Laarzen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

17-11-2005 11:45

Ik heb nu anderhalf jaar de Aigle Bellastic en loop daar ongeveer 1 dag per week op. Nu is er een schuurtje ontstaan op de naad van de 2e zool zeg maar :-? . In ieder geval hij lekt, bij navraag bij de winkelier blijkt dat er niet echt garantie op zit en dat hij natuurlijk door slijtage kapot kan gaan na een tijdje gebruik :( .
Ik had het vermoeden dat deze Aigle laarzen wel lifetime (of iets korter) mee zouden gaan...not dus.
Vraag 1: heeft iemand meer deze ervaring met aigle
Vraag 2: de teleurstelling is natuurlijk groot omdat ik het vermoeden had een laars van dit caliber goed zou zijn. "Handgemaakt uit natuurlijk rubber" bovendien 80 euro vind ik niet goedkoop (was een cadeautje ook nog van mijn ega die wilde dat ik eens goede laarzen zou hebben, de schat).
vraag, wat zijn tegenwoordig nou goede laarzen en wat zijn jullie bevindingen met de laarzen die jullie hebben?
Geen 'echteboom', camou etc poespas laarzen, gewoon groen :wink:

Met natvoettigegroet :( ,

Bertil
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

17-11-2005 21:11

ik heb thuis laarzen staan met soort fleece in van binnen en een stalen zool zijn zeer goede laarzen maar weet niet waar ze van komen ik denk van een bouwwerf van vroeger want heb ze gekregen van mijn overgrootvader denk niet dat je er iet aan hebt maar als je iemand kent in de bouw kun je het eens vragen :wink:
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
Arjan Meijer
Berichten: 72
Lid geworden op: 14-01-2004 15:34

17-11-2005 22:37

Hallo Bertil.

Ik bezit ook een paar laarzen van natuurubber.Toen deze een jaar oud waren onstond er ook een scheurtje omdat het materiaal wat poreus was geworden.De winkelier waar ik de laarzen had gekocht vroeg mij de laarzen aftegeven.Hierna legde hij de situatie voor aan de leveransier welke zonder problemen nieuwe laarzen gaf.Kijk schade door een ongelukje kan altijd maar scheuren tussen laars en zool door slegte kwaliteit heeft wel iets met garantie te maken denk ik.Het merk van mijn laarzen is trouwens Eiger en waren niet een zo duur als de jouwe.Ik denk dat de winkelier bij jouw wat beter voor zijn klanten moet zorgen.Het is makkeljk geld verdienen door steeds maar nieuw te verkopen in plaats van goede service.Nog bedankt voor de info van de Twinpowers.

Groeten Arjan.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-11-2005 12:29

anderhalf jaar op laarzen lopen ..tjah soms heb je pech en gaan ze kapot heb nog nooit schoeisel gehad dat lifetime meegaat tis idd wel een beetje snel maar vergeet niet dat rubber laarzen niet alleen slijten door gebruik maar ook door uitdroging gewoon andere kopen is mijn devies...heb soms het idee dat we wel es verwend zijnen tot soms onredelijke kwaliteitseisen komen

mvg martijn
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

18-11-2005 12:44

Ik vind dat je laarzen, die je een jaar lang 1 keer per week draagt echt nog niet af hoeft te schrijven. Oftewel, dit is gewoon geen kwaliteit voor 80 euro. Ik zou wat meer druk op die winkelier zetten en toch om garantie vragen.
Gebruikersavatar
Bart Pijls
Berichten: 132
Lid geworden op: 15-07-2004 22:39
Locatie: Almere

18-11-2005 12:48

Als vliegvisser en als kunstaasvisser hecht ik ook veel belang aan goede comfortabele laarzen.

Mijn keus is 2 jaar geleden op Chameau gevallen, met neopreen binnenvoering (donkergroen model). Ik vrees dat je daar wel 2x jouw aanschafprjis voor moet neertellen, maar tot op de dag van vandaag geen centje spijt van gehad. Zool lijkt nauwelijks te slijten en het natuurrubber blijft na schoonmaken in uitstekende conditie.
Greetz,

Bart
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

18-11-2005 13:01

Bart dat deze laarzen duurder zijn maakt me niet uit (dat verdient zich wel terug als ik er jaren mee kan lopen).
Ik ga ook nog met de laarzen terug omdat ik weet wat ik met de laarzen doe, en dat ik dit geen normale slijtage vind. Als ik de laarzen had "misbruikt" had ik dat ook wel gemeld (of juist niet, hand in eigen boezem).
Plaats reactie