Ivo Druyts om een boot op maat te laten maken. Moet binnenkort even afspreken om langs te gaan in belgie, kan ie meteen een demonstratie geven.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-01-2006 00:01

gerard is hem niet even komen brengen naar frankrijk????????

Flauw van hem hij is de enige en wie ik namelijk echt vertrouwen heb bij raven
Gebruikersavatar
henk dammer
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-12-2004 15:40
Locatie: Winschoten

07-01-2006 12:47

Hallo,

Ach camiel, jerry valt ook wel mee bij raven.
En Andre,ik wens je veel succes met je boot( p.s ook je nieuwe )
Ben even wezen kijken op de site,lijkt me een goede boot.
Groetjes Henk.
oost west,aan het water het best.
andre hermus
Berichten: 41
Lid geworden op: 20-12-2004 17:44

10-01-2006 23:47

Ja gerard is inderdaad wel ok, de meeste gasten in lelystad wel hoor. Alleen die lui uit tilburg, daar kan je dus echt niets mee, alleen de bedrijfsleider is wel ok.

Ik heb overigens vandaag de zender en ontvanger na laten kijken bij een modelbouwzaak, de zender is wel ok, wel een goedkope (nieuw 19 euro) maar de ontvanger is echt bagger volgen die zaak, hij geeft ze liever niet eens gratis weg.
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

07-03-2006 12:58

voor 350 euro vanuit engeland,waar ook meerdere mensen eraan verdienen,de vracht naar nederland,hier naar een groothandel die ze weer verkoopt aan de hengelsportzaken,die ook hun deel van zeker 1.7 moeten hebben.Als je is gaat uitrekenen wat zo een bootje kost om te maken,dikke vette scheet en 3 knikkers

Vind je het gek dat het KUT is
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Plaats reactie