Circle hooks, een verbetering??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

22-08-2002 12:52

Beste Mensen,

De laatste tijd hoor ik veel verhalen over een nieuwe superhaak, genaamd de Circle Hook.
Alleen snap ik niet waarom hij zo goed is, (ik heb er zelf geen ervaring mee) en wat de "betere" werking ervan zou zijn.
Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met deze haak en of ideeën waarom ie zo goed zou zijn?

Voor een afbeelding van de plaatjes kijk op:
http://www.vmchooks.com/circlehooks.html

Vr.Gr.

Bertil
Bertil@Karperwereld.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-08-2002 16:47

Bertil: zie het Franse magazine Media Carpe van juli/augustus!
jan witter

23-08-2002 18:55

Bertil

Ik kan mij geen enkele verbetering voorstellen bij die haak , alleen maar mijn inziens bekensloper want ik zou niet weten op welke manier je die haak uit een bek van karper zou moeten halen zonder dat je vissenbek sloopt en ik hoop ook van harte dat deze haak niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar wordt , dit zijn nou typisch haken waarmee we (zodra die op de markt komen in Nederland) weer een draai om onze oren gaan krijgen van de dierenbescherming ben ik bang voor!!!!!!!!!!!!!!!!! :sad:

Ps, Bertil ik had niet gezien dat jij al een topic had gemaakt over deze haak , sorry
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

23-08-2002 19:07

Hallo Bertil,

ook ik zie het super van deze haak absoluut niet in. Zo als Jan al aangaf lijkt het ook mij een bekkensloper. Ook lijkt het me dat de inhakings mogelijkheid vrij klein is en dat je er vele missers mee krijgt. OK als ie zit dan zit ie en goed vast ook lijkt me maar hoe krijg je zo'n haak in godsnaam fatsoenlijk uit een karperbek verwijderd? :eek: :c

groet,

Hans
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

24-08-2002 14:57

niet iets wat ik zou gebruiken, ze lijken me in de kleine maten erg buiggevoelig, omdat je m.i. de bocht niet gevuld krijgt. daarnaast heet het wat weg van een bent-hook, en daarvan weten we wel wat die kunnen doen bij verkeerd gebruik, bijv. bij zachte bekken. tot slot lijkt mij de inhakingskans klein, en het onthaken lastig.
groetjes Da Fox
Plaats reactie