dure spullen goeie visser ?


Gebruikersavatar
Dave Martens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27-07-2005 18:59
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-10-2005 20:03

hallo

ik wil wel eens weten wat jullie hier van vinden.

vaak hoor ik het gerugt dat een goeie karpervisser dure en de allernieuwste spullen heeft, al ga ik er meestal niet op in spookt het wle een beetje door me hoofd.
wat is jullie mening hiertoe ?

gr.dave
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

11-10-2005 20:15

klopt als n bus.

hoe duurder t spul des te beter de persoon kan vissen :P
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

11-10-2005 20:41

Hallo Dave,

Het lijkt mij complete onzin als je je spullen maar een beetje op elkaar afstemt. Als jij een goedkopere hengel perfecte dril eigenschappen vindt hebben en je kan er ook nog eens goed mee uit de voeten als je een worp doet lijkt het me de goede hengel voor jou.
Dus de prijs van de spullen zegt volgens mij helemaal niks over de kwaliteiten van een visser.

Er zullen wel genoeg boarders zijn die het hier totaal niet meer eens zijn :o
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

11-10-2005 21:15

Hey,

ik ben het er ook niet mee eens hoor, soms zie je zelfs wel eens advertenties staan van "te koop" met daarin vrij dure sets met prachtig spul waarvan mensen erbij zetten dat ze karpervissen toch niet echt iets vinden en na 3x vissen hun spul weer verkopen. of deze sets worden te koop gevraagd, door beginners, serieus te lezen in het bericht. ikzelf ben begonnen met hengels in de normale prijsklasse, van 65 euro voor 40 euro's. waren knappe stokjes voor die prijs, spro hydro carps. samen met spro baitrunners (die dan weer 3x niks waren) heb ik hier een tijd mee gevist. materiaal verkocht, nieuw materiaal. ook weer niet te duur, maar kwalitatief goed want een hengel wordt niet zomaar hengel van het jaar. het scheelt ook nog veel als je serieus naar de aanbiedingen op zoek gaat, wat ik dus bij mijn set heb gedaan. zo wordt vissen ineens een stuk betaalbaarder. ik zie sommige mensen ook wel vissen met echte super sets, maar het is gewoon zo dat je daardoor niet meer vis gaat vangen, meer vis vangen ligt gewoon aan andere factoren (stekken, aas, montage enz.) maar ik kan je wel zeggen dat de meeste mensen die beschikken over een superset hier ook veel tijd/geld in steken en zo tot een goed resultaat komen. van de zomer kunnen ervaren dat zelfs iemand met "boutmateriaal" je er uit kan vissen, maar dit had alles met de stek te maken want voer en montage waren gelijk. het maakt me ook weinig uit wat ik aan de waterkant heb staan, zolang het maar kwalitatief en betrouwbaar spul is dat niet na 2 jaar weer aan vervanging toe is.

Mark
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 21:23

maar er zit ook weer een andere kant van het verhaal.. je begint vaak simpel, na enige ervaring enz weetje wat je wil qua spullen langzamerhand stel je meer eisen aan je spullen dus vanzelf ga je duurdere spullen krijgen..(niet elke visser, maar meeste wel).
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-10-2005 21:25

Over het algemeen wel! Het klopt dus gewoon wel.

Goede spullen zijn nou eenmaal duur. De meeste goede vissers, vissen ook echt en vaak en leven er misschien wel een beetje voor. Dus hebben er ook meer geld voor over! Vissen is nou eenmaal duur, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Als je als visser succes vol bent en er dus ook echt plezier in blijft hebben ga je gewoon steeds gekker doen..

Dus over het algemeen kan je wel stellen dat mensen die goede spullen bij zich hebben ook meestal serieuzer zijn en dus aardig tot goed kunnen vissen.

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-10-2005 21:29

Absoluut waar, je ziet dan ook veel spul te koop staan van de bekenste merken.
Dat is van personen die al duur spul hebben maar zo goed geworden zijn dat ze nog duurder moeten kopen om herkent te worden als professionel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 21:30

beetje gek zijn mag toch wel! :lol: Ben te vreden met me spulletjes!
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

11-10-2005 21:45

Onzin,dit gaat gewoon nergens meer over !

Mvg...
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 21:47

Robbie Faber schreef:Onzin,dit gaat gewoon nergens meer over !

Mvg...
Onzin als je bij zo'n antwoord nog Mvg neerzet
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

11-10-2005 22:07

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 29-11-2005 05:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 22:08

Robbie Faber schreef:Begin je zometeen ook nog te janken??? 8)

MVG......!!


Abosluut niet.. geef dan ook een rede dat het niet zo is.. en niet alleen een zielig antwoordje geven die iedereen kan verzinnen als je tegen bent..

geef nou maar is een goeie reden waarom


MMMM VVVVV GGGG!!!!
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-10-2005 22:17

Het is onzin dat je een goede visser bent als je maar duur spul hebt staan.
Het is wel waar dat de meeste vissers wel in de tijd kwaliteitsmateriaal aanschaffen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

11-10-2005 22:21

ken nog wel een persoon die spullen heeft waar je u tegen zegt, maar vangt die ook?? Nee.. Is het een goeie visser? Nee..

Zijn genoeg uitzonderingen maar over het algemeen zie je ze wel telkens eisen stellen aan producten.


MVG,
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

11-10-2005 22:35

Douwe Bijlsma schreef:Het is onzin dat je een goede visser bent als je maar duur spul hebt staan.
Het is wel waar dat de meeste vissers wel in de tijd kwaliteitsmateriaal aanschaffen.


Zeker waar. Ik ben ook begonnen met voornamelijk X2 spul. Je wilt toch eerst eens kijken of dat vissen wel '' jouw ding '' is. Ik wilde dus niet meteen een godsvermogen neertellen. Langzamerhand ging ik steeds hogere eisen aan mijn materiaal stellen en koop je steeds duurder en beter spul. Maar ook met mijn ''goedkope'' spul ving ik prima hoor !

Conclusie: het prijskaartje dat aan je uitrusting hangt zegt niets over je kwaliteiten als visser.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

11-10-2005 23:17

Douwe Bijlsma schreef:Het is onzin dat je een goede visser bent als je maar duur spul hebt staan.
Het is wel waar dat de meeste vissers wel in de tijd kwaliteitsmateriaal aanschaffen.


Helemaal mee eens!

Het is eigenlijk helemaal niet nodig dure spullen te hebben om een visje te kunnen vangen.
Had met m'n X2 uitrusting net zoveel plezier in het vissen als nu met m'n duurdere materiaal.
Wat je zelf mooi vind zal er ook mee te maken hebben en het is maar waar je zelf tevreden mee bent :wink:
Vang je met een FOX boillienaald meer als met eentje van Ultimate :P ???
Dus als je maar met 1 hengel vist ben je een slechtere visser dan wanneer je met 3 hengels (dezelfde als die eene)vist??
Omdat je simpelweg meer voor 3 hengels betaalt als voor 1 hengel
Blijf het kant en klare onzin vinden.

Lesley, er komt een Fox zakdoek jouw kant op zal je nu minder janken omdat er fox opstaat ???

MVG...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-10-2005 00:03

What the fuck.....heb ik een godsvermogen gespendeert aan de duurste en beste spullen...dan kan ik toch zeker wel vissen toch? :D
Maar nee hoor...ik heb in Nederland nog nooit een dertiger gevangen, dus ik kan er niks van :wink:
Binnenkort wegens teleurstelling te koop op de marktplaats een up-to date uiterst professionele hengelsportuitrusting :P
HB
Jos Kortte

12-10-2005 00:30

ik vind het eigenlijk wel een domme topic die je zelf wel kan antwoorden.... naarmate iemand vordert wilt degene gewoon het maximale eruit halen qua dril/gevoel van het vangen/vissen en perfectie en levensduur van zijn materiaal......dus als iemand een luxe/dure en perfecte set heeft dan is dat vaak het gevolg van ervaring en vordering betreft het vissen





__________________

zo zie ik het>>> :wink:
peter andrae

12-10-2005 05:12

:lol: Ik leer hier ook elke dag weer wat bij he wat een hoogstandje,s ,vlug ff naar de flappentapper en mij ff een paar spinhovens en wat ander mooi spul aanschaffen,ik voel het ik ga ze nu vangen.

De visser is de belangrijkste schakel in vangen of niet vangen,je visspullen zijn niet meer dan een hulpmiddel om dit mogenlijk te maken,maar jij bepaalt of je succesvol bent of niet.


mvg peter.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-10-2005 06:54

Robbie Faber schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Het is onzin dat je een goede visser bent als je maar duur spul hebt staan.
Het is wel waar dat de meeste vissers wel in de tijd kwaliteitsmateriaal aanschaffen.


Helemaal mee eens!

Het is eigenlijk helemaal niet nodig dure spullen te hebben om een visje te kunnen vangen.
Had met m'n X2 uitrusting net zoveel plezier in het vissen als nu met m'n duurdere materiaal.
Wat je zelf mooi vind zal er ook mee te maken hebben en het is maar waar je zelf tevreden mee bent :wink:
Vang je met een FOX boillienaald meer als met eentje van Ultimate :P ???
Dus als je maar met 1 hengel vist ben je een slechtere visser dan wanneer je met 3 hengels (dezelfde als die eene)vist??
Omdat je simpelweg meer voor 3 hengels betaalt als voor 1 hengel
Blijf het kant en klare onzin vinden.

Lesley, er komt een Fox zakdoek jouw kant op zal je nu minder janken omdat er fox opstaat ???

MVG...




Even een boilienaald voorbeeld.. Je koopt dan wel een FOX omdat je na al die ervaring hebt gemerkt dat die FOX heel blijft en de Ultimate precies toen je een goede sessie aan het draaien was afbrak! Of niet?

Je mag het ontkennen hoor...

MVG
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-10-2005 08:02

Wilde het nooit geloven, maar ik heb nu 3 goeiekope hengels en nu vang ik nix.

MVG

Klaas
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-10-2005 08:13

Klaas,

jij kan gewoon niet vissen :lol:.

Natuurlijk heeft iedereen wel een punt. Het is niet per definitie zo dat je met goed spul meer vis vangt, maar de wat meer ervaren vissers kiezen wel hun matteriaal uit, naar de ervaringen die ze opgedaan hebben. En laten we eerlijk zijn, als je wat meer betaald voor je spullen heb je er ook wat langer plezier van.

Groeten,
Stefan
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-10-2005 08:16

JEZUS MAN!!! wisten jullie niet dat de grote biggen van het water eerst stiekem boven water kijken om te zien of jij wel goed en duur genoeg spul hebt staan??

ik word ook liever opgehaald in een ferrari dan in een lada.. maarja het rijd allebei.


zinnige modus:
DIKKE ONZIN dat de kwaliteiten van een visser aan de materialen te zien is. een goede visser kan ook met een karperehngel van 20 euro veel vis vangen.. terwijl een slechte visser dit niet kan met een hengel van 700 euro..
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-10-2005 09:48

ik heb een emmer van merk x.

Hierin doe ik mijn eigen aas.

Dit helpt!

Ik heb ook andere hengels Stefan. Hiermee van ik wel vis. Deze waren 2 keer zo duur.

Wel altijd nog de hgelft minder dan sommige, terwijl het gemiddelde gewicht gelijk is dan de rest.


Nu serieus: Goed materiaal brengt vis aan de kant.

Goed hoeft niet duur te zijn.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-10-2005 09:56

Klaas van den Herik schreef:
Nu serieus: Goed materiaal brengt vis aan de kant.

Goed hoeft niet duur te zijn.


Helemaal mee eens, ik persoonlijk ben een materiaalfreak, wil graag het beste hebben(soms is dit duurder ja), heb er ook wat voor over en nog belangrijker mischien..ik laat er een hoop voor.

ik verwacht bepaalde eigenschappen van mijn materiaal...ik heb zowel X2 als fox en chub, maar mijn molens zijn van spro.

en of ik er meer door vang??.neuh nie echt....maar ik zit wel lekker in me vel aan de waterkant, ben tevreden met muh spullutjuhs :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........